Vilkas lapsi, väsynyt äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lissu

Vieras
Löytyisikä täältä muita samassa tilanteessa olevia?
Olen kahden vilkkaan lapsen ( 2 ja 4v) äiti ja totaalisen väsynyt. Tuntuu etten enää jaksa tätä arkea ja hermostun lapsille ihan pienimmästäkin... tuntuu että pää rajähtää ja minut on imetty ihan loppuun. Voimia ei enää oikein ole. Tiedän, että pitäisi pysyä rauhallisena, mutta se on erittäin vaikeaa. Itku on hyvin herkässä ja on vaikea keskittyä mihinkään.

Ensiksikin, iso :hug:
Olin tuossa tilanteessa reilu vuosi sitten (lapset silloin just 2v ja 4v erityislapsi). Sitten pääsin kouluun ja arki helpottui kummasti. Onko sinulla mahdollisuutta päästä takaisin työ- tai opiskeluelämään? Antaa uutta puhtia kiitettävästi, kun ei ole lapsissa kiinni 24/7 =)

Nyt alkaa taas mitta olla täys, 4 viikkoa yhteistä lomaa takana... onneksi pian alkaa arki!

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Löytyisikä täältä muita samassa tilanteessa olevia?
Olen kahden vilkkaan lapsen ( 2 ja 4v) äiti ja totaalisen väsynyt. Tuntuu etten enää jaksa tätä arkea ja hermostun lapsille ihan pienimmästäkin... tuntuu että pää rajähtää ja minut on imetty ihan loppuun. Voimia ei enää oikein ole. Tiedän, että pitäisi pysyä rauhallisena, mutta se on erittäin vaikeaa. Itku on hyvin herkässä ja on vaikea keskittyä mihinkään.

entäs jos menet töihin kun lapset tuon ikäisiä ja heillä olisi hoidossa toisistaan turvaa kun heitä kaksi?vilkkaus siellä karsiuttuu kyllä, kun saavat ihmetellä muita lapsia ja touhuta heidän kanssaan. Päivähoito on hyväksi juuri vilkkaille lapsille.

Kiitos! Olen osittain töissä, lapset vielä kuitenkin kotihoidossa erllaisin järjestelyin. Meillä kanssa tämä 4 v on se "haastava" tapaus, joka meinaa viedä voimat...

Jep, iän myötä helpottuu. Meillä esikoinen lievästi erityislapsi, mutta rauhoittumaan päin mukavasti. Älä yritä olla täydellinen. Leppoisaa arkea ja paljon puuhaa lapsille. Kun luovuin toivosta, että ehtisin tehdä jotain omaa, alkoi olla helpompaa. Omaa aikaa on sitten kun lapset menevät hoitoon/kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Kiitos! Olen osittain töissä, lapset vielä kuitenkin kotihoidossa erllaisin järjestelyin. Meillä kanssa tämä 4 v on se "haastava" tapaus, joka meinaa viedä voimat...

laita lapset hoitoon niin helpottaa.

Olen hakenut lapsille hoitopaikan ensi syksyksi. Täällä meilläpäin päiväkotipaikat on tosi tiukassa... Haluaisin hoitaa lapset kotona mahd. pitkään ja mieskin on vahvasti sitä mieltä. Tiedän kyllä että tuo keväällä 5v täyttävä vilkas kaveri tykkäisi käydä pk:ssa. On nyt päiväkerhossa 2 kertaa viikossa.

Hae vaan jo nyt sille isommalle hoitopaikkaa! Onhan hän saanut nauttia kotihoidosta jo monta vuotta, eikö olisi mukavaa antaa hänelle myös mahdollisuus saada tarhakavereita? :)

Mun vanhimmat ystävät on tarha-ajoilta :heart:

Yhteistyössä