Vinkkejä - halpoja joululahjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kovaa vauhtia tässä koitan kutoa villasukkia ja lapasia ihmisille joululahjoiksi, mutta kaipailisin muitakin edullisia lahjavinkkejä. Aika ei riitä mihinkään hillojen ja muiden pyöräyttelyihin kun nyt jo kaikki "luppoaika" menee kutomiseen. Rahaa ei kuitenkaan järisyttävästi ole (hoitovapaalla olen), joten lahjojen tulisi olla aika halpoja. Mitään krääsää en kuitenkaan halua antaa vaan jotain hyödyllistä mikä samalla lämmittää mieltä. Antakaas vinkkejä.

Suht nopeaa ja helppoa on servettitekniikalla päällystää erilaisia rasioita ja laittaa sinne sit vaikka karkkeja sisään.
Yks mitä ite teen kans on pringles purkin päällystäminen tolla tekniikalla ja annan se puikkopiiloksi lasten mummolle.

halpaa toi on vain jos käyttää vedellä ohennettua askarteluliimaa/erikeeperiä se servettilakka maksaa maltaita..

Askartele joulukranssit sukulaisille & tutuille. Tiimarin sivuilla on ohjeita. Ja nyt on aika kerätä koristeet kransseihin käpyjä/jäkälää/havuja ym. luonnosta, risukranssit voi ostaa mistä halvimmalla saa tai tekee nekin itse. Kivempi vaihtoehto kuin joulukukka -vaihteeksi.

Ihan vasta tuli ohjelma, jossa oli kiva idea (itse aion tätä toteuttaa). Meni suurin piirtein näin (en ota täyttä vastuuta pääkoppani muistinlaadusta):

Osta askartelukaupasta iso klöntti saippuamassaa. Pilko se pieniin paloihin ja laita kattilaan. Sulata massa mutta älä anna kiehua missään vaiheessa. Kun massa on sulanut ja tasaista, lisää sinne pari ruokalusikallista kahvinpuruja, sekoita hyvin. Kaada massa muottiin (esim. litran maitopurkki, joka leikattu yläosasta auki) ja anna kovettua siinä yön yli. HUOM! Massa alkaa nopeasti kovettua, joten ripeys ei ole pahitteeksi.

Leikkaa valmiista pötkelöstä sopivan kokosia saippuaneliöitä ja kääri jokainen persoonallisesti eri koristenaruilla laittaen saippuan ja narun väliin kiiltokuva tai vastaava kuva.

Tässä tuohon mun saippuavinkkiini se oikea ohje, hitusen poikkeaa mun muististani :D

http://www. sub.fi/ohjelmat/sivusto.shtml/ratula/arkisto__askartelu?956351 (poista väli www. sub-kohdasta)

Yhteistyössä