Vinkkejä kaupassa käyntiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vaan"

Vieras
Eli tarvisin vinkkejä meidän kaupassa käyntiin. Vauva on nyt 9kk ja ongelma on se että niissä ostoskärryissä olevaan "kaukaloon" ei tyttöä enää saa ja sitten taas se kärryissä oleva istuin oli niin iso ja kun sivut suojattomat ettei pystynyt päästämään irti. Tyttö siis istuu kyllä jo itse mutta niissä kärryissä ei osannut kyllä ollenkaan olla. Vaikee siinä oli pitää toisella kädellä koko ajan tytöstä kiinni ettei tipu kärryjen pohjalle ja samalla kerätä ostokset toisella, maksaa ne ja pakata viel ostoskassiinkin:) Eli siis miten te muut ootte tehnyt kun ei enää niihin ostoskärryn vauvakaukaloihin voi laittaa kun liian pienet. Auton turvakaukalo piti vaihtaa isompaan turvaistuimeen jo kauan sitten kun kävi tytölle pieneksi. Toivottavasti sai tästä eden jotain selvää ja kiitokset jos joku vihtisi mua tyhmää vähän valaista:)

mitäs oli tytöllä päällä? paksuissa toppavaatteissa varmasti hankala pitää tasapaino varsinkin jos käsissäkin on tumput. meillä tuo piti kiinni itse siitä ostoskärrystä kun kädet oli paljaana ja pysyi tolpillaan, ihan ekoilla kerroilla saatto just kaatua sivuille päin, mutta se jäi äkkiä pois. voitahan laittaa takkia tms molemmin puolin. äkkiä tuo vaihe menee jokatapauksessa ohi.

omat matkarattaat mukaan. Sellaiset, missä on 5-pistevyöt.
Ja sitten: jep, sitte toisella kädellä lykit rattaita ja toisella vedät kärryjä.

Vaihtoehdot: A) käyt rattailla lähikaupassa joka päivä ja ostat vain sen minkä saa rattaitten kyytiin tai selkäreppuun. B ) Miehesi käy kaupassa. C) Miehesi hoitaa lasta sillä aikaa kun käyt kaupassa.

Kaupat on kaikki jopa se lähin vähintään 5km päässä ja laiskana en sinne jaksa kävellä muuten rattaiden kans olis hyvä käydä. Matkarattaita ei omisteta eikä kyl persus anna tilaa sellasia ostaa. Tosiaan silloin ku oli vielä kaukalo oli helppo kun sai sen kaukalon sinne kärryyn ja sit vaa kori mukaa. Paljon oon yksin käynytkin kaupassa ja mies tyttöä katsonut sen ajan vaa kiva se olis tytön kanssakin käydä eikä tarvis aina odottaa että milloin on mies kotona:)
Nii ja kantoreppuun ei ikinä sopeutunut ja lopetin yrittämisenkin sit.

vaunuilla ollaan aina käyty kaupassa ja semmonen vedettävä koppa tai tavallinen koppa vaan mukaan. jos enemmän ostoksia niin sitten ottaa miehen mukaan kärryjä lykkimään.

Mulla oli rattaat / vaunut, lapsi niissä ja ostokset keräsin koriin, jonka sai rattaiden päälle tuettua niin, ettei tarvinnut yhdellä kädellä selvitä rattaiden lykkimisestä. Isommat ostokset laitoin suoraan rattaiden alla olevaan koriin, hankala ne on sieltä kassalla onkia, mutta ei niitä voi lapsen päällekään kasata.

Meillä mies hoitaa pääosin kaupassakäynnin,mä teen ns täydennysostoksia,max yks ostoskorillinen kerrallaan. Eli käytännössä niin että mulla roikkuu hoitolaukku rattaiden aisassa,ja siihen hoitolaukun hihnan ja rattaiden aisan päälle ostoskori. Ostokset koriin,joku pieni "räpellettävä" lapselle syliin. Kassalle (muista antaa sekin mikä on lapsella leluna!) -> ostokset hoitolaukkuun ja loput (kassissa) rattaiden tavarakoriin. Haastavinta tässä on selvitä ostosten ja lapsen kanssa kerrostalon 2. kerrokseen ilman hissiä..

Yhteistyössä