Vinkkejä 3 v:n yökuivaksi opettelemiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hissukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hissukka

Aktiivinen jäsen
20.03.2005
2 833
1
36
Jätettiin yövaippa kokeeksi pois juuri 3 v täyttäneeltä tytöltä. Päiväkuiva on ollut nyt varmaan noin 8 kk, yövaippaa ollaan tähän asti vielä pidetty. Kolme yötä on nyt mennyt, ekana yönä tuli vaan aamupissa sänkyyn, nyt kahtena edellisenä on kertaalleen tullut yöllä pissa sänkyyn.

Vinkkejä kyselisin? Pitäisikö käydä yöllä herättämässä välillä pissalle? Kokeiltiin nyt ensin niin että ei käytetä, tuntuu hassulta alkaa tyttöä yöllä herättelemään. Ennemmin sitten pitäisi vaippaa niin kauan että tyttö jaksaisi yön pidätellä, että saa nukkua rauhassa kun on muutenkin öisin välillä aika rauhaton tapaus tuo tyttö. Mutta ei tämä nyt ihan toivottomalta vaikuta kun vaan yhdet pissat tulee sänkyyn yön mittaan... vai?

Siis vinkkejä, jos löytyy?

Meillä poju on 2v 9kk ja risat ja yövaippa on vain käytössä. Mie oon aatellu, et ku kerta vielä aamulla vaippa on märkä, ni saa pitää yövaippaa vielä. Mie en ainakaan rupea yöllä herättämään pojua vessaan, sillä jollei poju herää, ni miekin nukun yöni heräämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Meillä poju on 2v 9kk ja risat ja yövaippa on vain käytössä. Mie oon aatellu, et ku kerta vielä aamulla vaippa on märkä, ni saa pitää yövaippaa vielä. Mie en ainakaan rupea yöllä herättämään pojua vessaan, sillä jollei poju herää, ni miekin nukun yöni heräämättä.

Samalla linjalla yöherättelyn suhteen. =) Mä en osaa sanoa onko yövaippa aamulla märkä vai ei, kun luulen että tyttö aamulla herättyään sängyssä vielä tekee sinne aamupissat. Eli on se siis märkä, mutta ehkä tyttö ehtisi vessaankin pissalle. :/

Mun tyttö 3v4kk on vielä yövaipassa ja tarpeeseen tulee.. Aina on ihan märkä kun aamulla herää. Sitten kun alkaa olemaan kuiva (edes sillointällöin ) niin jätän vaipan pois. Ne oppii sitten kun oppii :D

Meillä lopetettiin yövaipan käyttö siinä vaiheessa, kun vaippa oli toistuvasti kuiva aamulla. Yövaippa jäi pois 2v2kk iässä. Sen jälkeen on käynyt yksi vahinko.

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:

Tismalleen samat sanat, paitsi että meidän poika on 2 v 11 kk.

Herää kyllä aika ajoin yöllä ja sanoo että on pissahätä, silloin ottaa/minä otan vaipan pois ja lapsi käy vessassa. Joskus taas ei herää, ja silloin tekee vaippaan yhdet pissat, mun käsittääkseni siinä aamuneljän maissa.

En ala herättelemään lasta yöllä vessaan: jos itse herää, niin kiva, jos ei herää niin nukkukoon vaipassa.

Alkuperäinen kirjoittaja inkku:
Meillä lopetettiin yövaipan käyttö siinä vaiheessa, kun vaippa oli toistuvasti kuiva aamulla. Yövaippa jäi pois 2v2kk iässä. Sen jälkeen on käynyt yksi vahinko.

Meilläkin otettiin esikoiselta yövaippa pois 2 v 2 kk iässä, kun vaippa oli jo pitkään ollut aamulla täysin kuiva.
Likka täytti jo 5 v eikä yhtään vahinkoa ole tullut vieläkään =)

meillä päivävaippa jäi pois 2v,mutta yövaipan käyttö jatkui vielä reilun vuoden. 3v jätettiin yövaippakin pois ja alkuun meni hyvin,mutta sitte alkoi sänky olla märkä joka yö.laitoin yövaipan uudelleen.nyt syksyllä jätettiin uudestaan pois ja sänky ei ole kertaakaan kastunut.

Me jätettiin yövaippa pois kun tyttö tuli yölläherättää ja pyytämään pissalle. Sen jälkeen oli aamulla usein pissat potassa kävi siis itsekseen.

Lapset kehittyy niin yksilölliseti. Pojalta jätettiin vaippa pois kun alkoi aamulla olemaan kuiva. Tosin kastelee vieläkin sängyn (nyt 6.5v)jos yöllä tulee pissa hätä tai sitten tulee pissa huosuun matkalla vessaan nukkuu niin sikeästi, mutta tapahtuu n 2tai 3krt viimeisen vuoden aikana.

En mäkään lähtisi yöllä vessaan herättelemään antaisin pitää vaippaa niin kauna kuin aamulla olisi toistuvasti kuiva.

Meillä on nyt ollut viikon verran yövaippa pois kuopuksella, ikä 2v9kk .
Me oltiin tosi "varovaisia" eli varmaan toista kuukautta oli vaippa ihan kuiva aamulla enneku sit jätettiin se pois.

Meillä ongelmana on ulkoillessa ilmaantuva kakkahätä, jonka kuopus ilmoittaa vasta kun pötkö kurkkii jo kalsarissa :/

Ei sitten ainakaan sille linjalle lähdetä että herätettäisiin pissalle. Kiitos vinkeistä. =) Jatketaan vielä kokeilua, vastahan tässä on kolme yötä mennyt, mutta jos sänky ei ala pysymään kuivana niin sitten yövaippa takaisin käyttöön.

Yhteistyössä