Vinkkiä kaipailen poikamme jatkuvaan kiusaamiseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minna

Vieras
Elikkä poikamme on täyttänyt juuri kaksi vuotta. Mä olen lopen väsynyt siihen, että hän koko ajan tönii muita. Ollaan missä vaan, missä on muita lapsia niin aina siellä on joku nurin ja itkemässä kun meidän poika tönii. Kyläilyreissut menee siinä kun paimennan poikaamme kun hän on jatkuvasti jonkun lapsen kimpussa. Millä ihmeellä mä saan sen loppumaan???

Kohta en lähde enää mihinkään hänen kanssaan kun en jaksa koko ajan olla puuttumassa ja komentelemassa ja käskemässä pyytää anteeksi.

selität pojalle ettei niin saa tehdä ja että se sattuu muita. ennen kyläilyä sanot että jos poika ei osaa olla kunnolla siitä seuraa rangaistus. jos poika rikkoo sääntöjä, toteutat rangaistuksen pilkulleen etkä anna periksi milliäkään.

Minkälainen rangaistus olisi hyvä? Omaan huoneeseen miettimään? Otanko mä joka kerta kun tönii niin puhutteluun. Tunnustan meinaa, että olen lipsunut kun olen niin väsynyt siihen touhuun. Sitä on kestäny jo puoli vuotta...

kannatan tota rangaistusta. Sen vaan pitäisi olla melko välitön jotta 2v ymmärtäisi siitä jotain. Vaikka niin että lähdette heti pois kylästä, hiekkalaatikolta jne. jos tönii. Muutaman kerran todella lähdette. Myöhemmin varmaan riittää jos poistuu hetkeksi kulman taa miettimään tekosiaan ja palaa uudestaa yrittämään josko leikki sujuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkälainen rangaistus olisi hyvä? Omaan huoneeseen miettimään? Otanko mä joka kerta kun tönii niin puhutteluun. Tunnustan meinaa, että olen lipsunut kun olen niin väsynyt siihen touhuun. Sitä on kestäny jo puoli vuotta...

kyllähän noissa tilanteissa itse kukanenkin lipsuu.. :ashamed: se on kuitenkin loppupeleissä paha virhe.. lapsi pääsee "niskan päälle" ja seuraavalla kerralla uhmaa vielä enemmän..
otat lapsen vaikka pois muiden leikeistä viereesi istumaan ja pidät siinä.

Ihanaa, kun joku vanhempi jaksaa välittää mitä lapsensa tekee.
Tiedän nimittäin yhden kaksivuotiaan äidin, joka ei korvaansa edes letkauta kun poikansa muita tönii, lyö jne. sanoo vaan että innostuu kun kieltää.. voi kun tekis mieli välillä läsäyttää sitä äitiä.

Mutta tsemiä teille!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihanaa, kun joku vanhempi jaksaa välittää mitä lapsensa tekee.
Tiedän nimittäin yhden kaksivuotiaan äidin, joka ei korvaansa edes letkauta kun poikansa muita tönii, lyö jne. sanoo vaan että innostuu kun kieltää.. voi kun tekis mieli välillä läsäyttää sitä äitiä.

Mutta tsemiä teille!

Nonnii, siinä nniitä isänmaantoivoja sitten kasvatelaan..Tottakai pitää puuttua!

toivottavasti musta ei aatella noin että en kiellä tarpeeksi :ashamed: mulla samanlainen poika,lyö ohimennen eikä ota uskoakseen, jatkuvasti vaan kielletty ja kielletty ja selitetty ja otettu pois leikeistä jos ei suju.älä sure,meitä on paljon :hug:

Yhteistyössä