Vinkkejä lihasoseiden valmistukseen kaivataan

Kertokaahan muut, miten valmistatte lihasoseen vauvalle..Mitä lihaa, kuinka kauan kypsennätte jne. Meillä on nyt maisteltu kaupan liharuokia ja hyvin näyttää maistuvan, niin ajattelin tehdä itse pakkaseen..
 
Mä tein aina niin, että keitin esim kanan, survoin sauvasekoittimella ja jaoin jääpalamuotteihin. Sit sekoisin kasvissoseeseen mitä milloinki halusin tarjota. (kalaa, kanaa, lihaa)

Jääpalat ku on jäätynyt niin ne voi irroittaa pussiin ja sit muistaakseni 1 jääpala noin puolta päivän lihatarpeesta eli jos syö jo kunnolla kiinteitä voi antaa päivässä 2 jääpalaa lihaa.
 
SPy
Moi,
En muista mistä luin mutta hyvin on meillä toiminut: Keitä liha/kana, leikkaa noin 1 cm paksuisiksi siivuiksi ja pakasta. Ota jäisenä kerralla tarvittava määrä ja leikkaa jäisenä ohuiksi siivuiksi, ja pilko niin pieneksi kuin tarve on.
Kanan rintafileitä olen keittänyt noin 15 min, lihana olen käyttänyt naudan keittolihaa palana, noin 500g palaa keittelen noin 2,5 tuntia. Lihasta täytyy siinä vaiheessa kun rupeaa kiehumaan, ottaa sitä vaahtoa keitinveden päältä kauhalla pois. Olen myös paistanut miedolla lämmöllä jauhelihaa ja pakastanut jääpalakuutiorasioissa.

Pimu nyt 7 kk, kuukauden verran ollaan syöty lihaa ja kanaa. Soseet aloiteltiin jo reilun 4 kk ikäisenä.
 

Yhteistyössä