Vinkkejä, kuinka saada 1v juomaan vettä tms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terttuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

terttuli

Vieras
Niin, huonosti juo mitään ja nyt näillä helteillä pelottaa ettei saa tarpeeksi juomista. Imetän pari kertaa päivässä, olin jo lopettanut lähes mutta nyt kun ei mitään muuta juo, olen lisännyt taas imetystä. Maitoa vaan ei enää taida tulla ja haluaisin muutenkin siitä imetyksestä luopua. Mitä saisin lapsen juomaan ja miten? Mikä on riittävästi? Mistä sen tietää?

Niin, huonosti juo mitään ja nyt näillä helteillä pelottaa ettei saa tarpeeksi juomista. Imetän pari kertaa päivässä, olin jo lopettanut lähes mutta nyt kun ei mitään muuta juo, olen lisännyt taas imetystä. Maitoa vaan ei enää taida tulla ja haluaisin muutenkin siitä imetyksestä luopua. Mitä saisin lapsen juomaan ja miten? Mikä on riittävästi? Mistä sen tietää?

Oletko kokeillut tehdä mehusta jotain hauskoja jääpaloja joita tiputtaa vesilasiin jossa pilli.

oletko kokeillut antaa laimeaa mehua? meillä lopetti maidon juonnin kuin seinään jostain syystä, vesi menee jotenkuten ja mehu paremmin, sitä olen nyt helteillä antanut, että saa tarpeeksi juodakseen.

pillimuki, nokkamuki, tavallinen muki ja tarjoat kaikenlaista juotavaa, ei ainoastaan vettä.

Tee itse mehujääpuikkoja, itse tein niitä pienemmällekin tuoremehusta

Urheilujuomapullo on toiminut sitten vesipullona.

http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Lapsen_ravinto

Tuossa on taulukko niistä määristä. Huomaa kuitenkin että nestettä on myös ruuassa. Voisit mehun sijasta myös kokeilla yli 1v maitojuomia tai normaalia maitoa ruuan kanssa, ja tietysti tarjota toistuvasti vettä. Veden kanssa voi kokeilla erilaisia lämpötiloja, osa pitää kylmästä ja osa taas haluaa aika lämmintäkin.

Lapsen kanssa voi edelleen seurata pissan määrää ja yleiskuntoa. Terveen lapsen ei pitäisi saada nestehukkaa jos nestettä on tarjolla toistuvasti.

Mehujäätä, teet itse mehusta ja pakkaseen.
Kaikki lapset tykkää mehujäästä ja sinne mehujään keskelle voi tiputtaa vaikka nallekarkin, niin lapsi syö vielä mieluummin.

Ite en oo vielä 1veelle mehuja antanu mutta hedelmäsoseista niitä tehny ja nokkamukista antanu.eli 1rkl jotain sosetta(meillä lemppari oli persikka ja mango)ja sit vaan vettä.kaupoisa myös vauvoille tetroissa smoothieita.

Yhteistyössä