Vinkkejä miten saan vessanpöntön puhtaaksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöntön hinkkaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöntön hinkkaaja

Vieras
Muutettiin hiljan tähän asuntoon, muuten ok mutta vessanpönttö on JÄRKYTTÄVÄ!!
Mietin että onko sitä koskaan pesty kunnolla. Ongelmana on vesirajan lähellä/ yläpuolella oleva "musta" rengas, siis ilmeisesti pönttö on vedetty harvoin ja pissa ja kakka ovat "polttaneet" (?) tai kiteytyneet pönttöön! Ymmärsikö kukaan mitä tarkoitan?

Olen yrittänyt pestä mutta en saa rengasta lähtemään! Pönttöön laitettavilla tableteilla olen saanut osan pois, mutta liian alhaalta. Siis pöntön pohjalta, mut suurin ja näkyvin ongelma on tämä vesiraja. Äh, en osaa selostaa

Pönttöön on kertynyt kalkkisaostumaa ja sen saa pois pesuaineella joka on hapanta,ph alle 6. Mitä pienempi luku ph:ssa sitä happamampaa aine on. Laita yöksi vaikuttamaan ja harjaa ja hankaa pois . Vaatii useamman kerran. Aine pysyy paikallaan kun harjalla lasket vesirajan ihan alas ja laitat aineen ja päälle wc-paperia niin ei pääse valumaan . Käytä suojakäsineitä ja varo roiskeita ja älä anna lasten koskea aineeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja pöntön hinkkaaja:
Muutettiin hiljan tähän asuntoon, muuten ok mutta vessanpönttö on JÄRKYTTÄVÄ!!
Mietin että onko sitä koskaan pesty kunnolla. Ongelmana on vesirajan lähellä/ yläpuolella oleva "musta" rengas, siis ilmeisesti pönttö on vedetty harvoin ja pissa ja kakka ovat "polttaneet" (?) tai kiteytyneet pönttöön! Ymmärsikö kukaan mitä tarkoitan?

Olen yrittänyt pestä mutta en saa rengasta lähtemään! Pönttöön laitettavilla tableteilla olen saanut osan pois, mutta liian alhaalta. Siis pöntön pohjalta, mut suurin ja näkyvin ongelma on tämä vesiraja. Äh, en osaa selostaa

sillä siisti ohjelmassa laitettiin coka colaa pyttyyn ja annettiin vaikuttaa.... että monikäyttöinen juoma..

tee paksu raparperikiisseli (pysyy vähän vesirajan yläpuolella) ja kaada illalla pönttöön, huuhtele aamulla. Jos tarvii vielä harjaa niin pyöräytä sen jälkeen. Rapsun oksaalihappo putsaa luonnollisesti :)

Yhteistyössä