Virkkaajat, neuvoisitteko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli tarkoitus olisi palata käsityöharrastuksen pariin monien vuosien jälkeen. Ajattelin virkkaavani siskontytölle isoäidin neliöistä peiton ja siihen liittyen olisi pari (mahdollisesti aika tyhmää) kysymystä.

48 ruutua on jonkun ohjeen mukaan sopiva vauvan/taaperon peitoksi, onko ok?

Ja tärkeämpänä, millaista lankaa kannattaisia käyttää? Katselin kaupassa Novitan lankoja ja niitähän on vaikka kuinka. Amatööri meni ihan sekaisin niiden kanssa. Mikä olisi paras? Ei siis saa olla liian karhea, mielellään sellainen jota voi käyttää ilman, että peittoon ompelee kankaan toiselle puolelle. Mieluiten merkki, jossa löytyy luonnonvalkoinen tai ainakin valkoinen lanka. Tai mahdollisesti pari merkkiä, joissa toisessa on se valkoinen. Ne värikkäät esim. punatulkut vai mitäs ne nyt olikaan nimeltään olivat todella kauniita, mutta tarvitsevat mielestäni rauhallisemman kaverilangan. Ovatko liian paksuja/ohuita/karheita ja mitä lankaa niiden kaveriksi voi ottaa valkoisena?

Olisko Novitalta ihan wool tai nalle? Itse olen tehnyt ihan seiskaveikasta ja isoveljestäkin (Saa käyttää isompaa koukkua niin on nopeammin valmista... ;), mutta en osaa sanoa, että onko liian karheaa vauvanpeitoksi. Woolia kai ainakin pidetään "vauvalankana". Se ruutujen määrähän riippuu ihan ruutujen koosta, noin 50 ruudulla olen itse tehnyt.

Yhteistyössä