Vinkatkaa mulle joku vegaani ripellusmönjä-salaatti-resepti

vierailija
Oletkos roosaruusa muuten tehnyt itse pestoa? Pestoja, siis basilikapohjaisia, on vaikka mitä nykyään Suomessakin tarjolla, mutta monet liian suolaisia ainakin omaan makuuni. Hyviäkin toki löytyy ja ovat nopea apu arkeen, mutta itse tehty on ilman muuta parempaa. :)
 
Oletkos roosaruusa muuten tehnyt itse pestoa? Pestoja, siis basilikapohjaisia, on vaikka mitä nykyään Suomessakin tarjolla, mutta monet liian suolaisia ainakin omaan makuuni. Hyviäkin toki löytyy ja ovat nopea apu arkeen, mutta itse tehty on ilman muuta parempaa.

Olen, joo. Mut lähinnä vain tavallista.

Mutta voisi kokeilla cashewpähkinäistä, johon tulee nokkosta. -Ku on se intialainen ruokakin, mihin tulee pinaattia (maku suht kuin nokkosessa) ja kyseisiä pähkinöitä. Toiminevat yhdessä.


Samoin mietin, voisikohan kuivatusta sienijauhosta tehdä pestontapaista. Tattijauhetta, ruohosipulia, valkosipulia, ripaus kurkumaa, suolaa toki, rypsiöljyä ja jotain pähkinöitä mutta mitä. Ois varmasti mainiota tomaatti-juusto-lämpimien voileipien päällä.
 
vierailija
Olen, joo. Mut lähinnä vain tavallista.

Mutta voisi kokeilla cashewpähkinäistä, johon tulee nokkosta. -Ku on se intialainen ruokakin, mihin tulee pinaattia (maku suht kuin nokkosessa) ja kyseisiä pähkinöitä. Toiminevat yhdessä.


Samoin mietin, voisikohan kuivatusta sienijauhosta tehdä pestontapaista. Tattijauhetta, ruohosipulia, valkosipulia, ripaus kurkumaa, suolaa toki, rypsiöljyä ja jotain pähkinöitä mutta mitä. Ois varmasti mainiota tomaatti-juusto-lämpimien voileipien päällä.
Kiva :) Joo cashew käy varmasti, ja nokkonen on ihanaa! Mun äiti poimi nokkosia paljon, kun olin lapsi, oltiin saaristossa, ja teki mm. keittoa ja muhennosta.

Kuulostaa herkulta tuo, mitä ajattelit! Kerro, jos kokeilit :)
 

Yhteistyössä