Virtsatientulehdus? ja raskaana, en saanut ab-kuuria

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
Mulla on virtsan bakteeriviljelyssä jotain sekaflooraa ja stixillä leukosyytit 2 plussalla. En saanut lääkäriltä ab-kuuria, sanoi vain että katsotaan viikon päästä uudestaan. Mulla on ollu alamahakipua ja supistuksia, mutta en tiedä liittyykö ne loppuraskauteen vai mahdolliseen infektioon. Eikö varsinkin raskaana ollessa ole tärkeää, että kaikki infektiot tulisi hoidettua?

Turhan kauaa ei kannata antaa tulehduksen olla, mutta lyhyehköstä ajasta ei lienee haittaa. Tikutettu tuloshan ei ihan 100% varma ole muutenkaan. Yleensähän se virtsanäyte viedään myös labraan. Hyvähän se olisi jos tulehdus ohi menisi ilman antibioottia.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Turhan kauaa ei kannata antaa tulehduksen olla, mutta lyhyehköstä ajasta ei lienee haittaa. Tikutettu tuloshan ei ihan 100% varma ole muutenkaan. Yleensähän se virtsanäyte viedään myös labraan. Hyvähän se olisi jos tulehdus ohi menisi ilman antibioottia.

Oon vieny 2 kertaa labraan näytteen, kummallakin kerralla oli sekaflooraa. Kummallakin kerralla on pessy alapään huolellisesti ennen näytteen antoa. Myös ennen tuota tikutettua näytettä alapää on pesty. Vaikea seurata mitään oireita, kun en tiedä liittykö mahakivut tms loppuraskauteen vai mihin. Näitä mahakipuja on kuitenkin ollut viime aikoina aikaisempaa enemmän. Mulla on nyt 34. viikko meneillään

Pitää varmaan odottaa sitten ensi viikkoon, sillon vien uuden näytteen labraan. Luulisi kuitenkin että lääkäri olisi antanut kuurin "ihan varalta", mulla on muutenkin jo ennenaikaisen synnytyksen riski (paikat pehmenny ja auki), ja hoitamaton infektiohan voi lisätä sitä riski ennestään

Kai nyt olet juonut litratolkulla karpalo-/puolukkamehua huolehtien samalla riittävästä suolansaannista? Senhän voi hyvällä lykyllä saada itse huuhdeltua pois, jos ei ole pahaksi mennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:

Oon vieny 2 kertaa labraan näytteen, kummallakin kerralla oli sekaflooraa. Kummallakin kerralla on pessy alapään huolellisesti ennen näytteen antoa. Myös ennen tuota tikutettua näytettä alapää on pesty. Vaikea seurata mitään oireita, kun en tiedä liittykö mahakivut tms loppuraskauteen vai mihin. Näitä mahakipuja on kuitenkin ollut viime aikoina aikaisempaa enemmän. Mulla on nyt 34. viikko meneillään

Pitää varmaan odottaa sitten ensi viikkoon, sillon vien uuden näytteen labraan. Luulisi kuitenkin että lääkäri olisi antanut kuurin "ihan varalta", mulla on muutenkin jo ennenaikaisen synnytyksen riski (paikat pehmenny ja auki), ja hoitamaton infektiohan voi lisätä sitä riski ennestään

Ei siitä sekafloorasta kannata huolestua. Se voi pesusta huolimatta olla ihan vaan valkovuotoa tai jotain. Olet kyllä ihan oikeessa, että ihan mahdotonta tuosta on tietää liittykö joku tulehdukseen vai raskauteen. Joku toinen lääkäri olisi varmasti kirjoittanut kuurin ja varmaan useammat lääkärit. Mutta kyllä tuokin lääkäri voi oikeassa olla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko klamydia otettu?

Se otetaan vissiin pissanäytteestä?En tiiä onko otettu, ei oo ollu puhetta

Voidaan ottaa joo, ja koska sinulla ei ole bakteeria näkynyt, mutta leukkarit +2 , voi olla klamydia. Leukkarit voi toki muutenkin olla koholla(ja ei bakteeria) mutta pyydäpäs katsomaan tuo klamydia, etenkin kun sinulla ollut kipuja.

Th

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kai nyt olet juonut litratolkulla karpalo-/puolukkamehua huolehtien samalla riittävästä suolansaannista? Senhän voi hyvällä lykyllä saada itse huuhdeltua pois, jos ei ole pahaksi mennyt.

Oon kyllä yrittäny juoda

Juo reilusti sellast että laitat ihan hanaveteen sitruunamehua. Ite join kun yllätti paha vti ja kyl helpotti. Mutta jos noi alavatsakivut vaan jatkuu ni uudestaan labraan.

Onko klamydia otettu?

Se otetaan vissiin pissanäytteestä?En tiiä onko otettu, ei oo ollu puhetta

Voidaan ottaa joo, ja koska sinulla ei ole bakteeria näkynyt, mutta leukkarit +2 , voi olla klamydia. Leukkarit voi toki muutenkin olla koholla(ja ei bakteeria) mutta pyydäpäs katsomaan tuo klamydia, etenkin kun sinulla ollut kipuja.

Th

Tästä saan varmaan p askaa niskaan, mut en usko että mulla on klamydiaa tai muutakaan sukupuolitautia, oon ihan naimisissa ja liuotan mieheeni 100 %. Tiedän että siitä tulee täällä sanomista, mut tulkoon

Yhteistyössä