vinkkejä miten saan pojan pitään ite pippelistään kiinni pissatessa!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinci

Vieras
vastasin tuohon 6 pökät märkänä juttuun ja laiton loppuun tän ongelman mut ajattelin oman alotuksen tulla tekeen jos joku vaikka vastaiskin mulle..menen ite kyl nyt nukkuun mut tuun huomenissa katsoon josko joku keksii ratkasun pulmaan.!!

eli meillä poika nyt viikon verran tehnyt iltapisut pyttyyn seisten(ei suostu istuun!! kakat siis vaippaan vieläkin : C)
mutta ei suostu ite pitään pippelistään kiinni ja jos siitä ei pidä kiinni niin se pissa on jaloilla ja pytynreunoilla jne!
pitääkö mun pitää niin kauan sen puolesta siitä kiinni kunnes ite sen haluaa tehä vai mitä??
tänään oli eka päivä jollloin teki päiväpissatkin pyttyyn JIPII!!!!
ulkoiltiinkin lähes tunti ja sillä oli vaan pikupökät jalassa ja ei ollu pissiny housuun*!!!
ehkä tämä tästä!!
tarran saa joka pissasta joka on enemmän kuin kaks tippaa...
kaksi tarraa oon luvannu kakastakin mutta aina tekee sen vaippaan!
ja aiemmin kun ollaan koitettu vaipattomuutta niin ei ole noteerannu märkiä housuja mitenkään tai sitten tulee hetken päästä kertoon että housut märät mutta ite ei siis pyydä vieläkään pissalle!

mutta mitä ootte tuosta pippelinpito jutusta mieltä ja ohjeita ja vinkkejä ja kannustuksia tänne kiitos vaan!

jostain luin että ensin istualtaan opetellaan pissaamaan ja sitten vasta vanhempana seisoaltaan.. kokemusta ei kuitenkaan meillä ole niin ei kai siinä mitään ongelmaakaan ole vaikka itse kiinni pitäisikin niin säästyy siivoushommilta :)

Kuulemma jos vessanpönttöön maalaa leppäkertun kuvia, niin pojat innokkaasti tähtäilee niitä. :laugh: Tää on ihan oikeasti jostain kasvatusoppaasta. Haluaisinpa vaan nähdä äidin maalailemassa pöntön pohjaan leppiksiä...

Vinkkejä asiaan kaipaan minäkin. Poika 2 v 9 kk on kesästä asti ollut päiväkuiva ja nyt kuukauden jo ilman yövaippaakin. Ollaan joskus yritetty pissattaa seisaaltaan, muttei hokaa sitä lainkaan. Isi kyllä lupasi kesällä mökillä puskapissaa opettaa, mutta vinkit kelpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Jos sitten isi tai ukki tai kummisetä opettaisi tavoille ja näyttäisi esimerkkiä...?

on se nähnyt kun isi on käyny pissalla ulkona mut ainakaan meiän vessaan ei mahdu näyttään mitään esimerkkiä....ei vaan halua ottaa kiinni pippelistään ja se siitä!

oon koittanu selittää että miksi siitä pitää pitää kiinni eli ei menis pissat pitkin lattioita ja vessanpytynreunoja tai jalkoja....ei vaan halua pitää kiinni!
mutta antaa sentään siitä pitää kiinni ja ohjata pissaa...eli ei mene siivoamiseksi tämä touhu!

Alkuperäinen kirjoittaja -_-_:
nää on näitä yh-äitien poikien ongelmia, kun ei oo miehenmallia talossa edes pissalla käymistä opettamaan, huoh!

sorppa kyllä meillä mies löytyy ja sen sata muutakin miehen mallia iskän lisäksi!!

mikä ikä?
mun poika 2 vuotiaana teki just tota että ei pitäny pippelistään kiinni pissatessaan,minä pidin jonkun puol vuotta kii.
itse pönttöön pissaaminen on jo uus taito että kestää hetken myös tottua asiaan että pitäs ite myös pippelistä kii.kyllä se kohta oppii :)

Esikoinen aikoinaan kovasti tykkäsi suihkutella pissaa ympäri pyttyä (ja sen laitojakin joskus :D ), kun opetin pitämään kikkelistä kiinni. Oisko tuo hauskuus apuna opettamassa kiinnipitämistä? ;)
Nykyisin esikoinen taitaa pissata istualtaan, kuopus pissii seisoen, mutta ei pidä kiinni kikkelistään. Silti pissi osuu ihan hyvin pyttyyn.

Voisiko isä olla apuna opettamassa? Mä ainakin olen käyttänyt isäntää näissä asioissa ihan suvereenisti hyväksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja RiAn:
jostain luin että ensin istualtaan opetellaan pissaamaan ja sitten vasta vanhempana seisoaltaan.. kokemusta ei kuitenkaan meillä ole niin ei kai siinä mitään ongelmaakaan ole vaikka itse kiinni pitäisikin niin säästyy siivoushommilta :)

meillä ei siis suotu pytylle istumaan..potalle istuu joskus mut sinne ei tuu mitään aj sitten menee pytylle ja seisomapissan tekee!

puskapissalla kävi viime kesänä ilman housuja ja sillon meni pisaroita jalkoja pitkin kun ei pitäny kiinni pippelistään!! mut en viitsis antaa sen sotkea vessaa tyylillä -jos-vaikka-itse-hoksaa-sen-kiinni-pidon!

Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
nää on näitä yh-äitien poikien ongelmia, kun ei oo miehenmallia talossa edes pissalla käymistä opettamaan, huoh!

sorppa kyllä meillä mies löytyy ja sen sata muutakin miehen mallia iskän lisäksi!!

no miksei ne sata miehenmallia sitten näytä esimerkkiä pojalle? on varmaan pojasta noloa kun äiti pitää pippelistä kiinni?

minä taas koittaisin kaikin voimin laitaa sen pojan pissamaan istuvalteen. Saat muten siivota niitä roiskeita 20 VUOTTA.
Mun mies käy istuvalteen ja poika myös. Oppikoon vaikka vasta koulussa kuinka sen voi toisin tehdä, mutta mun vessassani ei roiskita.

En ole siiis pakottanut miestäni tähän, vaan hän on aina tehnyt niin.

Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
mikä ikä?
mun poika 2 vuotiaana teki just tota että ei pitäny pippelistään kiinni pissatessaan,minä pidin jonkun puol vuotta kii.
itse pönttöön pissaaminen on jo uus taito että kestää hetken myös tottua asiaan että pitäs ite myös pippelistä kii.kyllä se kohta oppii :)

ikää siis sen 3v 4kk...
on tää taito uusi mut aattelin että sasiko tota kiinnipitoa mitenkään opetettua nopeemmin.

ja tuolla joku sanoikin että eikö isä vois tätä tehä...no meiän iskä ei muiden miesten pippeleistä kyllä kiinni pidä oli se oma poika tai ei!!!

toi pissan ohjailu pitkin pönttöö vois olla kokeilun paikka...
ja toi leppisjuttukin mut en viittis uutta pyttyä maalatakkaan..
(mahtasko noi maalit mitkä saa seinästäkin irti toimia..siis tarkotan noita missä ensin tehään rajaus kuvasta ja sit annetaan kuivua ja sit väritetään ja annetaan kuivua ja sit se lähtee liuskana irti ja voi liimata seinään tai ikkunaan....)

no miksei ne sata miehenmallia sitten näytä esimerkkiä pojalle? on varmaan pojasta noloa kun äiti pitää pippelistä kiinni?

no on sullaki mietteet.
ei oo poika oikein muita tuohon kysellytkään eikä oo nolostellutkaan mitenkään...
tarvisko mun sun mielestä hankkia meille joku mies päivystään aina kun mun mies on töissä tai kävelyllä tmv että voin tunkea sen vara miehen sitten pojan kanssa vessaan kun olis sen aika??
hankalaksi menee juu!!
ja voisin lyödä vaikka vetoa että yksikään miehenmalli ei meillä pitäsi poikaa pippelistä kiinni vaan koittasiva näyttää omastaan kiinnipitäen sen jutun ja kuten selitin niin meiän vessaan ei mahu kuin peräkkäin seisoon ja ulkonakin kun on vielä lunta niin en viittis niitä saunan taaksekaan laittaa molo paljaan a...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä taas koittaisin kaikin voimin laitaa sen pojan pissamaan istuvalteen. Saat muten siivota niitä roiskeita 20 VUOTTA.
Mun mies käy istuvalteen ja poika myös. Oppikoon vaikka vasta koulussa kuinka sen voi toisin tehdä, mutta mun vessassani ei roiskita.

meillä käy kaikki vieraatkin seisaaltaan kuseksimassa joten se nyt on yks hailee osaako se kolme veekin saman jalon taidon!!

Miksi et voi itse pitää kiinni ja samallahan se poika siitä näkee miten pidetään kiinni. Noin vähän aikaakin vasta "uudesta" taidosta. Minä ainakin pitäisin kiinni, kunnes ite oppii tai istuttasin vaan siihen pöntölle.

Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
mikä ikä?

ikää siis sen 3v 4kk...
on tää taito uusi mut aattelin että sasiko tota kiinnipitoa mitenkään opetettua nopeemmin.

ja tuolla joku sanoikin että eikö isä vois tätä tehä...no meiän iskä ei muiden miesten pippeleistä kyllä kiinni pidä oli se oma poika tai ei!!!

toi pissan ohjailu pitkin pönttöö vois olla kokeilun paikka...
ja toi leppisjuttukin mut en viittis uutta pyttyä maalatakkaan..
(mahtasko noi maalit mitkä saa seinästäkin irti toimia..siis tarkotan noita missä ensin tehään rajaus kuvasta ja sit annetaan kuivua ja sit väritetään ja annetaan kuivua ja sit se lähtee liuskana irti ja voi liimata seinään tai ikkunaan....)

jossain ohjelmassa heitettiin pönttöön jonkun verran rinkelin muotoisia muroja,ja niihin piti tähdätä.hyvin toimi ohjelmassa vaikka kyse olikin aikuisesta miehestä ja sen pissatottumuksista :D
ja pelkällä kehumisella voi jo edesauttaa paljonkin asiaa ja kilpailuttamalla.
-kuka on reipas?-ketä kerkee ensin pissalle?-ketä osaa pitää pippelistä kiinni pissatessa.
hyvää ja reipasta ja isoo poikaa meillä kehutaan paljon.

Mä en ihan tuota tarkoittanut, vaan mallin kautta. Isä pitää kiinni omasta pippelistään ja poika hokaisee, että noinhan se pitääkin tehdä.

Tsemppiä pojan pisupulmiin, toivottavasti ratkeavat pikaisesti =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no eipä tarvii kenenkään roiskeita siivoo,mun ukko osaa kyllä kusta siivosti seisaltaan ja oon opettanut saman mun 4 veelle.
taitaa olla noilla miehillä asenne kysymys ton tähtäyksen kanssa,tai sit on tähtäys silmä pahasti vinossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Cycadeen:
Miksi et voi itse pitää kiinni ja samallahan se poika siitä näkee miten pidetään kiinni. Noin vähän aikaakin vasta "uudesta" taidosta. Minä ainakin pitäisin kiinni, kunnes ite oppii tai istuttasin vaan siihen pöntölle.

no niinhän oon tehnytkin mut ajattelin nyt kysellä että onko jollain ollu samanlaista ja onko jotain jippoa sen opettamiseen!!
istuttaminen tyssää siihen että poika lähtee pois joten tää on nyt se ainoo keino edes jotenki se totuttaa pois vaipoista!
mulle on aivan sama kuinka se pissaa kunhan sen tekee pyttyyn tai pottaan.alkaa toi vaipparalli ottaan niin päähän kun on tuo vauva-kohta jo taaperokin vaipoissa!

jossain ohjelmassa heitettiin pönttöön jonkun verran rinkelin muotoisia muroja,ja niihin piti tähdätä.hyvin toimi ohjelmassa vaikka kyse olikin aikuisesta miehestä ja sen pissatottumuksista :D
ja pelkällä kehumisella voi jo edesauttaa paljonkin asiaa ja kilpailuttamalla.
-kuka on reipas?-ketä kerkee ensin pissalle?-ketä osaa pitää pippelistä kiinni pissatessa.
hyvää ja reipasta ja isoo poikaa meillä kehutaan paljon.
[/quote]

onpa hauska idis mut en viittis alkaa muroja sinne heitteleen ; D
kehuja jaetaan meilläkin ja ollaan ylpistelty joka pissa kaikille jotka pojan "elämään" liittyy eli mummuille ja papoille jne ja he kehuvat lisää...poikakin joskus alkaa ite hehkuttaa kun iso pissa tuli jne!

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:

Mä en ihan tuota tarkoittanut, vaan mallin kautta. Isä pitää kiinni omasta pippelistään ja poika hokaisee, että noinhan se pitääkin tehdä.

Tsemppiä pojan pisupulmiin, toivottavasti ratkeavat pikaisesti =)

juu..eiköhän kaikki aikanaan ja toho mitä sanoit niin kuten tuolla aiemin mainitsin niin meiän vessaan ei mahdu kuin peräkkäin joten ne ei voi mennä"ristipissalle" enkä ole hennonnut niitä ulos lumeenkaan pissalle ajamaan ; D
mut kaippa ne voi kesällä käydä yhessä "saunan takana pissalla" se kun on meillä sellaenn paikka mihin ukot menee jos ei vessaan jaksa lähtee ulkona ollessa!! onpahan naapureilla sitten katseltavaa ; D

Meillä pojat pissaavat istualtaan. Siitä asiasta ei ole neuvotteluvaraa.. Ei kertakaikkiaan. En ala siivoomaan pissaa reunoilta tai lattioilta. Ja kaikki on oppinu pois vaipoilta, vaikka on istualtaan pitäny pissataki. Sitä paitsi luonnollisin pissaus asento fysiikalta on istuma-asento! Kannattaa opettaa vanhuuden varalta, jos ei muuten...;)