vinkkejä kaipaan: vauva alkaa itkeä kun syötän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
elikkäs pulloruokinnalla mennään ja vauvalla ikää reilu 2 kk. Lähes poikkeuksetta kun alamme astella häntä syliin ja laitetaan kaulalle pukluliinaa suojaksi ennen syöttöä hän alkaa itkeä.... aiemmin vielä kun maitoa tuli ja imetin oli tyyli kyllä vähän sama, elikkäs itkut oli väännettävä ennen syöntiä, mutta nyt jotenkin vielä enemmän itkettää...

En oikein ymmärrä. Kova nälkä ei varmasti aina ole kun syötämme että siitä ei voi aina olla kyse...

Mulla vauva alkoi itkeen heti rinnalla, syy selvis: mä käytin hajusteellisia dödöjä, vauvalla herkkä hajuaisti ja vahva haju suoraan nenän vieressä. Syö siinä sitten

ootko koittanu eri asentoa? Meidän esikolle ei kelvannut pullo muutakun "istuallaan" eli siis minä istuin tuolissa (tai siis melkein makasin) ja sit poika siihen selkä mun mahaa vasten ja pullo suuhun ja kyllä kelpas.

Mutta entäpä pulloruokinnan kohdalla sitten kun sama jatkuu siinäkin. Vai voiko tuo olla vauvalle vaan tapa, että itkee ennen syöttöä? Kuitenkin sitten hanakasti imaisee pullosta kun siihen asti päästään, mutta ennen sitä huitoo ja heiluu kovasti sylissä

Meillä on molemmat lapsukaiset itkenyt, kun maitoa on ollut liian raskas imeä, eli on pitänyt olla hieman isompireikäinen tutti ja mieluiten luonnonkuminen, jolloin siitä on kevyempi ja helpompi syödä. Erityisesti Aventin pullot ja tutit (kaikki tutit) on saanut todellisen huutokonsertin aikaiseksi.

Parhaiten on kelvannut ainun luonnonkuminen vellitutti.

Tyttö siis syö kyllä ihan mallikkaasti sitten kun tosiaan saan pullon tökättyä suuhun, mutta nämä "esivalmistelut" elikkäs pukluliinan laittaminen kaulalle saa hänet hermoilemaan.

Käytättekö te muuten suojana juuri pukluliinaa tms. pulloruokinnassa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tyttö siis syö kyllä ihan mallikkaasti sitten kun tosiaan saan pullon tökättyä suuhun, mutta nämä "esivalmistelut" elikkäs pukluliinan laittaminen kaulalle saa hänet hermoilemaan.

Käytättekö te muuten suojana juuri pukluliinaa tms. pulloruokinnassa?

Heip,

;eillä siis molemmat lapset harrasti "pullokiukkua" juri siinä vaiheessa, kun tehtiin esivalmisteluja, mutta ne loppuivat, kun vaihdoin pulloja. Eivät siis kiukutellet itse pullolle, vaan ennen sitä, mutta silti pullojen vaihto auttoi asiaan.

Meillä annetaan iltamaito pullosta (tyttö 3,5 kk ) ja alusta asti tytöllä on ollut tapana karjua juuri "esivalmistelujen" ajan. Mun mielestä on ihan selvää ettei tytöllä ole mikään hätänä, luulen, että on vaan vähän malttamaton ja ärsyttää kun kaikenmaailman liinoja ängetään leuan alle :) Tissilläkin jos joutuu odottamaan esim liivien avaamista tai tulee joku pienikin viivästys niin johan hermostuu, mutta tämäkin vauveli käy heti ahnaasti kiinni tissiin/pulloon kun vaan sen suuhunsa saa ja on muuten tyytyväinen, niin ei varmasti ole maidossa/pullossa/tississä/tms. mitään vikaa. Niin ja meidänkin tyttö aloittaa siis sen itkemisen vasta kun tajuaa, että ruokaa on jo tulossa, mutta ei vielä suussa. En olisi sinuna yhtään huolissaan!

Yhteistyössä