Vinkkejä laminaatin pesuun.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Mulla jää aina kamalat raidat lattiaan.
Aineena on laminaatin pesuaine (saippuaton)
Oon kokeillu tavallista pesuainetta ja fairyakin.
Kuivaan rätin niin, että se on kostean nihkeä ja vesi on haaleaa. 10l lisään korkillisen pesuainetta.

Näin mun siivooja mummini neuvoi mutta ei ne tehoa tai sitten teen jotain pahasti väärin. : /

Meillä on pähkinänruskeat laminaatit ni valossa kaikki rajat näkyy.. :(

Ainoa miten saan lattian OIKEESTI puhtaaksi on se että kontaten menen koko kämpän läpi ja kuivaan perässäni kaiken minkä pesen :O

Mulla jää aina kamalat raidat lattiaan.
Aineena on laminaatin pesuaine (saippuaton)
Oon kokeillu tavallista pesuainetta ja fairyakin.
Kuivaan rätin niin, että se on kostean nihkeä ja vesi on haaleaa. 10l lisään korkillisen pesuainetta.

Näin mun siivooja mummini neuvoi mutta ei ne tehoa tai sitten teen jotain pahasti väärin. : /

Meillä on pähkinänruskeat laminaatit ni valossa kaikki rajat näkyy.. :(

Ainoa miten saan lattian OIKEESTI puhtaaksi on se että kontaten menen koko kämpän läpi ja kuivaan perässäni kaiken minkä pesen :O

sama täällä,pari viimestä kertaa mennyt kontaten.
Joskus olen myös tehnyt niin että olen jättänyt mopin märemmäksi ja heti perään kuivannut lattialastalla.

No mä pesen tällä:
Parketti_Laminaattipesu.jpg
ja ei mulla kyllä raitoja jää. Ja tuoksukin on hyvä =)

Meillä on tosi huonolaatuinen laminaatti ja helposti näkyy kaikki raidat. Pesen lattiat niin että ensin karheammalla rätillä isot tahrat pois, sitten märkä mikrokuitumoppi (pelkkä vesi) ja hankaan lattian kauttaaltaan, sitten tosi nihkeäksi puristettu mikrokuitumoppi ja hankaan sellaisella eteen-taakse liikkeellä taas lattian kuivaksi. Ei siis mitään kahdeksikon muodossa mopin pyörittelyä, silloin ei saa tarpeeksi voimaa hankaukseen.

Olin heti kirjoittamas et pesen lattiat käsin konttaamal.

Mut kannatti kerranki lukee teksti loppuun,ku tästähän tuli näin huomattavasti hauskempaa.
Sitempä siten..KONTATEN!
Haluaa takasi laatta/puulattiat!:O

no itse opetellut kanta päillä asian; älä missään tapauksessa käytä fairyä, se tekee lattiat harmaaks, ja täyteen niitä rantuja (itse huomattu).. vaan ihan sillä laminaatti aineella nihkeä pesu (tosin fairyn jälkeen saat pestä kyllä useamman kertaa, että se fairy on poissa lattialta)..

siis meillä ainakin toi on toiminu, mut tosissaan mun äiti sai kuningas idiksen fairyn käyttöön (aatteli autella mua), ja siis sitä pesin pois lattialta useita kertoja ennen kun lähmäjäljet lattialta hävis.. : /

ai niin ja lisäys; moppaa "puun suutasesti" pitkiä vetoja.. :)

Viimeksi muokattu:
Mä pesen tolla samalla aineella ja samoin Sinin mikrokuituliinalla (erittäin hyvin kuivaksi puristettu liina), mutta ei jää mitään raitoja. Riippuu siis varmaan laminaatistakin kuinka helposti niitä raitoja jää.

Meillä on tosi huonolaatuinen laminaatti ja helposti näkyy kaikki raidat. Pesen lattiat niin että ensin karheammalla rätillä isot tahrat pois, sitten märkä mikrokuitumoppi (pelkkä vesi) ja hankaan lattian kauttaaltaan, sitten tosi nihkeäksi puristettu mikrokuitumoppi ja hankaan sellaisella eteen-taakse liikkeellä taas lattian kuivaksi. Ei siis mitään kahdeksikon muodossa mopin pyörittelyä, silloin ei saa tarpeeksi voimaa hankaukseen.

Meillä satsattiin tähän lattiaan sillon ihan kunnolla ja pitäis olla tosi hyvät, mutta raidat jää aiiina. Näyttää sikapuhtaalta jos on sellanen kohta ettei valo osu lattiaan mut heti vaan jos pilkahduski käy, niin näyttää siltä ettei oo koskettukkaan lattiaan :ashamed:

Mulla on kans ongelmana harmaalta, raidalliselta ja aina likaselta näyttävä laminaatti. Ah, tummassa näkyy kaikki. Mut silti tykkään siitä:)

No, pari viikkoa sitten ostin tätä:
Kiilto - Tuotetietokanta

Ja voin sanoa, et ku hinkutin sillä keittiön lattian niin taas näyttää paremmalta.

Jos voisin valita uudestaan lattian taloomme niin laminaatti olisi pois laskuista! Siinä ei ole mitään muuta hyvää kuin kaunis ulkonäkö.

Itse olen pessyt lattian ihan Kiilto kodinyleispesuaineella välillä ja silloin rantuja ei jää.

Mulla on kans ongelmana harmaalta, raidalliselta ja aina likaselta näyttävä laminaatti. Ah, tummassa näkyy kaikki. Mut silti tykkään siitä:)

No, pari viikkoa sitten ostin tätä:
Kiilto - Tuotetietokanta

Ja voin sanoa, et ku hinkutin sillä keittiön lattian niin taas näyttää paremmalta.

Pakko kokeilla tätä kanssa jos se auttaisi. En mä muutakaan enää keksi. Mun selkä ei meinaan kestä jatkuvaa lattialla konttaamista : /

Yhteistyössä