Virtsan jälkitiputtelu naisella?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei

Olen 43-vuotias, perusterve nainen. Olen ajoittain huomannut, että virtsaamisen jälkeen tuntuu, että virtsaa jotenkin "jäisi" alapäähän. Huomaan tämän esimerkiksi jos pyyhkäisen alapään uudelleen jo noustuani seisomaan, niin paperissa on jälleen pari tippaa. Joskus myös tuntuu kun käy istumaan vessakäynnin jälkeen, että nestettä "pulahtaisi" alapäästä. Määrät ovat tosi pieniä, eivätkä alkkarit haise virtsalle. Mutta kuitenkin, ärsyttää ja huolestuttaa.

Olen myös huomannut, että rakkoni ei välttämättä virtsatessa tyhjene kerralla, vaan odoteltuani hetken virtsaamisen jälkeen saattaa tulla pari tippaa tai pieni liraus vielä virtsaa.

Puhuin tästä gynelle, mutta hän vain totesi että "jollain virtsaputki voi jäädä tiputtelemaan" ilman lisäselvityksiä tai varmistusta onko siitä kyse.

Vaiva on tosi kurja, onko tällaisesta kenelläkään kokemusta tai tietoa? En ole raskaana tai synnyttänyt, mutta nuorempana olin kovassa vti-kierteessä ja edelleenkin käytän tarvitaessa estolääkettä. Muutoin käytän karpaloa, juon pari litraa nesteitä ja käyn vessassa noin 6 kertaa päivässä, en yöaikaan.
 

Yhteistyössä