E
"Epätoivoinen"
Vieras
Täällä yksi turhautunut äiti miettii päänsä puhki millä saisi 2-vuotiaan jääräpään syömään itse... Mulla alkaa olla keinot ihan lopussa, poika syö kyllä leipää, leikkeleitä, hedelmiä ja ym. mitä nyt sormin pystyy syömään mutta se LUSIKAN KÄYTTÖ! Mä en ymmärrä mikä siinä on ettei suostu edes lusikalla yrittämään :`(. Joskus reilu 1-vuotiaana oli aika innostunutkin lusikkaa laittamaan suuhun mutta nyt en tiedä mikä uhma tmv. vastaava vaikuttaa että suuttuu heti kun vaan yritänkin että söisi itse. Sotkeminen tuntuu olevan pojalle tosi paha juttu, suu pitää heti pyyhkiä jos on pienikin ruuan murena suupielessä, sama jos kädet likaantuu. olen miettinyt että liekö poika pieni perfektionistin alku; kaikki kun pitäisi heti sujua moitteettomasti... Kaikkea olen kokeillut, ideat alkaa olla todella lopussa. Maitomukin kanssa sama juttu, ei juo itse, autettuna kylläkin mutta silloinkin vain harvoin. Poika on menossa syksyllä hoitoon ja mä panikoin jo nyt ettei tuo osaa syödä hoitoon mennessään. Toki tädit siellä auttaa mutta iso poikahan tuo jo on... Jos jollain vaan on asiallisia vinkkejä niin mieluusti otetaan vastaan, kiitos jo etukäteen!