Vinkkejä SOSEIDEN PAKASTUS -astioiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Millour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Millour

Jäsen
20.06.2007
191
0
16
Kaipaisin vinkkejä mihin olette pakastaneet soseita. Jääpalakuutiot ovat olleet ihan loistavia nyt soseiden maistelun aikaan, mutta kohta siirrytään suurempiin ruokamääriin ja kuutiot taitavat olla turhaa näpertelyä.

Toimisikohan silikoniset muffinivuuat?

Pilttipurkit ovat varmaan yksi vaihtoehto, mutta olisi niin paljon kätevämpää jos sose-jääkalikat saisi pakastuksen jälkeen laitettua esim. yhteen suureen laatikkoon sortit sortilleen.

Mä pakastin Ikeasta ostettuihin silikonisiin (?) jääpalamuotteihin. Alkuun siis niihin pieniin muotteihin ja lapsen kasvaessa sellasiin, joista yksi lokero veti reilun desin ruokaa. NEljä lokeroa oli yhdessä muotissa. Tosin en tiedä saako noita desin muotteja enää Ikeasta, omani ostin muutama vuosi sitten :)

Mä pakastan Minigrip-pussejen mini-koon pusseihin. Niihin menee 2 dl. Näppärää kun pystyy päälle kirjoittamaan mitä sosetta missäkin pussissa on. Sulatus nopeaa, keitettyyn veteen pussi kellumaan muutamiksi minuuteiksi.

Vaikka meillä neiti syö jo ihan kunnon annoksia, pakastan edelleen jääpala-astioissa. Sain tuollaisia sinisiä, vähäsen joustavia muotteja, niistä tulee normaalia vähän isompia jääpaloja. Pakastan perunabataattisoseen pilttipurkeissa niin että purkissa on aina yksi annos eli oiskohan siinä vähän vajaa puoli purkkia. Kaikki muut lisukkeet jääpaloina. Sitten otan ruualle sulamaan purkin sitä pottubataattia ja kuution lihaa/kalaa/kanaa sekä 2-3 kuutiota kasviksia. Tästä tulee jo melkoinen annos ruokaa ja saa joka kerta valita mitä haluaa. En halua tehdä valmiita mössöjä mitkä sitten pakastaisin.

minä pakastan ohkaisina levyinä isoihin pusseihin, porkkanat, bataatit ja muut joita menee paljon. Ne sitten hakkaan annospaloiksi ja laitan pusseihin.. lihat pakastan kelmuun käärittynä annospaloiksi.

Pilttipurkeissa ole kasvissoseet pakastanut esi. bataatti-parsakaali, kerta-annoksiksi, lihan pakastan muruina Minigrip-pusseihin, niihin pieniin, laitan noin 2 tl pussiin, ovat myös kerta-annoksina. Olen käyttänyt myös noita Orthexin-rasioita. Jääpalarasioihin en ole enää soseita laittanut.

Yhteistyössä