Viljaton koiran kuivaruoka? Hyvä sellainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "liisi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla ollut tolla koiralla nyt hypoallergeeninen ruokavalio, mutta siirrytään nyt pikku hiljaa raakaruokintaan.

Uskon, että raakaruokinta paras ainakin meidän koiralle, kun se on sitä koiralle luonnollisinta safkaa kuitenkin.

Niin ja yksi kuivaruokamerkki jota voisin suositella on Acana. Ennen barffausta syötettiin, on viljatonta ja piti meillä ainakin virtsan pH:n tarpeeksi happamana struviitin kannalta.

Kiitos tuosta virtsan ph-tikutusvinkistä, ei lääkäri mitään maininnut. :)
Taidan kipaista huomenna apteekkiin. Mikä on struviittivikaisen koiran virtsan ph, jotta se on hyvä?

Acanaa meillä syötiinkin ennen virtsakiviongelmaa, ja sopi viljattomana melko hyvin, vaikka paskaa tulikin aika paljon.
Nyt vain jälkeenpäin luin että virtsakivivaivaiselle ei saisi syöttää ruokaa jossa on korkea proteiinipitoisuus, se kun väkevöittää virtsaa ja näin edesauttaa ongelmaa.

Acanassa tuo proteiini% on 33, joka on tietääkseni melkoisen korkea, ja normaalistihan se on tosi hyvä juttu.

Eli pitäisi löytää viljaton ruoka, jossa tarpeeksi mutta ei liikaa protskua ja vähän magnesiumia ja fosforia. Joka pitäisi vielä sen virtsan happamana.

Huh, mitä avaruustiedettä voi koiran ruokinta olla. :D

Meillä 7 kiloinen koira ja nyt syödään Pronaturen ankkaa appelsiinilla. Sitä ennen maha jatkuvasti ripulilla tai löysysällä, varpaan välit töhki ja rapsutteli itseään. Kokeiltiin Hill`s allergia vatsaystävällistäkin, ei mitään apua. Vasta Pronaturella maha saatiin kuntoon ja massaa tuli muutamassa kuukaudessa pari kiloa lisää.

Yksi merkki mikä on minun mielestä aika täydellinen,jota olen itse käyttänyt,
on Jeppe kana-riisi 15kg. Ei sisällä maissia ei hiivaa eikä vehnää.
Rautia k-maatalous 15kg 32,50e