asuu minä ja joka toinen viikko yksi lapsi. Lisäksi koira. Me eletään SUHTEELLISEN pienellä rahalla mun mielestä, kun markettiin menee ruoka- ja hygieniatarvikkeisiin jne. keskimäärin 70 e viikossa. Tällöin mun ei edes tarvitse miettiä, miten päästäis edullisesti, vaan tuo on se summa mikä menee siihen mitä me syödään.

Mut tietty opiskeluaikana, kun ei ollut lasta, meni paljon paljon vähemmän. Lapsen kohdalla en halua tinkiä ravintoarvoista. Seuraavia asioita ainakin pidän terveellisinä, enkä niinkään kalliina:
- täysjyväpastat, -makaronit, -lasagnelevyt ja -riisit (ei höttöä, vaan kuitua)
- kauden vihannekset, kasvikset ja hedelmät (talvisin juurekset, satsumat, nyt keväällä kiivit, kesällä tuoreet kotimaiset tuotteet jne.)
- itse poimitut sienet ja marjat pakkasesta ympäri vuoden
- itse leivotut sämpylät, joista saa todella kuitupitoisia kun lisää taikinaan leseitä, hiutaleita, rouheita jne. Leivon lähes viikottain leipää/sämpylää
- itse leivotut makeat herkut
- valmistan isompia annoksia ruokaa kerralla ja syömme samaa ruokaa pari päivää, ja lisäksi pakastan annoksia ylijääneistä. Ei ruokahävikkiä kun suunnittelee hyvin!
- painotus kasvisruokaan ja tarjoustuotteisiin. Itse en syö lihaa lainkaan, ja lapsikin mun luona harvemmin. Kalaa ostan yleensä tarjouksesta. Kasvisruokia syömme paljon, eivätkä ne ole hinnalla pilattuja - joku aiemmin jo mainitsikin pavut
- teen myös itse tosi edullisia ja helppoja ruokia, kuten hernekeitto, linssikeitto, pinaattikeitto jne. aina välillä. Maksavat oikeasti itsetehtyinä tyyliin 10-20 senttiä / annos.
- jugurtit mieluummin litran tölkissä kuin yksittäispakattuina!