Vinkkejä, miten saa loppumaan rumat sanat lasten suista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä teen???

Vieras
Alkaa toden teolla jo ärsyttämään, isommat hokee paskaa ym jatkuvasti, mistä lie oppineet :-/ Nyt on tuo 1,5v alkanu kans hokemaan ja sekös mua ärsyttää. Mä oon pessyt suuta saippualla, laittanu pippuria suuhun(sitä halusivat itse lisää) oon ollu huomaamatta, torunu, laittanu arestiin, mikään ei tehoa!! Paska sisko, paska veli, paska äiti, alkaa jo toivottomuus tulla itselle, muutenkin huono itsetunto:(

mun kaks veeltä on muutamia kertoja tullut sana perkele, mut äkkiä unohtunut kun olen sanonut lapselle esim et "tarkotitko kärpänen?" eli en ns. ymmärrä koko sanaa ja kysyn mitä lapsi tarkoitti. näin on monet ärrä päät saatu meidän lapsen suusta kylvettyä pois :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei enään ärrä päitä:
mun kaks veeltä on muutamia kertoja tullut sana perkele, mut äkkiä unohtunut kun olen sanonut lapselle esim et "tarkotitko kärpänen?" eli en ns. ymmärrä koko sanaa ja kysyn mitä lapsi tarkoitti. näin on monet ärrä päät saatu meidän lapsen suusta kylvettyä pois :)

Aika hyvä! Toimisko ap pasTa? :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei enään ärrä päitä:

Ei toikaan auta, kun pääasiassa se on paska ja isommat jo ymmärtää että se on ruma sana ja jos suuttuu nii huutaa paska veli tai paska sisko ja niin sanoo pieninkin.

kyllä mä sanon että paras homma on se että ei huomioi ainakin tolle pienimmälle, sitten isommille pelikieltoja (jos pelaavat..) tai lempiasioiden kieltäminen, lelujen poisottoa tms. jos mikään ei tunnu tehoavan ole kun et huomaisikaan, kyllä ne sitten joskus lopettavat. äläkä vaan näytä ärsytystäsi, siitä saavat vaan lisää vauhtia tohon touhuun.

Miehen 12 vee hokee vittua,vittureikää,vitu homoo,saatanaa joka toisen sanan.
Se ärsyttää tosi paljon.
Omat hokee sitä vitu homoo,ime isääs ynnä muuta kivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei millään:
Se ärsyttää tosi paljon.

:o Kamalaa!! Siis puhuttelua ja selväs se ettei rahaakaan tipu jos on noin epäkohteliasta!

Laita seuraavalla kerralla se lapsi vessaan huuteen niitä paska-juttuja. Sanot, että vessaan kuuluu paska ja pissa-jutut ja sitten kun on tarpeeksi kauan huudellu niin voi tulla pois. Tuskin se yksikseen jaksaa siellä kauan niitä höpötellä. Ja joka kerta kun alottaa, niin sinne vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja no jo on:
Se ärsyttää tosi paljon.

:o Kamalaa!! Siis puhuttelua ja selväs se ettei rahaakaan tipu jos on noin epäkohteliasta!

Toisen lapsen kasvattamiseen on paha puuttua.Olen kyllä siitä sanonut muttei se mua usko.Omat uskoo kun karjaisen kunnolla mutta hokee ne sitä ulkona ollessaan joka tapauksessa.Kämppä täynnä esiteinejä tai murkkuja ja puheet on sitä luokkaa kyllä.

Se ärsyttää tosi paljon.

Toisen lapsen kasvattamiseen on paha puuttua.Olen kyllä siitä sanonut muttei se mua usko.Omat uskoo kun karjaisen kunnolla mutta hokee ne sitä ulkona ollessaan joka tapauksessa.Kämppä täynnä esiteinejä tai murkkuja ja puheet on sitä luokkaa kyllä.

Ja jatkan että meidän pojilta loppui se vitunhokeminen kun sanoin että kerros nyt mitä se tarkoittaa ja anna oikeen tarkka selvitys.
Kaupungissa on kyllä muksuilla jo ala-asteella tuo kielenmkäyttö ihan kamalaa.
Yksi tuttu isä sanoi ettei missään maailman kaupungissa ole niin paljoo homoja kun tässä kaupungissa kun joka toinen tervehtii vastaantulevaa kaveria että morjes homo.

Se ärsyttää tosi paljon.

Kuulostaapa järkyttävältä. Minä puutun yleensä ulkona vieraidenkin lapsien/teinien rumaan kielenkäyttöön, koska vaikeneminen on hyväksyntää, enkä halua opettaa, että tuntemattomat aikuiset hyväksyvät kyllä tällaisen ja vain se oma tylsä vanhempi on nipo. Mutta olenkin ammatiltani opettaja, ehkä se selittää jotain..

Se ärsyttää tosi paljon.

Ihan sama kenen 12 vee, mutta ei hokisi meillä. Mä en vaan tajua miten tollanen voi olla mahdollista, missä aikuisten auktoriteetti?

Kuulin hauskan tarinan, jossa perheenisä istutti kiroilevan poikansa pöydän ääreen, että "nyt kuule istut tähän ja minä selvitän sulle joka sanan mitä sä hoet". Siinä meni tovi poikineen, ja isä kysyi lopuksi jäikö jotain epäselväksi. "-Joo, mä en tiedä mitä tarkoittaa arkisto" :D

mä oon ihan penestä asti uhkaillu kamalalla selkäsaunalla. ;) Huom..siis uhkaillu. Ei oo kyllä tarvinnu ees jäähypenkkiä käyttää on niin menny jo ppienestä menny jakeluun. Nyt lapsi 6 vee, huomauttaa meille jos tulee ärräpurria meiltä. Ja isommat yritti opettaa perk.. ja paska sanaa...puhuin siitä heti lapsen kanssa ja ymmärsi asian.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Se ärsyttää tosi paljon.

Ihan sama kenen 12 vee, mutta ei hokisi meillä. Mä en vaan tajua miten tollanen voi olla mahdollista, missä aikuisten auktoriteetti?

Isä ei saa mitään kuria teineihinsä,ei mitään.Ne saa tehdä ja olla ihan miten vaan.Elävät kuin siat pellossa,se on valitettava tosiasia.
Meillä ollessaan yleensä käyttäytyvät ja kaksi vanhinta erittäin hyvin mutta tuo 12 vee on alkanut tulla murrosikään ja se näkyy.Omat taas kuulivat isän uudelta puoliskolta viikonloppuna että äitis on läski vanha juoppo huora niin sitä se sitten on.Kasvattaa koitan parhaani mukaan.Omien rumat sanat loppuu mun komentamiseen ja sanon että hävetkää niin nolojahan ne on.

Yhteistyössä