Virtsatientulehdus raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Me10
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Me10

Aktiivinen jäsen
28.10.2009
1 598
0
36
Mulla alkoi edellis yönä kova ylävatsakipu.
Aamulla helpotti mutta puolilta päivin alkoi uudelleen.
Eilen sitten sain tk:een ajan ja lääkäri lähetti kokeisiin.Epäili sappikiviä ylävatsakivun vuoksi.Ja kipu oli kovaa.
En päässyt kotiin vaan jouduin odottamaan 2h tuloksia.
Sappikivet ei ollut vaan virtsatietulehdus!Enkä edes sitä siksi tajunnut kun se oli ylävatsalla se kipu.Ap kuuri päälle.

No tämän yön aikana kipu muuttanut muotoaan,nyt tunnistan se virtsatietulehdukseksi.Alavatsaan sattuu ja juoksen vessassa.
Panadolin voimalla eteenpäin.

Kipujen yhteydessä vaan tuntuu supistavan ja pelottaa meneekö kesken.
Vuotoa ei onneksi ole ja aamulla pääsi ylimääräiselle käynnille nlaan jossa vauvan sydän laukkasi 153krt/min joten siltä osin kaikki ok.Alakerran tilannetta vaan ei kukaan tarkistanut...

Ei näillä viikoilla mitään ole tehtävissäkään jos kesken meinaa mennä(rv 16)

Kuinka pian teillä,joilla ollut kys tulehdus,oireet helpottanut?
Onko uusinut helposti tai joutunut uudelle kuurille,eka riittämätön?

Mulla joskus teininä ollut vti joten kokemusta ei kovasti oo.Tämä on kahdeksas lapseni ja pelko kovaa.Kaikki mennyt ennen ihan hyvin,tälläiset tulehdukset vaan kauhistuttaa!

Kokemuksia siis kaipailen :flower:

Mulla oli viikolla 20+ virtsatietulehdus, joka kävi ilmi ainoastaan siitä että pissa oli ihan veristä. Eli raju tulehdus oli. Sain heti tuloksien tultua selexid antibioottikuurin. Sillä meni ohi, sen jälkeen on joka kk katsottu ettei ole uusiutunut. Ennenaikaiset supistukset alkoivat tuosta, ja ovat jatkuneet ihan loppuun asti.. Tiedä sitten johtuiko supistukset tuosta vai alkoivatko muuten vaan samaan aikaan. Nyt viikkoja 40+3 eikä vauvaa vielä täällä näy :)

Uskon että lääkkeillä ja hyvällä seurannalla pääset sinäkin loppuun asti!! :hug: