Vinkkejä paastoon??

Nyt olis näin joulun alla kiva kokeilla paastoa! En ole ikinä paastonnut, joten nyt olis kiva saada vinkkejä ja tietoa..

Onnistuuko ihan kotikonstein vai pitääkö ostaa joku sika-kallis paastopaketti?

pari viikkoaa etukäteen kannattaa alkaa valmistautumaan eli vähennä kahvin/teen juontia ja lopeta ennen paastoa kokonaan, jos tupakoit, kokeile vähentää, lopeta mielellään. Pyri välttämään raskaita ruokia nämä 2 viikkoa, ja viikkoa ennen paastoa kannattaa syödä paljon hedelmiä ja vihanneksia ja pari päivää ennen paastoa suosittelen sosekeittoja yms. eli kroppa tottuu pikku hiljaa kevyempään ruokaan. Toi 2 viikkoa ei ole mikään ehdoton, mutta viikkoa ainakin kannattaa paastoon valmistautua, näin selviät ilman tosi pahoja sivuoireita, joita saaattaa olla pahoinvointi ja päänsärky.
Itse en kyllä lähtisi ennen joulua paastoamaan, koska paasto saattaa mennä hukkaan joulun syöpöttelyn vuoksi, eli kannattaisko vasta joulun jälkeen alottaa?

Ilman paastopakettia pärjää, mutta kannattaa käydä ostamassa suolihuuhtelutarvikkeet, kaupoista saa hyviä mehuja mutta vogelin mehut ehdottomasti parhaita, myös itsepuristettu hyvää. Mehujen pitää olla puhtaita eli ei lisäaineita, sokeria yms. Kasvisliemikuutioita saa kaupasta eli niistä saa hyvin liemen. Itse en valmiita paastopaketteja suosi, koska mä en pidä suurimman osan mehujen mausta vaan mieluummin valitsen mieluisat mehut kaupasta kuten vogelin mustaherukka ja mustikka, puolukka. Luontaistuotekaupasta kannattaa tosin hakea kultapiskuteetä tai vastaavaa, jolla saat kuona-aineet liikkeelle, myös kaupasta saadut yrttiteet on hyviä, mutta kofeiinia niissä ei saa olla eikä muita piristeitä

Tässä vielä linkki vogelin sivuille, jossa mm. 7 päivän paasto-ohje
www.vogel.fi

Hyvää paastoa

Anne

No höh.. Taidampa jättää väliin :'( Meikäläiselle kun tuo kahvi on se vetävä vaikutus ja ei taida tulla tupakoinnin lopettamisestakaan mitään!
Kauhee mikä orja mä oon!

Kiitos ohjeista, säästän ne jos keväälä uskaltais..

Yhteistyössä