Virheellinen "Laput kiinni"-tuote huutonetistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lehmu harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lehmu harmaana

Vieras
Harmittaa. Ostin välikausipuvun huutonetistä osta heti -kaupalla. Tuote oli käyttämötän ja siinä oli laput kiinni. Myyjällä on n. 800 pistettä ja vain kaksi neutraalia palautetta.

Puku on virheellinen. Oikean hihan vuori on kierteellä, ompeluvaiheen virhe. Ei ole voinut tulla muussa vaiheessa (tai sit mun älli ei pelaa, mikä ei olisi tavantonta) Miten menetellä oikein? Reklamaatiota Lassielle vai/ja myyjälle?

Virhe on sellainen, jonka pystyn korjaamaan ompelemalla itse. Mutta ostin kuitenkin käyttämättömän puvun, jossa ovh 49,90 ja maksoin siitä postikuluineen melkein 40 e, oletin ilman muuta saavani virheettömän tuotteen. Toisaalta virhe ei näy päällepäin ja meilläkin puku läpäisi ensisovituksen, huomasin virheen vasta toisella pukemiskerralla - on siis mahdollista että myyjä ei tiennyt virheen olemassaoloa. Kurja homma.

Ota myyjään yheteyttä ja pyydä selkeä alennus, jos ilmoituksessa ei lukenut, että 2-luokan vaate. Todennäköisesti myyjä vetoaa tietämättömyyteen, mutta keskustellen ja perustellen voit hyvinkin saada alennusta. Ostamasi tuotehan ei ole kuvauksen veroinen.

Jos alennusta ei tipu -> negatiivinen palaute "asiallisin" perustein.

Ajattelisin itsekin, että alennus olisi paras ratkaisu. Puku on kuitenkin muuten ihana ja meille käyttökelpoinen kun korjaan sen. Ihan priimaksi en sitä kuitenkaan saa, sillä en ole ompelija ammatiltani. Jos aukaisen vuorin hihansuun läheltä, jää sinne sauma jota muuten ei "väärinpäin" näkyisi. En oikein osaa selittääkään.

Kaupan purku olisi kuitenkin huono vaihtoehto. Vaihtoehto sekin :/

Entäs voiko tuollaista tuotetta lähettää takaisin tehtaalle, ilman ostokuittia? Mutta en pidä tästäkään vaihtoehdosta, sillä tarvitsemme pukua jo nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
Entäs voiko tuollaista tuotetta lähettää takaisin tehtaalle, ilman ostokuittia? Mutta en pidä tästäkään vaihtoehdosta, sillä tarvitsemme pukua jo nyt.

ei mun mielestä tarvi tehtaalle ostokuittia.. voithan sä soittaa sinne tehtaan asiakaspalveluun ja kysäistä. jos kysyy että miksi et vie liikkeeseen, voit vaikka sanoa ettei ole kuittia tallessa.. tms. mutta luulisin että saisit asian hoidettua tehtaankin kautta.
minkä merkkinen haalari kyseessä?

mä sain ainakin ilman kuittia mattelilta uuden soivan koiran kun ei korva enää toiminutkaan lyhyen käytön jälkeen niin lähettivät mulle uuden.

Alkuperäinen kirjoittaja jalava:

minkä merkkinen haalari kyseessä?

Kas, en laittanutkaan merkkiä alkuperäiseen viestiin. Lassie se on, olisiko viime vuoden mallin kaksiosainen puku.

Periaatteessa kai voi, mutta kun en tiedä tuotteen alkuperää (onko se myyty kakkoslaatuna), niin yhteydenotto vaatii "pokkaa" olla paljatamatta ko. tietemättömyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:

Periaatteessa kai voi, mutta kun en tiedä tuotteen alkuperää (onko se myyty kakkoslaatuna), niin yhteydenotto vaatii "pokkaa" olla paljatamatta ko. tietemättömyyttä.

MUn kakkoslaatuisena ostamissani tuotteissa kakkoslaatu on aina ollut merkattuna lappuihin, jotka tässä puvussa ovat tallessa ja nimenomaan takissa kiinni (kaksiosainen puku). Ainoastaan pikkuinen hintatarra on revitty pois - tässä lienee ollut alennettu hinta.

Mä olen lähettänyt lassielle 1v 6kk aikaisemin ostamani puvun kun oli selkeä vika eikä ne kuitin perään kysellyt edes siellä liikkeessä mistä oli puvun ostanut. Lassielta pyysivät toimittamaan puvun osta liikkeeseen.

Yhteistyössä