Vinkkejä ongelmaihon hoitoon? Herkkä, pintakuiva, näppylää pukkaava, mitä kokeilen seuraavaksi? Vichy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaukosäädin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaukosäädin

Vieras
Millä puhdistus- ja hoitotuotteilla olette saaneet hyviä tuloksia?

Mulla on tosiaan erittäin vaikea naama, se on aika herkkä, eli mitään kovin jytyjä finniaineita en voi käyttää ja pintakuivuutta löytyy myös, mutta sitten on näppyjä lisäksi.

Onko kellään kokemusta apteekkituote Vichystä? Sitä olen harkinnut kokeilevani seuraavaksi. Toki tiedän että ruokavalio, liikunta ja vedenjuonti ovat myös tärkeitä, mutta nyt on etsinnässä pelkästään neuvot naaman pesuun ja hoitoon.

Ihotautilääkäri ei ole nyt vaihtoehto, kovia kuureja en voi syödä ja useat lääkerasvatkin ovat niin ärhäköitä, että naama kuoriutuu irti.

Näppylät, joita tosiaan on riittämiin, ei vain muutama siellä täällä, ovat nyt suurin huolenaiheeni. En tiedä onko sitten pintakuivuudella sen verran osuutta asiaan, että kun en saa kosteutettua ihoani tarpeeksi hyvin, niin näppylät jumittuvat nahan alle.

Vichy kiinnostaisi nyt aika paljon, koska se on merkki jota en ole vielä kokeillut. Olen joskus ostanut kalliita tuotteita kosmetologiltakin, mutta tuloksilla ei voi juurikaan kehuskella.

Tätä kommenttia vaan ihmettelen, jonka löysin jostain vanhasta keskustelusta:

olikos ne just niitä joiden valmistukseen käytetään antibiootteja?

Eli mitähäh?! Mistä tuollainen ajatus on saanut alkunsa, ei kai se voi olla totta? En usko ainakaan, ja joku vastaa ketjussa, että eivät todellakaan ole mitään ab-tuotteita.

No joo, ikää on siis jo 35-v. mikään teininaama ei ole kyseessä. Vai onko sittenkin, kun kukkii niin kauniisti...?

Itse sain yllättäen avun Nivean Cremestä. Alkuun tuntui ihan liian rasvaiselta, mutta nyt olen vuoden päivät käyttänyt säännöllisesti ja iho on todella hyvässä kunnossa. Ihohuokosetkin pinenentyneet ja couperosa tasoittunut. Pintakuiva ihoni voi hyvin, eikä näppyjä ole ollut aikoihin.

Jätin myös veden pois kasvojenhoitorutinista, eli puhdistan kasvot nivean tms. herkän ihon puhdistuslapuilla ja silloin tällöin käytän kasvovettä.

Olen kokeillut monia apteekin tuotteita, useita eri "merkkisarjoja", mutta parhaan tuloksen olen saanut näillä halpistuotteilla..

...mun iho kuullostaa samanlaiselta. Vichyn akneihon pesuaineitta käytän kerran viikossa. Muuten niistä ongelmaihon tuotteista ei ollut mulle apua. Mutta ihan PARAS on ollut vichyn sellanen kosteusseerumi. Ihan kirkas lasinen pysty tuubi, aine on tosi vetistä, melki kirkasta, mutta tosi hyvää tavara. Rasvaa siinä ei ole varmaan yhtään. Sitä käytän ja se auttaa, eli pitää ihon kosteana jolloin iho ei tukkiinnu ja ala rasvottumaan pintakuivuudesta. Lisäks mulla on tuota +30vuotiaan yövoidetta.

Joo ja sama, vesipesu ei ole mun ihon juttu. Jouduin kerran ostaa vedenpitävien meikkien vuoks kunnon kSvojen puhdistusaineen. Suosittelivat Cliniquen take the day of-voidetta. Laitetaan kuivalle iholle, hierotaan, huuhdellaan kyllä vedellä, mutta iho on sen jälkeen kuin silkkiä. Ja lähtee tosisaan se vedenpitävä ripsivärikin pois.

Kuorintaa, pesua voiteella ja kasvoharjalla. Jos iho rasvoittuu mutta on pintakuiva, niin salisyylihappo satunnaisesti on hyvä, vähentää näppyjen tuloa. Kaakaovoita tai muuta vastaavaa luonnollista ihon rasvaukseen, saa ruohonjuuresta yms. Jos ei riitä(talvi) niin arganöljyä päälle ja jos tarvitsee vähemmän(kesä) niin pelkkää arganöljyä.

Kokeilisin kemikaalitonta luonnonkosmetiikkaa. Lavera, dr. Hauschka tms. Ne sopii mille ihotyypille tahansa ja auttoi ainakin mun pintakuivaan, näppyläiseen sekaihoon kun jätti kemikaalikimarat pois. Tosin ovat sen hintaisiakin sitten...

Kuulostaa mun iholta, olen myös 33 v joten ei mikään teini-iho enää.

Parhaat tuotteet mulle on Vichyn Normaderm-sarjan puhdistusgeeli ja kuorinta. Sitten joku riittävän kosteuttava herkän ihon kosteusvoide. Esim luontaistuotekauppojen etanarasva on hyvä, hätätilassa (rahapulassa) Nivean creme (valkoinen purkki), tilipäivänä Diorin kosteuttava päivävoide, ei geeli vaan voide.

Olen huomannut, että kuorinta 2-3 krt viikossa on olennaista näppyjen poispitämiseksi. Pintakuivuiteen auttaa parhaiten riittävän kosteuttava herkän ihon voide, mikään näppyihon geeli tms ei riitä.

Miten musta kuulostaa "pahalle" tuo kuorinta noin usein? Mulla myös herkkä iho näppyläiho, mutta en uskalla kuoria niin paljon kun tuntuu että iho äityy pahemmaksi.

Minulla pysyy iho kunnossa kuorinnalla, muu ei auta. Aikuisten finniongelmiin ei teini-ihon tuotteita saisi laittaakaan. Paras kuorintatuote on mika tahansa mikrokuorintavoide. Tulos eroaa huimasti tavallisesta.

Itselläni ollut nuoruudessa rasvainen iho ja finnejä on ollut. Aikuisena ihossani finnejä silloin tällöin ja iho pintakuiva. Totesin jossain vaiheessa ihoni olevan sekaiho. Kokeilin siis tuotteita sen mukaan. Ihoni vain paheni. Talvella nenäni oikein hilseili kuivuudesta vaikka yritin ties miten rasvaisia tuotteita käyttää ja samaan aikaan kuorin ja putsasin ihan liian kuivattavilla tuotteilla.

Menin apteekkiin ja ostin Avenen tuotesarjaa. Ihoni onkin nykyään enemmän kuivuuteen ja herkkyyteen taipuvainen jopa couperosaan. Avenella on esim. couperosa-sarjassa kuivalle iholle tarkoitettu voide joka on pitänyt iholtani kuivuuden pois auttaen myös näppylöihin.

Ei aina näppylä tarkoita sitä että iho on liian rasvainen ja sitä pitää kuoria. Itse otin päinvastaisen hoitolinjaston ja iho parani. Nyt en tarvitse edes talvella erikseen kosteuttavaa voidetta.

Yhteistyössä