Virtsarakon laskeuman

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leikkaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leikkaus

Vieras
Hei

Onko kenellekään tehty leikkausta, josta saisi avun, kun virtsarakko on laskeutunut?

Auttaako leikkaus myös virtsanpidätysongelmiin. Joskus karkailee ponnistaessa ja yleensä silloin jos rakko on täysi, eikä veskiä ole lähellä.

Tai muistaisiko joku, onko tästä jo laskeuman leikkaushoidosta jo kirjoitettu ja jos on, niin milloinhan suunnilleen?

En pikaisesti katsoen löytänyt leikkauksesta tietoa!

Kiitokset vastaajille!

Minulle on tehty TOT-leikkaus, jolla pissakarkailua korjattiin eli kiristettiin rakon alareunaa. Tehtiin keväällä Jorvin sairaalassa ja hyvin onnistui. Rakko pitää ja voi pomppia ilman että pissit karkaa. Rohkeasti lekurille valittamaan vaivasta.
Rakon laskeumasta en tiedä - minulla vain oli lihakset repsahtaneet. Ikää 53 v ja yksi alatiesynnytys ja yksi keisarileikkaus.

Kiitos viestistäsi! Tehtiinkö sinulle TOT nukutuksessa?

Oliko paraneminen kivuliasta?

Minulla on synnytysten tuloksena sekä peräsuolen laskeuma ja virtsarakon laskeuma, mutta en löydä juurikaan niiden leikkauksesta mitään tietoja netistä, vaikka kuinka googletan.

Toivottavasti joku voisi antaa vinkkejä, miten leikkaustietoja noista saisin tai kirjoittaisi omia kokemuksiaan!

Lämpöiset kiitokset vastaajille!

Virtsankarkailua ponnistaessa, mutta sitä on kyllä monilla ilman laskeumaakin. Jos käyn pissalla klo 23, niin seuraavan kerran pitää käydä n. klo 05.00.

Jos taas rakko on täynnä, on tosi hankala pidätellä, tuntuu, että alkaa liristä, vaikka kuinka yrittäisi pidätellä.

Tällaisia oireita, mutta en ole varma olisiko näitä, vaikkei laskeumaa olisikaan. Kannattaa sinun varmaan jutella lääkärin kanssa.

Toivottavasti pääset vaivasta eroon.

Niin ja TOT-leikkauksen ei liity kivuliaisuutta leikkauksen jälkeen. Päiväkirurgiaa ja leikkausarpien kohdat ovat millimetriset ja eikä mitään ompeleiden poistoa. Vajaan viikon olin kotona - ei ollut mitään vaivoja ja kävelemään aloin heti leikkauspäivän iltana ilman mitään kipuja. Raskaiden esineiden kantamista pitää välttää 4-6 viikkoa eikä pyöräillä eikä juosta rajusti. Hyvä juttu, loistavaa päästä pikkuvaipoista eroon.

Olisin kysynyt että pääseekö omanlääkärin kautta läheteellä leikkaukseen vai miten pitäisi toimia?Minulla gyneologi totesi virtsarakon-ja peräsuolenlaskeuman ja ne vaivaat minua painontunteella ja ulostus on joskus kivuliasta.Maksaako leikkaus miten paljon?
Kiitos jo etukäteen vastauksesta!...Ikää on jo 51v.

Yhteistyössä