Vinkkejä viikkokirppikselle asettelusta ja muusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä kaipaava kirpputorimyyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä kaipaava kirpputorimyyjä

Vieras
Pistäkääs vinkkejä tulemaan kirppistavoista?
Elikkä olen menossa myymään vaatteita, kestovaippoja ja muita tavaroita tuollaiselle kirppikselle missä on rajattu neljä tasoinen pöytä ja metrinen rekki tilaa. Nyt mietinkin että kannattaako minun viedä ensin mitä? parhaat? vai jotain tiettyä tavaraa, vai esim. vauvan vaatteet ensin ja muut sitten, vai ihan vaan sekasin?
Entäs sitten, oisko siinä kiva lukea että tässä on tämmöstä ja tässä tämmöstä, vai antaa ihmisten kaivaa vaan.
Entäs mitä rekkiin? verhot? ulkovaatteet? entäs paremmat vaatteet tms.?

Tosissaan olen ensimmäistä kertaa menossa myymään, ja mietin esim. kuinka usein on käytävä tarkistamassa pöydän tilanne? entäs kuinka usein tiputtaa hintoja.
Minulla siis pöytä varattu tiistaista- maanantaihin. Joten onko viikonpäivällä väliä?

Meillä kaverin kanssa lastenvaatteita myynnissä. Vietiin kaikki kerralla, ja pinottiin niin, että parhaimmat on päällä aina. Seinään kiinnitettiin kyltti TÄSSÄ PÖYDÄSSÄ LASTENVAATTEITA koot se ja se, hinnat 0,20 ? - 4 ?. Kerran tai kahdesti päivässä ollaan käyty siistimässä pöytää, muuten on aivan karsean näköinen.

Älä tunge sitä paikkaa ihan yli täyteen semmoset on tosi hankalia ja yleensä niistä pöydistä mennään yli ihan katsomatta, samoin kun semmosista pöydistä missä ei hinta ole kohillaan. Tavara esille kiitos niin että sen kunnon voi helposti tarkistaa eli ei mitään kaikki pussiin suljettuna ja teipattu eestä ja takkaa ja olan takkaa kiinni ettet vaan vahingossakaan näe minka kuntosta tavaraa pussissa mahtaa olla :kieh: Niin ja nämä siis ihan vaan ostaja tehtyjä huomioita.

Mä vein sekalaista aina vähän kerrallaan. Lähes päivittäin kävin siivoamassa, mutta aina oli sekaisin. Vältin laittamasta liikaa tavaraa, koska ekan penkojan jäljiltä ihmiset ei viitsi enää kuin vilkaista. Mulla meni paremmin tavarat pöydästä kuin rekistä. Rekin tavara oli arvokkaampaa, mutta silti aika yllättävää. Sama tavara meni seuraavana päivänä pöydästä.

Laita jonnekin ylös lapulle näkyville minkä kokoista lastenvaatetta on myynnissä. Pidä pöytä siistinä, eli käy kerran päivässä järjestelemässä. Älä tuppaa rekkiä liian täyteen, sellaista ei edes viitsi lähteä selaamaan joka on ihan piukassa tavaraa. Parhaat ja myyvimmät tavarat eniten esille katseenvangitsijoiksi ja vetämään asiakkaita pöydän luokse.

Todella paljon mukavampi ostajille, jos jaksat laittaa lappuja mistä löytyy mitäkin. Pienet korit tms. vauvanvaatteille on hyviä.
Varmaan selkeempää on viedä tiettyjä tavaroita kerralla, ettei joka kerta pöytä pursu kaikkea mahdollisita. Ja tavarat kyllä menee sekasin todella nopeesti, että jos jaksaa niin kannattaa joka päivä käydä siivoomassa pöytä ja tarpeen mukaan lisätä myytävää.
Rekkiin kaikki isompi tavara, ettei pöytä ole liian täysi. Hintoja ei kannata tiputtaa kun vasta lopussa, tosin sulla se viikonloppu (paras myyntiaika) sattuu loppuun.

Ite oon huomannu kun jaksaa vähän enemmän tehdä työtä kirppis pöydän eteen niin tavara vaihtaa omistajaa paremmin. Siisti pöytä jossa tavarat on selkeästi esillä houkuttelee enemmän ostaja ehdokkaita.

Kiitos näistä vinkeistä, lisää otan mielelläni vastaan.
Hinnat ovat alakantissa, koska tarkoitukseni on saada tavara kiertämään. Sitä on niin paljon että ei tarvitse vähistä tavaroista pyytää ylihintaa.
Esimerkkinä kestovaippoja 2-7 eurolla. bodeja 0,5-1 euro, uusia palapelejä 3? (siis ravensburgin merkkipalapelejä) äitiyshousuja 2 eurolla, äitiyspaitoja 3 eurolla, tukivyö 4 eurolla :) siinä vain esimerkkejä.
Kävin tänään kyseisellä kirppiksellä katselemassa hintoja, ja totesin ihmisten olevan outoja. Lorumaan ilmaisista repuista pyydetään 5 euroa, samoin ilmaisista dvd levyistä tyyliin amurin pantterit, hinta 1-5 euroa (monella pöydällä) vauvan vaatteita joissa kunto ei kohtaa hintaa.. nuhruinen body ja hintaa 2,5 euroa :O

Mutta siis kannattaako kaikesta pistää ensimmäiseksi parhaat pöytään, ja sitten lisäillä huonompia kun tyhjenee? Ja niin mä en kehtais ees myydä semmosta nuhrua mitä muut sielä myy, meillä ne joutaa roskiin, koska ovat mielestäni sen kuntoisia etten itse niitä pitäisi lapsen päällä.

Yhteistyössä