Vinkkejä työhakemukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
Olen hoitovapaalla ja pikkuhiljaa pitäis työelämään palata. Työpaikka minulla on mutta en muuton vuoksi voi sinne palata, joten uutta paikkaa pitäisi hakea. Nyt olisi yksi kiinnostava auki mutta miten tehdään hyvä työhakemus? En oo montaa kertaa joutunut hakemaan ja tosi kauan edellisestä hakemuksesta - apua!
Kerrotko hakemuksessa lasten lukumäärän ja iät?
Mä oon niin ruosteessa.. :(

Haetko minkä tason paikkaa? Tai minkä tason koulutus sulla on?

Voisin laittaa linkkejä hyville sivuille. Just itsekin kirjoitan (tai siis pitäisi kirjoittaa) hakemuksia. :)

Toimihenkilön paikkaa haen, jotenkin vaan tuntuu tosi vaikealta alottaa kun ei oo minkäännäköistä rutiinia. Eikä edes vanhaa pohjaa. Pitäs vaan alottaa mut jotenkin se "tyhjä sivu" tuntuu niin vaikealta, että mihin kohtaan mikäkin piti kirjottaa..

Ok, aloita vaikka noista.

http://uraneuvonta.monster.fi/cv-hakemuskirjeet/careers.aspx?re=nv_gh_gnl1158_%2F

http://www.aamukahvi.fi/tyonhakemusmalli-ja-cv.html

Voin linkittää lisää, jos löydän. Ei nyt nopeasti löytynyt yhtä hyvää, kun en muista millä sivulla oli.

Mutta se on tärkeää, että kerrot hakemuksessa miksi sinä olisit yritykselle hyvä valinta ja miksi sinut pitäisi valita. Ei niin, että selität, miksi ko. työpaikka olisi sinulle hyvä. Jos ymmärsit. :) Sinusta pitää olla yritykselle hyötyä, jotta palkkaavat sinut. Niitä ei kiinnosta, miten paljon haluaisit paikkaan töihin. :)

Lapset, siviilisääty, koulutukset, työkokemus, harrastukset ym. taustatiedot mainitaan CV:ssa. Itse hakemukseen ei turhaa lätinää kirjoiteta, vaan faktat miksi haluat työn ja olisit sopiva ja painotat osaamisessasi vielä tarkemmin asioissa, jotka liittyvät hakemaasi työhön.

Olen hoitovapaalla ja pikkuhiljaa pitäis työelämään palata. Työpaikka minulla on mutta en muuton vuoksi voi sinne palata, joten uutta paikkaa pitäisi hakea. Nyt olisi yksi kiinnostava auki mutta miten tehdään hyvä työhakemus? En oo montaa kertaa joutunut hakemaan ja tosi kauan edellisestä hakemuksesta - apua!
Kerrotko hakemuksessa lasten lukumäärän ja iät?
Mä oon niin ruosteessa.. :(

Vähän sama juttu ja kysyin tutulta henkilöstöpäälliköltä, miten miten ilmoitan noista lapsista. Sanoin, että laita cv:hen jotain tyyliin "naimisissa, x lasta". Ei niitä ikiä tarvitse hakemuksessa sen tarkemmin ilmoittaa, mutta onhan niillä merkitystä, positiivistakin. Esim. 30 vee naimaton ja lapseton nainen tai 30 vee naimisissa oleva ja lapsellinen nainen: toinen tarvitsee rahaa siihen lainan maksuun ja lapsien tarpeisiin, toinen hakee ehkä jotain muuta.

Yhteistyössä