Virikkeitä kk ikäiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lastenklinikalla käyttävät geometrisia kuvioita sängyn reunaan sidottuna. Mustavalkoisia, mutta voi olla varmaan värillisiäkin. Keltainen on vauvan ensimmäiseksi oppima väri. Musiikki. Rauhallista, kaunista musiikkia cd:ltä. Nuo kuviot olivat kortteja tukevastapahvista ja kiinnitettiin kanttinauhalla pinnoihin. Huomioi, ettei vauvan niska joudu liian kovaan työhön, eli kyljellään ollessa voisi vauva niitä katsella.

Kyllä meän vauva ei viihy sylissä ollen ja möllöttäen, vaan pystyasento täytyy olla ja toimintaa. Itsekkin vähän ihmeissäni olen..
Tykkää tanssimisesta pehmeän musiikin kanssa ja katsella erilaisia valoja ja esim. kirjoja hyllyssä ja tietenkin äidin kasvoja :)
Joo, ei kyllä meän vauva ole sylimakarooni ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Maikki:
Kyllä meän vauva ei viihy sylissä ollen ja möllöttäen, vaan pystyasento täytyy olla ja toimintaa. Itsekkin vähän ihmeissäni olen..
Tykkää tanssimisesta pehmeän musiikin kanssa ja katsella erilaisia valoja ja esim. kirjoja hyllyssä ja tietenkin äidin kasvoja :)
Joo, ei kyllä meän vauva ole sylimakarooni ;)

No, harva vauva viihtyy. Pidät mukana menossa eli sylissä, repussa, kantoliinassa... Ei erityistä virikettä tarvi keksiä, oikeasti...

RANIA: kiitos vastauksestasi!

Kyllä nyt varmasti jokainen tajuaa ja antaa lapselleen läheisyyttä ja rakkautta..arvasin että minut tyhmäksi laitetaan tämän kysymyksen kanssa, mutta ihan tosissaan olen. En tahdo pelkästään sohvan perälle jäädä vauvan kanssa tv:tä tuijottamaan. Kyllä tuon ikäinen on jo aistiva, tunteva ja utelias olento!

Alkuperäinen kirjoittaja maikki:
RANIA: kiitos vastauksestasi!

Kyllä nyt varmasti jokainen tajuaa ja antaa lapselleen läheisyyttä ja rakkautta..arvasin että minut tyhmäksi laitetaan tämän kysymyksen kanssa, mutta ihan tosissaan olen. En tahdo pelkästään sohvan perälle jäädä vauvan kanssa tv:tä tuijottamaan. Kyllä tuon ikäinen on jo aistiva, tunteva ja utelias olento!

No, on tietenki asitiva, tunteva ja utelias.. Ei kai vauva muuten koskaan varttuis... Oon vähän allerginen tuolle virike-sanalle, varsinki ihan pienten kanssa. Normaali kotielämä touhuineen riittää oikeasti lapsuuden eka vuodet. Mut virikkeellisiä hetkiä teille :) Eikä millään pahalla :)

Yhteistyössä