Virtsaamisvaivat yhdynnän jälkeen, help!

Olen 18-vuotias tyttö, ja yhdyntöjä minulle on kertynyt kaksi. Molempien kertojen jälkeen (eli seuraavana päivänä) on virtsaaminen ollut jotenkin käsittämättömän inhottavaa, eli tuntuu ettei rakko tyhjenisi kokonaan ja jatkuva pissahätä - vessassa saa ravata puolen tunnin välein. Kirvelyä ei ole, muuten kuin ihan virtsaamisen loppuvaiheessa. Olen potenut virtsatientulehduksen kerran aikaisemmin, ja oireet ovat ihan samanlaiset. Pissanäytteestä ei ole kuitenkaan löytynyt mitään tulehdukseen viittaavaa, ja oireet ovat hävinneet joko iltaan tai seuraavaan aamuun mennessä. Etenkin istuminen on tosi inhottavaa, tuntuu että kokoajan pitäisi pidätellä... :D

Olen 18-vuotias tyttö, ja yhdyntöjä minulle on kertynyt kaksi. Molempien kertojen jälkeen (eli seuraavana päivänä) on virtsaaminen ollut jotenkin käsittämättömän inhottavaa, eli tuntuu ettei rakko tyhjenisi kokonaan ja jatkuva pissahätä - vessassa saa ravata puolen tunnin välein. Kirvelyä ei ole, muuten kuin ihan virtsaamisen loppuvaiheessa. Olen potenut virtsatientulehduksen kerran aikaisemmin, ja oireet ovat ihan samanlaiset. Pissanäytteestä ei ole kuitenkaan löytynyt mitään tulehdukseen viittaavaa, ja oireet ovat hävinneet joko iltaan tai seuraavaan aamuun mennessä. Etenkin istuminen on tosi inhottavaa, tuntuu että kokoajan pitäisi pidätellä... :D
Hupsis, viesti lähti ennen aikojaan :D
Kyselisinkin siis, että onko akti vaan yksinkertaisesti ärsyttänyt limakalvojani niin paljon että pissaaminenkin on yhtä tuskaa? :D Kondomi on ollut käytössä molemmilla kerroilla, ja netistä olen lukenut kokemuksia että sekin voi joidenkin naisten limakalvoja ärsyttää. Toisella kerralla ollut myös hieman verestävää vuotoa, voisiko tämä viitata juuri limakalvon ärtymiseen? Vai onko seksi vaan saanut pöpöt liikkeelle, mikä aiheuttaisi nämä tulehduksen kaltaiset oireet? :p

Pissalla en ole muistanut käydä ennen ja jälkeen, vaikka tiedän että pitäisi!

vierailijadd
Täytyy vaan tosi tarkkaan pestä ennen ja jälkeen. Antibiootteja voi käyttää ennaltaehkäisevästi, jos vaiva on paha ja toistuu aina. Myös vaikka c-vitamiini happamoittaa virtsaa ja saattaisi auttaa. Toi on tosi kurja juttu ja tuttu monelle. Mulla ainakin on pahentunut jos menee nukkumaan suiraan eikä käy pisulla ja pesulla. Antibiootit pitää vaan hakea lääkäriltä tietty.

vierailijadd
Ja antibiootteja tietty ei pidä käyttää turhaan, mutta tuo on usein ohimenevä vaiva, honeymoon syndrome. Mulla on tullut aina kun on ollut uusi kumppani, jostain syystä. Ehkä siksi että seksielämä on ollut silloin vilkkaampaa ja villimpää. Elämän tasaantuessa vaiva hellittää.

vierailija
Piimä toimii paremmin. Vain totaalinen idiootti syö antibiootteja ennaltaehkäisevästi!
Piimällä ei oo mitään antibakteerisia ominaisuuksia.

Itse kokeilin kaikkea mahdollista vaihtoehtoista. Koska olen allerginen niin monelle antibiootille. Mutta pakkohan se lopuksi oli ottaa antibiootit käyttöön koska oli ainoa mikä auttoi. Kerta annos seksin jälkeen.

Kiitti vastauksista :) Mietin, että voiko karpalo- tai puolukkamehun litkiminen säännöllisesti ennaltaehkäistä tällasta ärsyttävää oireilua? Ei tee mieli enää harrastaa seksiä jos joka kerta tämmöistä... : D

Voiskos joku hieman kertoa estolääkityksestä, voiko sitä käyttää vaikka varsinaista tulehdusta ei oliskaan? Ja miten usein nää lääkkeet otetaan, oon aivan pihalla.

Neuvoisin aina yhdynnän jälkeen menemään vessaan ja päästämään ne pisut, mitä rakossa silloin onkin, pienikin riittää. Ja suihkulla kunnon alapesu päälle. Tottakai pedissä voi henpeillä sen aikaa, kun itsestä tuntuu hyvältä, mutta sen jälkeen pisu ja pesu, niin pysyy vaivat poissa. Yhdynnässä naisen virtsaputken suulle päätyy tosi helposti bakteereja ja pahimmassa tapauksessa ne jatkaa siitä kiipeästi ylemmäs ja aiheuttavat tulehduksen. Siksi aina yhdynnän jälkeen kannattaa käydä pissalla ja näin huuhtoa virtsaputki sekä pestä ulkosynnyttimet :)

Yhteistyössä