Vinkkejä 6v synttäreille askarteluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelle"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelle"

Vieras
Ajattelin tytön 6v synttäreille ohjelmaksi jonkin askartelun, jonka saisi sitten itselle mukaan eikä tarvitsisi erillisiä yllätyspusseja tms. Kertokaahan hyviä ideoita. Mietin jotain koruntekoa esim. helmistä pujottelemalla, mukaan tulossa tosin ainakin yksi poika. Lasten ikähaitari 4-6v.

Miten olisi kivien maalaaminen (esim. leppäkerttu) tai taikataikinasta korun tekeminen? En kyllä muista kauanko tuota taikataikinaa piti paistaa mutta ei varmaan kovinkaan kauaa.

No joku korujuttu tytöille.
Sitten meillä oli tälläinen tee itse leivoksesi juttu. Mukaanhan sitä ei saa, mutta kaikki tykkäsi ja myös söi "kakkupalansa" kun oli itse tehnyt. Jokainen siis sai kääretörttu viipaleen ja koristeli sen itse. Koristelua varten oli kermavaahtoa, karkkeja, strösseliä, hedelmäviipaleita ja suklaakastiketta, tekivät mieleisensä ja kivaa oli. Eikä siis jäänyt kakku syömättä.

Prinsessa-teemaa tyttö toivoo, joten jotkut kruunutkin voisi askarrella. Tuo kivien maalaaminen voisi olla myöskin kiva. Kaikki lapset tuttuja ja tiedän että osaavat rauhoittua askartelemaan. Muita vinkkejä?

Yhteistyössä