vinkkejä syömiseen!!!

  • Viestiketjun aloittaja namunakki
  • Ensimmäinen viesti
namunakki
elikä nyt kaivataisiin vinkkejä melkeen 1-vuotiaan pojan ruokailuun, tai siis omatoimisen ruokailun aloittamiseen.. hän osaa kyllä syödä leipää/keksiä yms kun antaa käteen palan, laittaa suuhunsa ja syö. mutta kun olen muutaman kerran antanut lusikan käteen, missä on jotain sosetta niin kattoo vaan ja ihmettelee mihin palvelu jäi ;) eli mites muilla?? kannattaisiko hommata imukuppilautanen? olen niitä kattellut, ainu vaikuttaa kamalan isolta..

help me!!!
 
1-v on minusta vielä turhan pieni osaakseen syödä itse lusikalla... Tai en tiiä miten muilla mutta meillä neiti nyt 1v9kk ja nyt vasta kiinnostunut itse syömään... Nyt sitten ei juuri saa auttaa, ja lusikka menee suuhun alaspäin ja kaikki on sitten rinnuksilla... No ei nyt aina, menee sinne suuhunkin... Ainut ongelma ettei mikään meinaa kelvata! Muutama lusikallinen ruuasta eikä sen jälkeen huoli...
 
Meillä on käytössä tuo imukuppi lautanen ja meidän tirri tykkää kyllä syödä itekseen (1v.1kk) Aluksi se oli sottasta puuhaa, mutta nyt syö jo "siististi" En itse alkanut ajatella näin aikaisemmin opettaa, mut hän "vaatimalla" halusi oman lusikan. Toki hän syö vielä välillä sormillakin, nyt äiti ja isä saa rauhassa itekkin syödä. Lusikka vaan käteen mun mielestä, kyllä se siitä ja mä kyllä suosittelen imukuppilautasta =)
 

Yhteistyössä