Vinkkirinki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aiti85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aiti85

Jäsen
07.06.2004
136
0
16
Hei tuli tässä mieleen, et laitettaisko sellanen rinki kiertoon, jonne vois koota erilaisia hyväksii koettuja vinkkejä keittiöön ja ruuanlaittoon??

VINKKI 1:
Mun vinkki on sellanen, jonka oon eräässä työharjottelussa oppinut.. Meidän piti puristaa joku litra limemehua.. No niitähän sitten tarvittiin ihan vaan muutama.. Mutta kun laitto sen limen puoliksi ja pisteli muutaman kerran ja laitto sen mikroon hetkeksi, niin et se lämpeni ni johan alko mehua tulla sitten ihan eri tyyliin. Toimiii oikeesti!! Kandee kokeilla, jos limemehua tarvitsee!!

Jollekin voi olla itsestään selvyys, mulle ei ollut ennen tätä syksyä...

Pullia tai torttuja ei ole välttämätön voidella munalla ennen paistamista. Maito tai sokerivesikin käy. Kahvilla voidelluista tulee tooosi hyviä :p

Tillisnapsi

Tillisnapsi on yksi maukkaimmista ja lisäksi kauneimmista, jos tillin oksa jätetään astiaan juhlapäivällisen ajaksi. Se valmistuu näin: tillin oksa laitetaan viinapulloon, joka jäähdyytetään ja tarjoillaan. Tillin pitään liota vähintään puolen, mutta korkeintaan kahden vuorokauden ajan. Tilliviinaa ei voi varastoida pitkään, se muuttuu ajan mittaan tunkkaiseksi.

Mun veli käski laittaa tän tänne :D

Vinkki:Jos lapsesi on kovin kranttu syömään kokeileppa näitä:kuutioi kasvikset (esim.kurkku)kuutioiksi,joita muksu voi syödä sormin.Paahtoleivän tai ohuen ruileipä viipaleen voi voidella ja tehdä piparkakkumuotilla tietyn muotoisiksi,sama pätee juustoihin ja muihin leivänpäällisiin.

Suklaa- tai mantelirouhetta saa helposti raastimella, mutta siihen tarttuu tosi paljon suklaata. Parempi onkin raastaa suklaa juustohöylällä. Nättejä suikaleita/rouhetta kermakakun päälle =)

Yhteistyössä