virtsanäytteen otosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitenkä mun pitää toimia, kun täytyy antaa kaksi virtsanäytettä. (alkuraskauden näytteet) eli on PLV ja sitten klamydia. PLV:tä varten sain purkit kotiin, semmoset ihan ihme putkilot,samannäköiset joihin verinäyte otetaan. Eli pitikö tuota varten olla 4h pissaamatta? Entäs sitten kauanko se säilyy, kun th sanoi ettei tarvitse laittaa jääkaappiin?? Johtuuko se noista putkiloista? Miten pian ne on sit toimitettava labraan? Ja miten pitkään sihen klamydia näytteeseen on oltava pissaamatta sitte? Toimittaisin ne molemmat samalla kertaa kun labra on aika kaukana, mutta jos ensin pissin kotona purkkiin ja heti lähden labraan pissimään niin eihän siitä mitään tule.

Eli siis miten mun pitä tehdä, kauanko se pissinäyte säilyy niissä putkiloissa ja tosiaan eikäö niitä tarvitse pistää jääkaappiin? :o

Paras kyllä kun soitat sinne mistä purkit sait. Jos saatkin täältä väärät neuvot ja teet niiden mukaan, sinulla on lisähommia kun haet uudet purkit ja teet koko homman alusta.

Joo 4h pitäis olla pissaamatta ennen näytteenottoa. Eli helpoin ottaa näyte aamulla.
Jos heti siirrät pissan purkista putkiloon ( normi keskivirtsanäyte, muista käännellä muutaman kerran edes takaisin putkiloa. ), niin se säilyy siinä 6h.
Mieluummin aiemmin labraan.
Klamydianäytteestä en tiedä... Soita labraan ja kysy sieltä, jos et tarkempia ohjeita saanut mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Paras kyllä kun soitat sinne mistä purkit sait. Jos saatkin täältä väärät neuvot ja teet niiden mukaan, sinulla on lisähommia kun haet uudet purkit ja teet koko homman alusta.

Jo, itse asiassa peesaan. Mä en ole mikään labrantäti, kerroin vaan miten itse toimin nyt raskaana ollessa virtsanäytteen kanssa...

ok eli eka pissin heti aamusta ja sit hipsin jonkun tunnin päästä labraan. juu en saanu ohjeita,kun vasta ovella iski th nuo purkit käteen ja sano et käyhän labrassa pissillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Niiden näytepurkkien kanssa kyllä yleensä saa kirjalliset ohjeet. Minä ainakin sain, kun piti jatkuvasti viedä näytteitä kun epäiltiin virtsatietulehdusta.

ei oo sen kummempia ohjeita ku kannessa kuva miten se putkilo tungetaan purkkiin ja sit heilutellaan. säilytyksestä ei oo mitään sanottu. eikä muuten ongelmaa oliskaan, mutta kun pitäis vähän "säästää" siihen toiseenkin näytteeseen,muuten pääsis heti lähteen labraan.

Yhteistyössä