Villahaalarista asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HopeaToffee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HopeaToffee

Tunnettu jäsen
04.08.2012
21 340
6 402
113
Huomasin juuri, että Reiman ja muutaman muun valmistajan villahaalareiden koot päättyvät kokoon 98. Reiman villahaalareissa on kivat väritja asu on mukavan ohut. Villahaalarin täytyy olla mielestäni ohkanen ja kevyt, joten esim Kivat ei ole sellainen.
Päädyin sitten tilaamaan Ruskovillalta asun, kaulurin ja sukat. Lisäksi asun on oltava yksiosainen, jotta se on helppo pukea päälle.
Mitä merkkejä te suositte?!

Meillä ei viime talvena ollut kummallakaan tytöllä villahaalaria. Fleecet oli ja niillä pärjättiin ihan hyvin.

Jos nyt ostaisin tulevalla talvelle villaa, varmaankin hankkisin ruskovillalta.

Mä oon kyllä tykänny Kivat-haalarista. Jos on liian ohut, niin eihän se vastaa tarkoitustaan. Ja kyllä lapset on ne aina ihan mukisematta päälleen kovilla pakkasilla pukeneet.

Siis Kivat on joustava ja Ruskovilla tönkkö, ups tilasinko nyt väärän tuotteen?
Olisikohan pitänyt lähteä kauppoihin tutkimaan tuotteita ennen tilausta. Ei vaan jaksaisi lähteä yhden puvun takia useamman tunnin reissulle ja kauppoja kiertelemään, kun nettitilaukset on niin helppoja.

ruskovillan on napakampi, ei se silti tönkkö mielestäni ole
laadukas
kivat on ohuempi ja siis toki joustavampi
lennen oli tosi ohut ja joustava

lennen villahaalari meni tosi pian nypylle eli en sanoisi olevan ruskovillan haalarin veroinen kestossa, kivat haalareita on ollut meillä käytettynä, ruskovillaisia ja lenne uutena ostettu.

Ruskovillan jälleenmyynti arvo on tosi hyvä. Kivat haalaritkin menevät kaupaksi.
(Fleecehaalaria ei voi kuumaverinen poikamme pakkasilla toppahaalarin alla pitää)

ostin parit villahousut pojalle huutiksesta käytettynä ja tutustuin tähän merkkin

http://www.nuutisenkutomo.fi/tuotteet.html?id=1/1

ei paljon jengi näistä kirjoita, ihan laadukkaan oloista ja varmastikin hyvä vaihtoehto.

Mä en ole hirveästi tutkinut muita merkkejä, Kivat-haalareita meillä käytetty. Aikanaan valinnut tuon konepestävyyden takia, koska mikään ei oo hirveämpi, kuin huopuneeksi pesty haalari:) Nykyisin varmaan monet merkit on jo konepestäviä.

Ostin viime talvena Ipanat-villahaalarin ja se oli kyllä tähän mennessä paras kaikista tähän mennessä testatuista. Ohut ja pehmoinen, istui napakasti, mutta oli helppo pukea paksujenkin collareiden päälle. Materiaali 100-prosenttista merinovillaa, eli taatusti lämmittää ohuudestaan huolimatta. Haalarissa on tavallista pidemmät lahkeet ja hihat ja uskon, että sama haalari menee vielä tänäkin talvena.

Meillä on ollut name itin villahaalarit. Malli on pitkä ja kapea, joten päädyin siksi siihen viime talvena ja sama malli vaikutti parhaalta myös tulevaksi talveksi. Pojalla jää yleensä ensimmäisenä hihat ja lahkeet lyhyeksi, mutta leveyttä vaatteissa on yleensä liikaa :)

Olen tilannut Sampsukan nettipuodista villapuvut, merinovillaa kuten Ruskovillakin mutta edullisempia.

On meillä sitten fleeceäkin pikkupakkasille, nuo villapuvut on sitten kovemmille pakkasille. Tai sitten pikkupakkasille vk-puvun alle.

Ruskovilla on paras. Ei kutita, ei ole liian ohut ja on laadukas. Toisena väliasuna meillä on ohuet urheilukaupan fleecekerrastot. Niiden kanssa lapset ovat pysyneet lämpiminä jo 10vuoden kokemuksella.

Kivat on leveä. Ruskovilla on ihana. Alusasut ovat heillä ohuita ja sitten noi haalarit paksumpia. Kummallekin on käyttöä, sillä kyllä kovilla pakkasilla on ulkona myös tarjettava.

Lasten fleecet ovat villaa epäkäytännöllisempiä välivaatteena. Suhteessa paksuja, joustamattomia ja hiostavampia. Takkina sellainen vielä menee

[QUOTE="Riksu";27112627]Ostin viime talvena Ipanat-villahaalarin ja se oli kyllä tähän mennessä paras kaikista tähän mennessä testatuista. Ohut ja pehmoinen, istui napakasti, mutta oli helppo pukea paksujenkin collareiden päälle. Materiaali 100-prosenttista merinovillaa, eli taatusti lämmittää ohuudestaan huolimatta. Haalarissa on tavallista pidemmät lahkeet ja hihat ja uskon, että sama haalari menee vielä tänäkin talvena.[/QUOTE]

Malli onkin ihan kiva mut nuhjaantui heti kamalannäköiseksi. En suosittele!

Miksi hankitte villahaalarin jo tähän aikaan vuodesta? Mulla ei ole hankittuna lapsille edes toppavaatteita vielä. Täällähän kaikilla on sellainen yleensä jo vuotta aikaisemmin.

Mä hankin ne vasta sitten kun niitä tarvii. Ja voin sovittaa lapselle oikean kokosen.

Minusta on kiva alkusyksyn kylminä aamuina pukea välikausihaalarin alle villahaalari, iltapäivällä kun ilma lämmennyt sen voi jättää välistä pois ja kokoajan lapsella sopivanlämpöinen vaatetus. Villahaalari on myös näppärä automatkoilla, sopivan kevyt ja mukava mutta lämmin. Villa ei hiosta eikä hikisenä ole märkä ja jos sen hommaamisen jättää talveen niin käyttöaika lyhenee ja iskee sit paniikki kun talvi tulee. Itse olen töissä joten lasten kanssa kaupoille ei heti halutessaan ehdi eikä pääse.
Lisäksi minusta on mukavampi jakaa kustannuksia pidemmälle aikavälille eli haalarit (talvi ja villa) aikaisemmin ja kengät vähän lähempänä oikeaa käyttökautta. Jää enemmän joustoa joululahjoihin!

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;27117380:
Miksi hankitte villahaalarin jo tähän aikaan vuodesta? Mulla ei ole hankittuna lapsille edes toppavaatteita vielä. Täällähän kaikilla on sellainen yleensä jo vuotta aikaisemmin.

Mä hankin ne vasta sitten kun niitä tarvii. Ja voin sovittaa lapselle oikean kokosen.

Kyllä meillä villahaalari on tarpeen jo syksyllä, kun lämpötila laskee lähelle nollaa. Aamulla lapsen on tosi kylmä olla pelkässä vk-haalarissa kun maa on vielä jäässä.

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;27117380:

Meillä kyllä koko perhe käytti heinäkuussakin villavaatteita :D vaikutti kyllä reissu Lappiin. Yleensä noissa vaatteissa on kiva logiikka, että niistä ostetaan sitten seuraava koko. Ohuessa pukineessa tosin ei reiluus edes haittaa eli kasvuvaraa voi hyvin ostaa.

Ja nythän on tarve villavaatteille esim pitkillä metsäretkillä. Silloin on parempi pistää villainen aluspaita alimmaksi eikä mitään puuvillaa. Villa ei hiosta.

Yhteistyössä