Vinkkejä kaivataan. Miten tukea parhaiten tuoretta yh-vanhempaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Joku vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Joku vaan"

Vieras
Tuttavapiirissäni on vähän ajan sisällä useampi parisuhde päättynyt eroon. Lapset ovat näissä perheissä pieniä taaperoita. Ja jäivät molemmissa perheissä pääasiallisesti äitinsä luokse asumaan.

Olen huolissani kaverieni jaksamisesta yh-arjessa. Vinkkejä kaivataan, miten tukea parhaiten? Millaista tukea te muut yh-vanhemmat olisitte kaivanneet pikkulapsiaikana? Lisättäköön vielä, että molemmat kaverini ovat vahvoja hienoja naisia, ja pärjäävät varmasti :) mutta kaverina ja itsekkin parin pienen lapsen äitinä sitä haluaisi tarjota tukea, jos sitä haluaisivat.

Eli kommentteja kehiin. Millaista apua tarjota/ Ja saa myös kommentoida, millaista tukea ette missään nimessä haluaisi.

[QUOTE="Joku vaan";29996070]Tuttavapiirissäni on vähän ajan sisällä useampi parisuhde päättynyt eroon. Lapset ovat näissä perheissä pieniä taaperoita. Ja jäivät molemmissa perheissä pääasiallisesti äitinsä luokse asumaan.

Olen huolissani kaverieni jaksamisesta yh-arjessa. Vinkkejä kaivataan, miten tukea parhaiten? Millaista tukea te muut yh-vanhemmat olisitte kaivanneet pikkulapsiaikana? Lisättäköön vielä, että molemmat kaverini ovat vahvoja hienoja naisia, ja pärjäävät varmasti :) mutta kaverina ja itsekkin parin pienen lapsen äitinä sitä haluaisi tarjota tukea, jos sitä haluaisivat.

Eli kommentteja kehiin. Millaista apua tarjota/ Ja saa myös kommentoida, millaista tukea ette missään nimessä haluaisi.[/QUOTE]

tarvii apua myös sitä lapsen vahtia apua.

Hoitoapua eniten tarvitaan ja kaupassa voi käydä mut ostokset on oltava äitien eikä sun valitsemia. Muuten ihan normaalisti suhtaudut kuten ennenkin ja oot tietenkin kaverisi puolella jos lasten isät on tiedossa ja ne yrittää säätää jotain.

Konkreettista apua ja seuraa. Vie ruokakassi ja laita ruokaa ja syökää yhdessä. Pyydä heitä kylään, tapahtumiin jne. Ota lapset hoitoon jos kaipaa omaa aikaa. Ei jeesustelua tai voivottelua vaan arjen apuja itse kaipaisin tuossa tilanteessa.

Yhteistyössä