Villasukkia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ihamieli

Aktiivinen jäsen
11.11.2006
5 505
1
36
Ihanaa tämä vaihe syksystä, kun saa kutoa villasukkia urakalla joululahjoiksi. Säästyy rahaa eikä tavaramääräkään kasva liikaa, kun lahjapaketeista löytyy villasukkia :xmas: Tänä vuonna tuli ostettua lankoja, kun löytyi niin ihania, mutta jatkossa saa vielä monet sukat varastolangoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minä olen aloittamassa paria kaulaliinaa. Vaikka olin kieltänyt itseäni aloittamasta uutta työtä ennen kuin tilkkupeitto on valmis. Siitä puuttuu yksi lappunen enää :ashamed:

Yksi lappu ei ole paljoa... Mutta kaulaliinallehan voi olla käyttöä vaikka heti. Minullakin on langat odottamassa tytön kaulaliinaa varten (tosin takki mihin sopivaksi ne ostettiin on jäänyt kesän aikana pieneksi :headwall: ), mutta aloitan sen vasta kun villasukkaprojekti on ohi. Vielä pitää tehdä 3 sukkaa, ja pojalle kanssa sukat, ja sitten alkaa kaulaliina. Teetkö sen kaulaliinan aina-oikein- vai millä tavalla?

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Yksi lappu ei ole paljoa... Mutta kaulaliinallehan voi olla käyttöä vaikka heti. Minullakin on langat odottamassa tytön kaulaliinaa varten (tosin takki mihin sopivaksi ne ostettiin on jäänyt kesän aikana pieneksi :headwall: ), mutta aloitan sen vasta kun villasukkaprojekti on ohi. Vielä pitää tehdä 3 sukkaa, ja pojalle kanssa sukat, ja sitten alkaa kaulaliina. Teetkö sen kaulaliinan aina-oikein- vai millä tavalla?
Luulen, että siirrän sen viimeisen lapun tekoa sen takia, että sitten pitäisi aloittaa se sommittelu ja olen epävarma siitä, miten liitän lappuset yhteen.
:)

Teen kaulaliinan aika ohuesta langasta yksi oikein yksi nurin, siitä saa tulla sellainen melko kapea ja pitkä, teini haluaa sellaisen minkä voi kietoa monta kertaa kaulan ympärille :)

Mie en osaa sukkaa ees neuloa..kun en muutenkaan oo mikään käsityöihme.
Kaulaliinaa oon tosin värkkäämässä, varmaan vuoden oon sitäkin neulonut aina vähän kerrallaan ja välillä on ollut tosi pitkiä taukojakin. Kädet kun ei meinaa kestää, niveliin koskee.
Mut nyt aloin kokeilemaan virkkaustakin, lapsille lupasin väkertää nukelle peiton/viltin.
Nuo ei vaikeita oo:)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
[
Teen kaulaliinan aika ohuesta langasta yksi oikein yksi nurin, siitä saa tulla sellainen melko kapea ja pitkä, teini haluaa sellaisen minkä voi kietoa monta kertaa kaulan ympärille :)

Minä juuri mietin että teenkö noin, vai ainaoikeaa. Se on nopeampi kutoa, mutta toisaalta ei niin nätti.

Yhteistyössä