vinkkejä tähän tilanteeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hankala tapaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hankala tapaus

Vieras
Mies haluaa väkisin käyttää kondomia koska sen mielestä se on ainoa ehkäisy joka estää mua pamahtamasta paksuksi kokoajan. Hassu mielipide kun meillä on vaan yksi lapsi eli paksuksi olen pamahtanut elämässäni vain kerran eikä se edes vahinko ollut!

Ongelma on se että olen allerginen kumille. Asia helpottui hieman kun vaihdettiin lateksittomiin kondomiin mutta nyt niistäkin tulee oireita.

Yhdistelmäpillerit ei käy aurallisen migreenin takia. Mini-pillereitä söin 2viikkoa ja vuosin ku seula, säikähdin ja lopetin, en tiedä oliko se fiksu ratkaisu.

Seuraavaksi kokeilin kuparikierukka mutta jouduin poistattaa sen 2kk sitten kun kuukautiskivut ja vuoto kävi niin hurjaksi. Lisäksi puolen vuode sisällä jouduin ottamaan 5 ab-kuuria emätintulehduksiin. Mitäs nyt sitte kokeilee? Vai pitääkö miestä potkaista pihalle/munille?

[QUOTE="vieras";23431606]Hormonikierukka?[/QUOTE]

jos kuparikierukka aiheuttaa emätintulehduksia vois kuvitella että hormonikerukka ajaa samaan asiaan? Tai jos mini-pillerit aiheuttaa kovaa vuotoa eikö hormonikerukassa ole samaa ainetta eli lopputulos ehkä sama? En ole asiantuntija mutta kunhan vaan pohdin maalaisjärjellä että voisko näin mennä?

Jos kuparikierukka ei sovi niin se ei automaattisesti tarkoita sitä että horminikierukkakaan ei sovi. Keskustele asiasta gynekologin kanssa. Miettikää joku sinulle sopiva ehkäisy.

Ette te ilman ehkäisyäkään voi olla, koska selvästi mies ei halua toista lasta. On ihan järkevää käyttää kondomia, jos lapsi ei juuri nyt ole tervetullut. En minä näe mitään syytä moittia miestäsi, että älä nyt sitä munille potkaise äläkä ainakaan pihalle.

antihistamiini? niitä, jotka vaikuttaa heti, eikä niitä, joita pitää viikko-kaks syödä aluksi. Jos sillä onnistuis se kortsu? Sama ongelma itsellä, mutta sillä erotuksella, ettei näköjään olla kovin sikiävää sakkia, kun kakkosta on nyt yritetty 1,5vuotta. Mutta jos siis ei olisi yritys päällä =)

[QUOTE="kiki";23431692]antihistamiini? niitä, jotka vaikuttaa heti, eikä niitä, joita pitää viikko-kaks syödä aluksi. Jos sillä onnistuis se kortsu? Sama ongelma itsellä, mutta sillä erotuksella, ettei näköjään olla kovin sikiävää sakkia, kun kakkosta on nyt yritetty 1,5vuotta. Mutta jos siis ei olisi yritys päällä =)[/QUOTE]

itseasiassa syön zyrteciä muihin allergioihin... musta tuntuu että se kuivattaa limakalvoja mm alapäätä..

Yhteistyössä