Vilkkaasti liikkuva vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja monty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

monty

Vieras
Moi odottajat!

Olen rv:lla 27+6 ja vauva on liikkunut koko ajan varsin vilkkaasti. Myös neuvolassa ja lääkärissä joka kerta toteavat, että varsin liikkuvaista sorttia vauva on. Aloin tuntea liikkeet rv:lla 16.

Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta, tuleeko vatsassa paljon liikkuvista vauvoista hyvin vilkkaita? Ainakin maalaisjärjellä voisi näin kuvitella. Ajattelen vauvaani tyttönä jostain syystä (en tiedä sukupuolta), mutta vilkas liikkuminen saa minut epäilemään poikaa. En tiedä onko siinä kuitenkaan mitään perää että pojat liikkuisivat enemmän mahassa kuin tytöt.

Olisi kiva kuulla kokemuksia synnyttäneiltä tai jos olette törmänneet aihetta koskeviin tutkimuskiin! Itse olin vauvana tosi rauhallinen ja vieläkin olen ainakin fyysisesti, joten aika jännää jos vauva on ihan erilainen kuin äiti :-) Myös vauvan isä oli rauhallinen lapsena.

Hei vaan !

Sen verran kokemusta, että esikoiseni oli niin ""hidas"" liikkeinen masussa, että loppuajasta piti käydä ylim. neuvolakäynneillä ja kuunneltiin sydänääniä---tytär on nyt 23v ja itse rauhallisuus ollut. Toista odottaessa masussa oli yhtä jytkettä ja sieltä syntyi poikaviikari ja itse synnytyskin oli todella nopea tempoinen. No, pojat on poikia, vauhtia riittänyt---nyt 21v tasaantunut kummasti.
Kaksi seuraavaa odotusta, ei mitään erityistä, molemmat tyttöjä. Nyt odotan viidettä ja la ensikuussa. Vauhtia on riittänyt---saa nähdä kumpaa ennakoi!

Hei

Minun masuasukas on TODELLA vilkas ja kova hyörimään. On ollut sitä siitä asti, kun olen liikkeitä tuntenut. Nyt viikkoja kasassa 35+6. Ultrien mukaan vauva on tyttö (viimeisin viikko sitten), joten epäilemättä myös tytöstä löytyy potkua :)

Hei!
Ainakin omasta puolestani voin allekirjoittaa tuon epäilyksen, että poikasikiöt ovat vilkkaampia kuin tytöt. Minulla edellisissä odotuksissa vauvat ovat rauhallisesti ""möyrineet ja tumpsahdelleet"" masussa ja tyttöjä ovat molemmat olleet. Kun taas tämänhetkinen masuvauva on ollut koko ajan hyvin vilkkaasti liikkuva ja todettu lapsivesitutkimuksessa pojaksi. Saa sitten nähdä, miten synnyttyään käyttäytyy... ;)

Olen rv 24+6 ja olemme ultassa saaneet tietää tulevan vauvamme sukupuolen ja hän olisi tyttö.

Tuleva vauvelimme on aikamoisen vilkasta sorttia. Häärää masussa aamusta iltaan TODELLA aktiivisesti. Myös neuvolakäynneillä on lääkärit ja hoitajat todenneet sikiön olevan varsin vilkas tapaus:-)

Itse olen rauhallinen ja kuulemma myös lapsena ollut kiltti. Myös mieheni on rauhallinen, siitä en ole varma millainen hän on lapsena ollut, mutta luulisin, ettei nyt mikään hirvittävän ""riehakas"" kuitenkaan.

Joten kyllä itsekkin tässä jännäilen, että millainenkohan vilpertti tuo vauveli sitten on kun hän syntyy, me vanhemmat kun olemme rauhallista sorttia :-)

Minulla on kaksi tyttöä. Nyt 14 v neiti ei liikkunut masussa oikeastaan lainkaan. Syntymästä tähän päivään on liikettä riittänyt! Todella liikunnallinen ja vilkas, nyt murrosikä vähän laiskuttaa. Ala-asteellä epäiltiin vaikka mitä tarkkaavaisuushäiriötä keskittymiskyvyn puutteen vuoksi.

Nuorempi 10 v liikkui jonkin verran masussa ja on nyt itse rauhallisuus. Keskittymiskyvyltään aivan uskomaton tapaus. Jo 6 v jaksoi istua rauhallisesti 2 tunnin konsertteja kuuntelmassa. (jota en muuten henk.koht itse jaksa vieläkään...) Nyt hänellä onkin jo kolmas vuosi menossa sello-opinnoissa...

Erillaiset raskaudet ja erilaiset tytöt!

Odotus aikana vauvani liikkui todella vilkkaasti,tosi aktiivinen potkija.Poika on nyt 3kk,luonteeltaan rauhallinen ja hyväntuulinen hymyilijä mutta jalat ja kädet viuhtovat edelleen kiivaasti.

Mulla esikoinen (poika) Liikkui masussa tosi vähän. Nyt on aivan älytön viikariville ja menossa koko ajan:) Virtaa riittää välillä liikaakin. Nyt odotan toista rv25 ja tämä on aivan mahdottoman kova liikkumaan ja mönkimään. Jospas tästä tulisi itse rauhallisuus :)

Mulle kans joka kerta mainitaan että onpas vilkas vauva(rv 20+4) kun ei pysy yhtään aloillaan. Olen ollut ultrassa 4 kertaa ja joka kerta on mainittu kuinka liikkuvaista sorttia vauvani on.
Kävin juuri rakenneultrassa ja siellähän se, poika kuulemma, taas heilui. Papereihinkin lekuri kirjoitti että: yksi vilkkaasti liikkuva sikiö..""

rv 35 menossa ja mahassa potkii ja liikkuu eritäin vilkas tyttö. Monta viikkoa on joka ilta potkinut ja volttia heittänyt, välillä aivan koskee. Illalla näkyy melkein vauvan jalat vatsan läpi, niin lujaa siellä potkitaan. Neuvolassa käydessä neuvolatätikin ihan pelästyi kun niin selvästi näkyi jalat vatsan läpi kun sattui vauva juuri potkimaan kun siinä sydänääniä kuunneltiin.

Moi,
esikoisemme oli TODELLA vilkas vatsassa ihan viime metreille asti (ei puhettakaan siitä että rauhoittuisi ennen synnytystä...), mutta olikin rauhallinen pikkuvauvana. Jalat tosin potkottivat jatkuvasti hänen ollessa selällään siitä asti kun hän taidon oppi.

Nyt yksivuotiaana on seurankipeä ja vilkas kotioloissa mutta ujo suuressa porukassa, eli ei mikään rämäpää. Hänen isänsä oli kuulemma täsmälleen samanlainen tapaus, vilkas vatsassa mutta itse rauhallisuus lapsena (ja edelleen).

Mun esikoinen oli poika ja oli vatsassa itse rauhallisuus...huolestutti äiti paran monta kertaa.
Synnyttyään on ollut oikea elohiiri, villi ja vilkas.
Nyt on hiukkasen vilkkaampi asukas vatsassa, toivon että olisi vähän rauhallisempi synnyttyään kuin esikoinen..

Yhteistyössä