Viranomaiset abortoivat väkisin 8kk sikiön

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22292174:
Todella vastenmielistä. Eiköhän Kiinassakin ole lapsettomia, jotka olisivat voineet adoptoida tämän lapsen. Ja jos ei ole, niin muualla maailmassa on.

kiinasta adoptoidaan kiinaan sekä ulkomaille. kiina on erittäin suosittu kohdemaa. tällä hetkellä jono on noin 4v ja voimakkaassa kasvussa. erittäin paljon olisi ottajia...

[QUOTE="vierastaja";22292054]Miettikääpä tätä. Kiinan ainut mahdollisuus on ollut yhden lapsen politiikka, se on ainut asia mikä on pelastanut maan edes jonkinlaisessa kuosissa. Silti maa on yhtä liikakansoitusta ja ekokatastrofia.

Meidän päättäjissämme ei ole munaa tehdä tuollaisia ratkaisuja: julmia mutta tarpeellisia. Kun haukutte päättäjiä niin muistakaa edes joskus että joskus vain on toimittava suuremman edun hyväksi....[/QUOTE]

Eli aletaan vaan tappamaan ihmisiä? No miksi et tapa itseäsi niin puolustaisit tätä näkökantaa loistavasti.
Ei ole munaa? Eli et seiso sanojesi takana.

[QUOTE="koko";22292324]kiinasta adoptoidaan kiinaan sekä ulkomaille. kiina on erittäin suosittu kohdemaa. tällä hetkellä jono on noin 4v ja voimakkaassa kasvussa. erittäin paljon olisi ottajia...[/QUOTE]
Aivan :flower:

[QUOTE="koko";22292324]kiinasta adoptoidaan kiinaan sekä ulkomaille. kiina on erittäin suosittu kohdemaa. tällä hetkellä jono on noin 4v ja voimakkaassa kasvussa. erittäin paljon olisi ottajia...[/QUOTE]

Itse asiassa Kiinasta adoptoidaan koko ajan vähemmän lapsia ulkomaille, tosin todennäköisesti ei siksi että lapsia olisi vähemmän vaan siksi että Kiina kiillottaa imagoaan eikä halua että maata pidetään "vauvatehtaana". Uutinen on karmaiseva, mutta itse pidän yhden lapsen politiikkaa erittäin hyvänä asiana, maapallolla olisi huomattavasti huonompi tilanne jos Kiinan väestönkasvu olisi jatkunut yhtä hurjana kun monissa kehitysmaissa. Minua kuitenkin ihmetyttää että ilmeisesti eri puolilla Kiinaa on erilainen laki? Tunnen yhden kiinalaisen jolla on 3 sisarusta. He ovat suht varakkaita eräästä suuresta etelä-kiinan kaupungista.

[QUOTE="vieras";22292406]Itse asiassa Kiinasta adoptoidaan koko ajan vähemmän lapsia ulkomaille, tosin todennäköisesti ei siksi että lapsia olisi vähemmän vaan siksi että Kiina kiillottaa imagoaan eikä halua että maata pidetään "vauvatehtaana". Uutinen on karmaiseva, mutta itse pidän yhden lapsen politiikkaa erittäin hyvänä asiana, maapallolla olisi huomattavasti huonompi tilanne jos Kiinan väestönkasvu olisi jatkunut yhtä hurjana kun monissa kehitysmaissa. Minua kuitenkin ihmetyttää että ilmeisesti eri puolilla Kiinaa on erilainen laki? Tunnen yhden kiinalaisen jolla on 3 sisarusta. He ovat suht varakkaita eräästä suuresta etelä-kiinan kaupungista.[/QUOTE]

Ellen ihan väärin muista, niin Kiinassakin saa hankkia useamman kuin yhden lapsen, jos maksaa näistä lapsista "sakkoja".

Toi että sanotaan että mitäs rikkoivat lakia että ihan oikein on niin pitäiskö teidän mielestä myös esim laittomat maahanmuuttajat murhata tosta noin vain?
8 kk ikäinen sikiö on jo elinkelpoinen kohdun ulkopuolellakin, joten en todellakaan kannata tuollaista abortointia. On kuitenkin muistettava, että Kiinan on ollut yksinkertaisesti pakko tehdä jotain holtittoman väestöräjähdyksen estämiseksi. Vaikka maa on pinta-alaltaan suuri, ei se kykene ruokkimaan holtittomasti kasvavaa väestömäärää. Niille jo olemassa olevillekin kun pitäisi riittää riisiä edes kerran päivässä. Pakkosterilisaatio olisi kuitenkin julmaa, koska sen ainoan lapsensahan saattaa myös menettää. Ehkäisystä huolehtiminen on käsittääkseni ihan avainasemassa ja jos tietämys tai varallisuus ei riitä e-pillereiden hankkimiseen, niin valtion pitäisi tarjota ne. Vahinkoja voi tapahtua ehkäisystä huolimatta ja silloin näkisin adoption hyväksi vaihtoehdoksi, vaikka noin muutoin yleensä karsastan ajatustusta oman lapsen hylkäämisestä.

Yhteistyössä