Virtsatietulehdus ei mene ohi..ei sitten millään!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Elämään kyllästynyt...
  • Ensimmäinen viesti
Elämään kyllästynyt...
Eli marraskuun alussa mulla todettiin virtsiitti..elämäni ensimmäinen. Oireina jatkuva pissahätä, jatkuva poltteen tunne alapäässä, kirvely pissan jälkeen. Sain 5 pv:n ab kuurin(siprion), jonka aikana ei oireet helpottaneet. Päivä kuurin loppumisesta, vein virtsanäytteen, ja viljely oli puhdas. Mutta oireet siis päällä edelleen. Lääkäri sanoi ettei määrää uutta a.bioottia, sillä viljelyssä ei bakteereita. No, viikon kärvistelin, kunnes marssin taas lääkärille. Otettiin pissa näyte, josta katsottiin myös klamydia, tippuri, trichomonas. Myös emättimestä otettiin bakteerinäyte.
Pissassa olikin sit bakteeri, se sama mikä alunperinkin :Enterococcus faecalis .
Taas ab kuuri: Nitrofur 10 pv. Parisssa päivässä rupesi helpottamaan, mikö oli aivan ihanaa....Mutta kuurin parina viimeisenä päivänä alkoi taas tuntua hieman "oudolta". Ja emätin näytteen vastauskin tuli tässä välissä...Yhdellä plussa tämä sama bakteeri, mikä virtsassa. Mutta lääkäri sanoi että kun vain yhdellä plussalla, niin ei vaadi hoitoa. No, kului viikko...Ja alapäätä, emättimen aukkoa poltti ihan koko ajan!!! Sitten alkoi taas jatkuva pissahädän tunne. Varasin jo ajan gynegologillekkin. Joka totesi että limakalvot todella ohuet ja vaativat ehdottomasti estrogeenia. Emättimen ja virtsarakon limkalvolla ei kuulemma vastustuskykyä, ja siksi tällainen suolistobakteeri iskenyt. Mutta tuota poltteen tunnetta gyne hieman ihmetteli. Sain vagifem(estrogeeni) emätin puikkoja(jotka auttavat kuulemma nopeasti). Niitä olen nyt viikon käyttänyt. Neljä päivää sitten vein pissanäytteen, kun polte jatkui, vaikka emätinpuikot käytössä ja pissaaminen tiheni koko ajan. Kas, kas..Taas bakteerikasvua, ja tämä sama enterococcus!!! Eli sitkeässä on. Samana päivänä sain uudestaan nitrofur kuurin, mikä viimeksi auttoi ja sitä olen syön nyt kolme päivää. Eikä minkäänlaista apua :( :(
Soitin tänään samaiselle gynegologille ja sanoin ettei auta, ja lääke vaihdettiin Norfloxacin antibioottiin. Sitä siis ensimmäinen pilleri aamulla, ja vielä ei mitää apua!!! Ainoastaan nuppi tuntuu sekavalta. Ja alapäässä se polte koko ajan.
Kysyin lääkäriltä että miten tuo emättimen bakteeri hoito, eikö sitä pitäis hoitaa?? Niin vastasi että periaatteessa tämä suun kautta otettu kuuri pitäisi purra myös sinne emättimeen. Mutta määräri varuiksi dalacin emätinvoiteen, minkä aloitan tänään illalla.
Olen niiiiiiiin masentunut tilanteesta. Kuukausi ollut käytännössä koko ajan virtsiitti päällä...Eikä mikään tunnu purevan.
Tuskin auttaa tämä uusi antibiootti, sillä eikös se ole saman ryhmän lääke kuin ensimmäinen minulle määrätty ab(siprion)?!

Ja millaisia kokemuksia teillä on emätintulehduksesta, voiko aiheuttaa virtsiittiä, tai poltetta alapäässä?? Ja jotenkin epäilen että pureeko suun kautta otettu ab emätintulehdukseen riittävän tehokkaasti?! Noh, onneksi "vinguin" lääkäriltä myös sen dalacin voiteen.

Päivittäin juon lasitolkulla karpalomehua, missä ei sokeria, sekä c-vitamiinia menee tupla annoksella.
Pelkään ettei alapääni palaudu enää ennalleen..Kun mistä helvetistä tää jatkuva polte emättimen aukolla johtuu?!! :( Bakteerista vai...?

Onko teillä millaisia kokemuksia kroonisesta virtsiitistä, tai emätintulehduksesta?! Millaisia oireita??

Olen itkenyt monet itkut, kun pelkään että mikään ei auta. Olen myös aivan mökkitynyt asuntooni, kun ei huvita enää mikään, kun koko elämä pyörii näiden tuskaisien oireiden ympärillä. Välillä yritän tehdä jotain kotitöitä, mutta keskittyminen vaikeaa, kun koko ajan kirvelee ja polttaa. Ja mihin sitä voisi lähteäkkään, kun vessassa saa ravata tämän tästä.....
 
......
Mulla polttelisi tajuttomasti jos söisin isot annokset c-vitamiinia ja karpaloa, koska se erittyy virtsaan ja jos rakko on vereslihalla, se sattuu! Kyllä ne antibiootit tepsii jossain vaiheessa. Ota myös estolääkitys, esim. hipeksal (joka ei ole antibiootti, itseasiassa karpalon tehoainetta siinä). Minkä ikäinen olet? Oletko hedelmällisessä iässä, käytätkö ehkäisyä jne.?? Mistä estrogeenivajaus johtuu siis, käytätkö e-pillereitä vai oletko vaihdevuosissa jne.??

Voihan sulla olla hiiva kaiken lisäksi...
 
jouluksi kuntoon
Täällä on reiluun hiivainfektioon käytetty 10 vrk: flagyl emätinpuikkokuuri ja paikallisesti hiivavoide ulkosynnyttimiin. Edelleen alapää kipeä on: kutisee, polttelee ja sattuu. Minkäänlaisia ylimääräisiä vuotoja ei ole.
Nyt suun kautta ja emättimeen annosteltuna maitohappobakteeritabletit menneet jo neljättä päivää. Bulgarin jugurtti kokeiltu myös. Eikä apua ole. Ajattelin Beranthenilla pari päivää pärjäillä ja menen uudelleen gynekologille.

Sitkeitä vaivoja on!
 
Elämään kyllästynyt
Olen 35-vuotias. Estrogeeni vaje johtuu kuulemma siitä, kun minulta poistettin kohtu keväällä, ja gynegolgi sanoi että lähes aina kohdunpoistoleikkaus lamaa munasarjat niin, ettei ne toimi enää normaalisti. Noin vuosi kuulemma menee että toimivat normaalisti leikkauksen jälkeen, ja kaikilla toiminta ei edes palaudu ennalleen.

Aika hurjaa miten sekavaksi tuo aamulla loitettu antibiootti on laittanut pääni :( Haittavaikutuksissa on mainittu jopa masennus, ahdistus, psykoosi, harhat...Joten aika hurjia aineita nuo antibiootit!!!
 
saman kokenut
Minulla ehkäisyrengas aiheutti kolmen kuukauden jatkuvan vti:n ja kaikki mahdolliset emätintulehdukset siihen päälle, voi siis todella kuvitella miltä sinusta tuntuu! Itselläkin oireet menivät siihen, että koko ajan kirveli ja poltti, vaikka näytteistä ei löytynyt tulehdusta enää. Söin puoli vuotta estolääkitystä, ja käytin Ovestin-emätinvoidetta limakalvoja vahvistamaan. Estolääkitys on tärkeä, koska minulla meni aikaa, että limakalvot parantuivat ja tulehdus ei enää päässyt uusimaan. Söin c-vitamiinitabletteja ja join karpalomehua, jotka kyllä happamoittivat pissan niin, että oireilu oli pahempaa, mutta tulehdus pysyi poissa. Omasta helvetistäni on aikaa neljä vuotta eikä minulla ehkäisyhormonin käytön lopettamisen jälkeen ole ollut ainoatakaan vti:tä ja muutenkin olen parantunut ennalleen. Mutta aikaa meni kuukausikaupalla, koska tilanne ei ollut yhdessä yössä syntynytkään, vaan käytin e-hormoneja puoli vuotta kunnes tulehdukset puhkesivat. Olet siis mielestäni oikeilla linjoilla estrogeenivoiteen suhteen, mutta tarvitset lisäksi estolääkityksen pissatulehdukseen, että limakalvot ehtivät parantua. Minulla oli estolääkkeenä antibiootti Nitrofur, 1 tbl iltaisin ennen nukkumaan menoa.

Kovasti voimia tilanteeseesi, alapäävaivat voivat olla todella helvetillisiä.
 
Elämään kyllästynyt...
Minulla ehkäisyrengas aiheutti kolmen kuukauden jatkuvan vti:n ja kaikki mahdolliset emätintulehdukset siihen päälle, voi siis todella kuvitella miltä sinusta tuntuu! Itselläkin oireet menivät siihen, että koko ajan kirveli ja poltti, vaikka näytteistä ei löytynyt tulehdusta enää. Söin puoli vuotta estolääkitystä, ja käytin Ovestin-emätinvoidetta limakalvoja vahvistamaan. Estolääkitys on tärkeä, koska minulla meni aikaa, että limakalvot parantuivat ja tulehdus ei enää päässyt uusimaan. Söin c-vitamiinitabletteja ja join karpalomehua, jotka kyllä happamoittivat pissan niin, että oireilu oli pahempaa, mutta tulehdus pysyi poissa. Omasta helvetistäni on aikaa neljä vuotta eikä minulla ehkäisyhormonin käytön lopettamisen jälkeen ole ollut ainoatakaan vti:tä ja muutenkin olen parantunut ennalleen. Mutta aikaa meni kuukausikaupalla, koska tilanne ei ollut yhdessä yössä syntynytkään, vaan käytin e-hormoneja puoli vuotta kunnes tulehdukset puhkesivat. Olet siis mielestäni oikeilla linjoilla estrogeenivoiteen suhteen, mutta tarvitset lisäksi estolääkityksen pissatulehdukseen, että limakalvot ehtivät parantua. Minulla oli estolääkkeenä antibiootti Nitrofur, 1 tbl iltaisin ennen nukkumaan menoa.

Kovasti voimia tilanteeseesi, alapäävaivat voivat olla todella helvetillisiä.





Kiitos kun jaoit kokemuksesi :)

Sinulla kuitenkin aina antibiootti auttoi??
Minulla tämä uusi lääke mikä on tänään aloitettu, aiheuttaa todella rajua sekavuutta. En kykene edes kotitöhin, saatikka lapsen hoitoon. Tämä kirjoittaminen vaatii melkoista pinnistelyä, en tajua edes miten sanat kirjoitetaan..vaan joudun tavaamaan lähes joka sanan ja korjaamaan virheitä yhtenäään. Tätä lääkettä en kyllä jatka...Pitänee huomenna soittaa vaihteeksi lääkäriin.
Harmi kun nitrofur ei nyt toisella kertaa purrut, se oli hyvä lääke. Vaihtoehtoja tähän ks. bakteeriin on aika vähän...Joten kohta ei ole enää lääkettä mitä vois määrätä :(
 
"emma"
mulla aloitettiin estolääkitys,antibiootin ja c-vitamiinin yhdistelmä tabletti.Söin vuosia.Kun tulin raskaaksi jätin ne pois ,eikä ole sen jälkeen tulehduksia ollut.
 
farmaseutti
Ei kannata suhtautua kovin vakavasti noihin antibioottien erittäin harvinaisiin haittavaikutuksiin. Sinne on täytynyt kirjata ihan kaikki mitä kukaan koskaan on ilnmoittanut, siis ihan yksittäistapauksetkin. Niillä ei varmaankaan tolellisuudessa ole mitään tekemistä ko lääkkeen kanssa, vaan ovat tullet täysin sattumalta juuri ab-kuurin aikana.
 
mulla vähän samoja ongelmia.. tosin mulla aiheuttaja on streptokokki B. Sain viimeksi tavanic ab-kuurin joka on kuulemma kanssa aika tujua tavaraa ja olo oli minullakin aika sekava aina 2-3tuntia lääkkeen oton jälkeen... onneksi kuitenkin minulla tuo pissatulehdus tulee vain seksin jälkeen että muuten ei ole tulehdusta.. ikävää tietysti kun ei enää uskalla harrastaa seksiä.. mullakin oli emätintulehdukseen viittaavia oireita mutta mitään näytettä ei sieltä otettu.. sanottiin vaan että kyllä se tavanic senkin hoitaa jos sellainen on.. itse epäilen.. olen nyt yrittänyt ottaa maitohappobakteereja sekä suun että emättimen kautta.. tosiaankin pirullinen vaiva...
 
Elämään kyllästynyt...
Löysin netistä tällaisen....

http://www.ktl.fi/attachments/liite_8_bakteerien_luonnollinen_resistenssi.pdf

Tämän mukaan dalacin on resistentti bakteerille mikä mun alapäässä jyllää.... Että sillee. Onko siis hyötyä aloittaa koko lääkettä....?!!
 
Elämään kyllästynyt...
[QUOTE="vieras";22660216]Ja näiden kaikkien ab kuurien jälkeen ei ole hiivaa, joka vois myös poltella ja kirvellä..? tuli vain mieleen..[/QUOTE]





Hiivalääkettäkin on kokeiltu....
 
juilii
Hei! Mulla alkoi vähän samantapaset oireilut viime tammikuisen virtsiksen jälkeen taikka siinä kun alotin antibiootti kuurin.Sain seleksid kuurin ja sen aikan alkoi ulkosynnyttimien polttelu.Kävin kanssa muutamia ekrtoja lääkärisä mitään ihmeepää ei ole löytynyt. Vaiva kesti usean viikon ja olin todella huolissani,mutta sitten se katosi ja välillä tunnen sen ja sitte se taas katoaa. En jaksa enää olla huolissani edes asiasta.Papassa olen käynyt ja oli luokka yksi,mutta puhatusaste oli 2 ja asialle ei tartte tehdä mitään. Silloon kun lääkekuuri oli niin ulkosynnyttimet oli myös kirkuvan punaset,mutta ei ole enää ollut. Tavallaan mä unohdin koko alapään niin myös polttelun tunne on kadonnut.

Huoli oli kyllä suuri silloin!
Tsemmppiä!
 
Elämään kyllästynyt...
Hei! Mulla alkoi vähän samantapaset oireilut viime tammikuisen virtsiksen jälkeen taikka siinä kun alotin antibiootti kuurin.Sain seleksid kuurin ja sen aikan alkoi ulkosynnyttimien polttelu.Kävin kanssa muutamia ekrtoja lääkärisä mitään ihmeepää ei ole löytynyt. Vaiva kesti usean viikon ja olin todella huolissani,mutta sitten se katosi ja välillä tunnen sen ja sitte se taas katoaa. En jaksa enää olla huolissani edes asiasta.Papassa olen käynyt ja oli luokka yksi,mutta puhatusaste oli 2 ja asialle ei tartte tehdä mitään. Silloon kun lääkekuuri oli niin ulkosynnyttimet oli myös kirkuvan punaset,mutta ei ole enää ollut. Tavallaan mä unohdin koko alapään niin myös polttelun tunne on kadonnut.

Huoli oli kyllä suuri silloin!
Tsemmppiä!



Kiitos tzempeistä, niitä tarvitaan!!
 
saman kokenut
Alkuperäinen kirjoittaja Elämään kyllästynyt...;22659488:
Kiitos kun jaoit kokemuksesi :)

Sinulla kuitenkin aina antibiootti auttoi??
Minulla tämä uusi lääke mikä on tänään aloitettu, aiheuttaa todella rajua sekavuutta. En kykene edes kotitöhin, saatikka lapsen hoitoon. Tämä kirjoittaminen vaatii melkoista pinnistelyä, en tajua edes miten sanat kirjoitetaan..vaan joudun tavaamaan lähes joka sanan ja korjaamaan virheitä yhtenäään. Tätä lääkettä en kyllä jatka...Pitänee huomenna soittaa vaihteeksi lääkäriin.
Harmi kun nitrofur ei nyt toisella kertaa purrut, se oli hyvä lääke. Vaihtoehtoja tähän ks. bakteeriin on aika vähän...Joten kohta ei ole enää lääkettä mitä vois määrätä :(
Ei se Nitrofur kaikkiin tehoa, minullakin siinä alkuvaiheessa vaihdettiin antibiootti joka kuurin kohdalla, kun uusivat niin tiheään. Tehtiin se bakteerien resistenssimäärityskin, että saadaan selvyys että mikä troppi tällä kertaa tehoaa. Estolääkkeenä Nitrofur tehosi minulla sitten kyllä hyvin.

Omalla kohdallani vaiva pitkittyi sen vuoksi, että lääkärit eivät pitäneet mahdollisena että vaiva johtuisi ehkäisyrenkaasta, joten jatkoin sen käyttöä tulehdusten alkamisen jälkeen vielä pari kuukautta, kunnes sitten menin yksityiselle gynelle joka sairauskertomukseni kuultuaan määräsi ensin vaihtamaan renkaan pillereihin. Menin viikon kuluttua uudestaan, kun oireet vain pahenivat, niin gyne määräsi lopettamaan kaiken hormoniehkäisyn, ja siitä se paraneminen alkoi. Eli sinulla ei ole välttämättä tiedossa kuukausien jatkuvaa virtsiittiä, kun alat nyt heti käyttää sitä estrogeenia ja saat estolääkkeen. :) Itselleni jäi sen verran paha kammo hormonaalista ehkäisyä kohtaan, etten ole sen koommin siihen kajonnut, enkä aiokaan. Kaksi lasta on siunaantunut tässä välissä, ja nyt on lapsiluku täynnä, mutta hyvän ehkäisyn löytäminen on hankalaa, koska vaihtoehdot ovat sattuneesta syystä aika vähissä.
 
Elämään kyllästynyt...
Nostan taas...

Alkaa pahasti epäilyttämään, että olen sairastunut vulvodyniaan tämän virtsitti/emätintulehdus "aallon" myötä ;(;(
Ja jos näin on, niin piloilla on elämä!! viime kesänä vielä nautin elämästä, sitten tämä marraskuun alussa iskenyt virtsiitti laittoi kaiken päälaelleen :( :(
 
"skk"
Alkuperäinen kirjoittaja Elämään kyllästynyt...;22669697:
Nostan taas...

Alkaa pahasti epäilyttämään, että olen sairastunut vulvodyniaan tämän virtsitti/emätintulehdus "aallon" myötä ;(;(
Ja jos näin on, niin piloilla on elämä!! viime kesänä vielä nautin elämästä, sitten tämä marraskuun alussa iskenyt virtsiitti laittoi kaiken päälaelleen :( :(
ymmärrän tunteen.. mulla ihan samoja ongelmia... tosi raskasta...
 
Elämään kyllästynyt...
[QUOTE="skk";22669733]ymmärrän tunteen.. mulla ihan samoja ongelmia... tosi raskasta...[/QUOTE]






Henkisesti tää on todella rankkaa!!!! Olen ollut pari viikko aivan maissa....
 
"skk"
Alkuperäinen kirjoittaja Elämään kyllästynyt...;22669792:
Henkisesti tää on todella rankkaa!!!! Olen ollut pari viikko aivan maissa....
Mulla tää vaiva alkoi elokuussa... oli kyllä sitten välissä poissa mutta marraskuussa iski uudestaan.. ja nyt viikko sitten loppui ab-kuuri... uloskaan ei viitsi mennä kun pelkää että saa kylmää ja tulee uudestaan seksiäkään ei voi harrastaa... Inhottava tunne alapäässä ei oiken ota selvää tuntuuko se virtsaputkessa vaiko emättimessä... pahinta tässä on se ettei lääkärit oikeen tee/tutki mitään... kyllä tämmösestä masentuu ja ahdistuu...
 
"ummikko"
Minulla ollut pitkään kova poltto emätin/rakko.Ei ota aina selvää kumpaa polttaa.Ei tulehduksia. Yllätys-
löydös rakon tähystyksessä... Pieni pahanlaatuinen kasvain. Nyt kuvailtu ym. Seuraavana alavat-
san mangneetti.Viikko sitten vitsateiden tietokonekuvaus. Jotain outoa siellä on. Pelottaa...Pistähän niitä lääkäreitä koville. Kannattaa mennä kyllä yksityissektorille. Toivottavasti apuja löytyy.
 

Yhteistyössä