Vinkkejä tyttöjen turvallisuuden parantamiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
http://yle.fi/uutiset/suomen_irakil...kilaismiehet_mustamaalaavat_maineemme/8794380

" Nyt Suomeen on tullut teini-ikäisiä yksin ilman vanhempia. Isossa yksintulevien joukossa on todella nuoria ihmisiä. Kun vanhemmat eivät ole heitä tarkkailemassa, niin he voivat tehdä ihan mitä tahansa."

"– On hyvä uutinen, jos he lähtevät ennen kesää Irakiin. Täällä he näkisivät kaduilla kesävaatteisiin pukeutuneita tyttöjä. Minua huolestuttaa se, että tyttöjen kimppuun käydään ja että raiskaukset tulevat lisääntymään."

"– Suomalaiset tytöt ovat pitkään eläneet sellaisessa kulttuurissa, jossa saa pukeutua miten tahansa. Syy ei ole tytöissä, vaan sellaisissa miehissä, jotka eivät pysty hallitsemaan itseään. Henkilö, joka ei sovellu Suomeen, eikä osaa noudattaa sääntöjä, saa lähteä omaan kotimaahansa."

Haukkumiset ja asiattomuudet voi jättää toiseen ketjuun. Ihan vain huolestuneena vanhempana pyydän vinkkejä miten näiden omien tyttölasten (varhaisteini ja teini) turvallisuutta voisi parantaa? Oletteko te keksineet jotain ratkaisuja arkeen? Hyviä käytännön neuvoja?

Niin surullista kuin se onkin, niin tyttöjen turvallisuutta ei voida parantaa kuin heidän vapauttaan rajoittamalla. Toki vaihtoehtona on maahanmuuton rajoittaminen, mutta käsittääkseni et nyt sitä hakenut vastaukseksi.

Tyttöjen turvallisuutta voi lisätä siis vapautta rajoittamalla. Voit ohjeistaa välttämään paljastavaa pukeutumista ja flirttailua. Voit kertoa ettei liiku tietyillä alueilla tiettyyn aikaan tai jos liikkuu, niin aina jonkun kanssa tai seurueessa. Mutta kuten jo sanottua, kaikki nuo ovat tyttöjen vapautta rajoittavia asioita.

On toki vaihtoehtona joku tyttöjen karatekurssi tai turvasuihkekin. Itse en vain usko niiden tehoon muuten kuin psyykkisesti, eli tulee tytölle itselleen turvallisempi olo. Niiden tosiasiallinen hyöty päällekarkaustilanteessa, etenkin jos vielä hyökkääjiä on useita, on mitätön. Ja taas apuvälineet joista todellista apua voisi olla (sähkölamautin, teräase tms.) ovat yksiselitteisen laittomia jo pelkästään kantaa mukana, saati sitten käyttää.

Vähissä on keinot.

Et voi parantaa sitä oikein muuten kuin olemalla aina läsnä tai ainakaan ei saa kulkea yksin missään.
Ihan tuuripeliä on tuo, että joutuuko itse uhriksi vai kuka.

Mitenkään emme voi suojautua, sillä laki eikä muukaan ole puolellamme. Psykopaatit saa kiihotuksensa tuosta pelonsekaisesta ajatuksesta, ja niiden johdollahan täällä mennään.

Ikäväkseni kerron, että kukaan ei ole enää turvassa, ja jos lastasi haluat tai tyttöjä suojella taritsemme hemmetisti enemmän katupartioita, sillä poliisi ei meitä auta, saatikka se että pukeudumme koko peittävään säkkiin.

Jos pukeutuisimme itse jo peittäviin asuihin, meillä olisi kaikki kulttuurissamme kutn he haluaa, niin he olisivatkin yhtäkkiä sitä mieltä että kaikki säkkiin piiloutujat pitäisi tappaa yms. Kyse ei ole kulttuureista tai niiden eroista. Kyse on alistamisesta ja sairaista otuksista jotka ovat jääneet eläimen tasolle.

Et voi tehdä mitään. :(

Yhteistyössä