Vino sisäkatto - ottaisitko jos nyt saisit päättää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "koivu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"koivu"

Vieras
Rakennussuunnittelua...Olohuone-keittiö tulee olemaan yhteinäistä tilaan. Vino sisäkatto houkuttelee, eikä tulisi hirveästi kalliimmaksi. Mutta onko se sitten mieluisampi kuin tasakatto. En osaa päättää.

[QUOTE="koivu";28839847]Rakennussuunnittelua...Olohuone-keittiö tulee olemaan yhteinäistä tilaan. Vino sisäkatto houkuttelee, eikä tulisi hirveästi kalliimmaksi. Mutta onko se sitten mieluisampi kuin tasakatto. En osaa päättää.[/QUOTE]

Jos toisena vaihtoehto on perus matala katto niin EHDOTTOMASTI. Meillä on pieni talo, johon haluttiin vino sisäkatto, korkeimmillaan 3.5 metriä ja tuo valtavasti avaruutta. En vaihtaisi :)

[QUOTE="vieras";28839858]Jos toisena vaihtoehto on perus matala katto niin EHDOTTOMASTI. Meillä on pieni talo, johon haluttiin vino sisäkatto, korkeimmillaan 3.5 metriä ja tuo valtavasti avaruutta. En vaihtaisi :)[/QUOTE]

Eikun on se kyllä korkeampi, oisko 4 metriä.

Mä taas en ottaisi. Meillä olohuone-keittiö yhtenäistä tilaa, huonekorkeus 2,8 m. Tarkemmin ajatellen mun vastahakoisuuteni johtuu ehkä siitä, että meillä on Kermansaven takka-leivinuuni ja puuhella -systeemi keskellä tuota keittiö-olohuone -tilaa, mun mielestä se hormi olisi jotenkin typerän pitkä, jos meillä olisi vielä vino sisäkattokin. Ja puuhellan huuvan asentaminen (tulee kattoon) olisi myös jokseenkin haastavaa. Olisi myös mielestäni jotenkin oudon näköinen (pitkä putki, olisi pakko laittaa myös jotkut kiinnitysketjut, ja sisäkaton vinouden takia olisivat sitten eripituiset...eieiei :D ).

Muistakaa huomioida akustiikka.
Eli kattoon akustolevyä. Niitä saa ihan huomaamattomiakin.
Se nostaa hintaa jonkin verran, mutta on tosi merkittävä asumismukavuuden kannalta.

[QUOTE="a p";28839878]Minkä verran teillä on tullut maksamaan lisää tasakattoon verraten? Jos olette eritelleet?[/QUOTE]

Ei mitään hajua, oli avaimet käteen.
- se jolla vino sisäkatto n. 4 metriä korkeimmillaan-

Itse saan ahdistuksen, jos joudun olemaan tilassa, jossa on matala katto. Se pienentää tilaa inhottavasti.
Jonkun tutkimuksen mukaan tärkeintä ihmisille kodissa on valo ja avaruus, joten korkealla oleva katto juuri on tärkeä elementti. Itse suosin kokonaan auki yläkertaan olevia olohuoneita ja keittiötä.

Yhteistyössä