Vinkkejä housujen päälläpysymiseen???

Miten te muut puolivälin odottajat saatte vaatteet pysymään päällänne? Kun mulla on se tilanne, että tavalliset, entiset vaatteet eivät enää mahdu päälle, mutta äitiyshousutkin ovat vielä liian isoja!!

Vöitäkään ei oikein voi käyttää, kun ne sattuu eikä äippähousuissa ole edes vyönpaikkaa.. Oon yrittänyt erilaisia huiveja virittää, mutta huonolla menestyksellä. Vinkkejä kaivataan!

nimim. töissä pitäisi pysyä housut jalassa ;)
 
Mä ostin esikoista odottaessa semmoset housut mammaputiikista, että niitä voi käyttää periaatteessa millon vaan, siis vaikkei raskaana olisikaan. Housut ylettyvät korkealle, mut kun vyötärökaistaletta kääntää alaspäin, on ne aikalailla napakat päällä....kaikista piukimmillaan ei menis mulle normaalioloissakaan tämän kokosena :whistle: :)
 
Ostin tavalliset äitiyshousut jo viikolla 15, kun kaikki vanhat puristi ja ahdisti. Sitten törmäsin samaan ongelmaan Ulapan kanssa...
Ainakin näissä housuissa (henkalta ja maukalta) oli lantion yläpuolella mahdollisuus tiukentaa housuja kuminauhalla, mikä siis oli valmiiksi housuissa. Aluksi tämäkään ei riittänyt, vaan sitten laitoin housujen yläosaan hakanneulan ja sitten pysyi päällä :LOL:
 
kyllä mäkin saan kuminauhaversiolliset pysymään päällä (on tää sen kokoinen jo tää masu ;) ) mutta sitten mulla on yhet joissa on paksu resori eikä mitään säätömahdollisuutta, ja ne ei vielä pysy hyvin päällä. Niitä olisi ihana käyttää, kun ne olis ohuet.. Ajattelin, että jos joku olisi kokeillut ommella jotain lisätuubia resorista, että onko kokemuksia; toimiiko tai näyttääkö ihan ok:lta?
 
mulla oli edellisessä odotuksessa sellaset housut joissa korkea mahan yli tuleva trikoo-osa.sen voi taittaa kaksinkerroin tai pitää suorana kun masu tosi iso. laitoin siihen taitteen väliin resorista ompelemani masutuubin niin siten pysyi housut ylhäällä.
 
Ite ostin aivan ihanat ohuet housut henkkamaukalta, ja olivat just sopivan napakat. Harmi vaan et kului heti haaroista puhki, mut uudet kävin ostamassa. Nyt nekin on rikki ja varmaan käyn ostaan jossain vaiheessa kolmannet. Ne oli sellaset joissa oli eri värivaihtoehtoina ainakin valkoinen, oranssi ja musta. Ostin samasta paikasta myös ohuet raitahousut (valko-beige), jotka on meikällekkin(kun en mikään keiju ole) ihan jumalattoman suuret! Ei missään julkisilla paikoilla pysty pitään, kun tippuu koko ajan. Se trikookaistale ei pidä juuri mitään, ja on siis vieläkin iso, vaik viikkoja jo 31+4.

Niin, ja sitten ostin (taas H&M, yllätys!) trikoo-caprit, joissa on niin tuskasen matala se trikoojuttu, että eipä napaan asti ylety, ja valuvat kokoajan! Mä en ees tajua miks niissä on niin matala se masujuttu!!!! |O

Huh huh.. kylläpäs tuli vuodatusta :D
 
jina84
sellasen ohuen korkean trikookankaasta vyön minkä saa sitten laittaa farkkujen päälle ja paidan alle niinkuin olis kaks paitaa päällä mut tonen onkin vain sellanen jatko kappale.....käy just hyvin ku housut ei yllä mahan päälle ja paidatkaan ei yllä enää mahan alle niin sellanen vois olla kätsy....ja aattelin tehdä vie montaa väriä ni menee sit monien vaatteitten kans... :hug: :)
 
Mie sain kassillisen mammavaatteita, pääsääntösesti H&M:stä ostettuja, ja näitä kyllä pystyy pitämään silloinkin kun ei ole raskaana eli tuo trikoojoustojuttusysteemi pitää housut ylhäällä mahattomanakin :)
 
Mulla kans ollut housujen istuvuuden kanssa ongelmia. Olen käyttänyt normaaleja matalavyötäröisiä housuja HENKSELEIDEN kanssa. Osa mammahousuista puristaa istuessa alvatsaa mutta normaalit matalavyötäröiset strechit ei (etenkin kun avaa napin). Henkselit olen pitänyt paidan alla, vähän hidastaa vessakäyntejä mutta muuten toimii!!
 
ricita

mulla on yhdet housut joiden masuosa yltää kainaloihin.. tungen housut rintaliivien alle. siellä pysyy ihan napakasti vaikkakin aina vessareissun jälkeen on tehtävä sama homma uudelleen.
Kiitos kaunis päivän piristyksestä, repesin täysin kun luin tämän. Voisin tiiäkkö kuvitella tekeväni itse juuri samalla tavalla!!
 
no minun vinkki olis seuraavanlainen, alkuun kun maha ei vielä ollut kasvanu mutta normaalit housut jo ahdisti niin ostin kangaskaupasta leveää kuminauhaa ja mittasin housut jalassa ja napit auki että minkä mittasen kumnauhan tarvin ja ompelin aukaistun napin ja napin läven päälle pätkän kuminauhaa.

toimi aluksi oikein hyvin kukaan ei tienny että napit on auki eikä housut kuitenkaan sitte tippunu.

enää en pysty pitämään niitä housuja mutta kun otan kuminauhan pois voin käyttää niitä taas synnytyksen jälkeen. tämän kehittelin siksi että en raahi ostaa kalliita äitiyshousuja parin kuukauden takia ;)
 
itse alkuraskauteen ompelin aika huolettomastikin vanhoihin vähänkäytettyihin vyötärömallisiin housuihin etuosaan puolipyöreän kaksinkertaisen resorin - eli ihan vaan nurjat vastakkain tyylillä , ihan hyvä tuli. (yksis housuis , suorissa vanhanaikaisissa oli vielä takavetskari , ne istuikin oikein hyvin . Niihin opelin vyötärölle vielä mustasta silkkinauhasta rusetin ...ko episodiin oli jakkukin ja näillä pärjäsin yhden virallisen tilaisuuden laivaseminaarissa ...)
Varsinkin jos on just saman värinen resorikangas . Yhteen viritelmään vielä tikkasin päälle feikkivetskarinomaisesti farkkuvetskariosan.

Saman tein yhdelle vanhalle farkkuhameelle - siinä vaan laitoin himpun eri värisestä kiilan eteen - päälisomisteeksi vanhan etuvetskarin ja alahelmaan vanhanfarkun värisen kaistaleen alareunaan. Toimii ...

Ei vintagea vaan mammantagea :)

Itse tein tän sillä asenteella ettei saumojen ja tän lookin tarvitse montaa kuukautta kestää, ja kyse oli muuten ehkä out-of-fashion kamasta ...

-papu
 

Yhteistyössä