vinkkejä yksivuotiskuvaan ja kutsukorttiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syysmamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syysmamma

Vieras

Meidän poju täyttää syyskuun 14.päivä yhden vuoden ja kaipailisin nyt hänen synttäreiden kutsukorttien tekemiseen vinkkejä sekä yksivuotiskuvaan, joka olisi sään salliessa tarkoitus ottaa ulkona. Kaikki vinkit ja ehdotukset otetaan ilomielin vastaan! B)

Meillä otettiin kuvat kotipihassa. Otettiin kuvia eriaisista touhuista. Leikki kivillä, lapion kanssa ja lykki kukka-asetelmaa taaperokärryissä. Otettiin reilusti kuvia ja valittiin sitten parhaat päältä. Tarkoitus oli saada kuvia, joissa poika olis mahdollisimman paljon oma itsensä (ei niinkään poseerauskuvia). Profiilissa on näkyvillä yksi otos. ;)

Toivottavasti sää on hyvä, että saatte kuvauksen järkättyä ulos!

Me yritettiin ensin ottaa 1-v kuvia kotona digikameralla, mutta eihän siitä mitään tullut. Neiti ei ollut hetkäkään paikoillaan. Sitten mentiin valokuvaamoon ja kävi niin kuin olin etukäteen arvellut. Tyttö alkoi vierastaa kuvaajaa ja osassa koevedoksista hän itki silmät punaisena. Onneki saatiin muutama hyvä kuva ja saatiin 1-v kuvat teetettyä lopulta. Mutta kai se kuvaaminen kotonakin voi onnistua, jos on hyvä kamera ja taitava kuvaaja ja lapsi joka pysyy paikoillaan. :laugh:

No juu, me päädyttiin itse kuvaamaan just siitä syystä, että poika ei pysy aloillaan. Arvasinkin, ettei kuvaamoreissusta mitään tulis. kuvaajia oli kaksi ja kuvasivat poikaa touhuissaan. Sieltä saatiin sitten valittua hyviä otoksia.

Mut tuleehan oman näköisiä, kun ei poseeraa kameralle... :laugh:

Kuvaan: Syksyisiä lehtiä ja puita syyslapslle; saippuakuplia, tuomaan luksusta; muutamassa eri asussa, yllätten joku vaate voikin olla "väärän värinen" valmiissa kuvassa. Ottakaa paljon kuvia.

Kortti: Joku kiva runo ja sitten tarra/piirros tai lapsen kuva ja sen alle kutsu.

Mulla profiilissa meidän tytyn 1v kuva mikä otettiin itse.Ja sitten ostin vaaleanpunaista kartonkia,aniliinin väristä silkkipaperia ja kuviin reunakoristetarrat(ääriviivatarrat)sinopeerista ja askartelin kuvat itse.Halusin nimenomaan erinlaisen kuvan,enkä samanlaista kuin kaikilla kuvaamoissa otettu,ihan kivoja tuli.Jos teillä printteri niin voisit jostain vanhemmasta kuvasta,ehkä ihan vauvakuvastakin tulostaa paperille kuvan ja ostaa tiimarista ikkunallisia kortti aihioita ja tehdä niistä kutsun(liimaat sen printatun kuvan siihen kortin aukkoon).Ja silkkinauhasta vaikka vielä joku rusetti siihen.

Yhteistyössä