Virtsarakkoako painaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelijä

Vieras
Hei,

onkohan kellään muulla tällaista ""ongelmaa""? Voiko vauva painaa virtsarakkoa niin paljon, että on tosi tosi usein pissahätätunne, mutta sitten, kun menee vessaan, sieltä tuleekin vain ihan pieni liru ja sekin kitsaasti?

Toisinaan pissallakäynti on ihan normaalia ja tulee ihan normaalilla paineella, mutta toisinaan sitten taas pitää melkein houkutella, että ""tule vain ihan reippaasti""... Mitään muita ongelmia ei oikeastaan ole, pissanäyte oli puhdas, ei tulehduksia. Mihinkään ei satu eikä kirvele, mutta tämä pissahädän tunne (ja se on ihan oikean hädän tunne, eikä samanlainen kuin esim virtsatieinfektiossa, se on vähän erilainen) alkaa pikkuhiljaa olla rasittava, ku tietää, ettei sieltä kuitenkaan tule paljon mitään:/

Vettä juon mielestäni ihan kiitettävästi. Jos kerralla lipitän tosi paljon, niin tuleehan sitä pissaakin tietenki sitten suht paljon kerralla.

Niin, että voikos se vauva oikeasti painaa näin paljon sitä virtsarakkoa ja voiko jotkut ""pissaamislihakset"" olla veltostunu tai jotain, ku välillä se pissa tulee ei-niin-paineella?

Tätä nyt on jatkunu varmaan kuukauden, mutta sairaanhoitaja ei osannu muuta puhelimessa sanoa, kuin että virtsanäyte oli puhdas. Viikon päästä on tosin neuvolakin, niin että kysynpä sieltäki sitten taas...

Kiitos, jos joku kommentoi auttavasti:)

Moikka
Mulla ainakin samanlaisia ""oireita"" ja olen käsittänyt, että vauva siellä rakkoon painaa.. Välillä muutama päivä, ettei vaivaa ollenkaan, mutta esim. pitkän istumisen jälkeen tulee pissahädän tunne. Ja monesti vessassakäynnin jälkeen alkaa pian tuntua, että pitää käydä uudestaan.. Mulla on menossa rv 29+2

Mulla sama juttu. Ollut jo pidemmän aikaa, nyt rv 38...Kaame pissis ja kun menee, nii pikkuliru ja joskus sekin vasta sen jälkeen kun ""suoristelen"" itseäni pöntöllä :). Olenkin huijannut itseäni enkä mennyt vessaan kun tämä valehätä on. Menee sitten ohi suht pian...

Yhteistyössä