Vilja-allegia??

Olemme aloittaneet viikko sitten kiinteiden maistelun 5kk vauvallemme ja eilen kokeilin HIPP- merkkistä luomukaurapuuroa ekan kerran. Muutaman maistelulusikallisen ja naamapesun jälkeen koko leuan alue oli punainen ja täynnä pientä näppyä.
En suostunut vielä uskoo sitä allergiaksi koska ajattelin, ettei kaurasta nyt sellasta reaktioo voi tulla ja kokeilin tänään uusix. Samoin kävi.
Kukkakaali,peruna,porkkana,päärynä ja omena tuntuvat sopivan. Muilla lapsillani ei ole mitään, eikä itselläni. Miehellä atooppinen ihottuma ja paha sellainen.
Osaako joku kertoa, että unohdanko vellit ja puurot toistaseksi vai kokeilenko muita viljoja vai mitä tekis?

joo
Ihan selvä allerginen reaktio! Ota heti yhteyttä lääkäriin, että pääsette seuraavan kerran maistelemaan valvotusti! Voi jopa kurkku turvota umpeen jos noin nopea reaktio tulee! Saatte sitten samalla diagnoosin ja C-todistuksen Kelakorvauksia varten.

Mitä muuta siinä purkissa oli? Itse suosin kotipuuroja, onhan kaurapuuro melkoisen helppo keittää.

Huomenna neuvola. Riittääkö se vai soitanko tänään? Apua apua paniikki iskee. Ei ole kokemusta noista allergioista yhtään. Ihan pirteen ja iloisen tuntuinen oli mut tänään ei millään tahtonut tuota puuroa syödä.
Sisältää: äidinmaitovastiketta. (itse pelkästään imetän), luomuherajauhetta, rasvatonta maitojauhetta, vitamiineja, mallasuutetta, täysjyväjauhetta kaurasta.

joo
Älä anna tuota puuroa enää! Kysy huomessa neuvolasta. Lapsella voi olla vielä maha kuralla, kunhan puuro ehtii suolistoon asti. Jos näppyjä on vielä, ja sulla on digikamera, niin ota valokuva mukaan!

Voi olla maito-, ohra (mallasuute) tai kaura-allergia, joista ensimmäinen taitaa olla yleisin, jälkimmäisin harvinaisempi.

Näpyt parani tunnissa. Ei siis enää. Kysyn varmasti, että pääseekö testeihin tai jotain ja että voisko kokeilla pelkistä kaurahiutaleista tehtyä puuroa.
Kiitos sulle!!! :flower: :flower:

Ja hitto hitto hitto. Jotenkin aavistin, että kyllä tälle vielä allergioita tulee, kun aikasempien kanssa pääsin pälkähästä. Eipä voi mitään. :/

Meillä pojun maitoallergia alkoi noin et tuli pieniä näppyjä, se tosin reagoi ihan mun juomaan maitoon, kaurasta tulee kans tommosia näppyjä, myös jos mä syön kauraa, Myös vehnälle on allerginen mut ei reagoi mun kautta siihen. Ruis nyt kokeilussa eikä oo mitään tullu viel..

Riisi, maissi, hirssi ja tattari ovat hyvin siedettyjä, tosin meidän pätkä on maissille ja hirssillekkin allerginen.. :/

JA neuvolassa VAADIT, lyöppähän sit vaik nyrkkiä pöytään mut tutkimuksiin on päästävä! Itse en sitä älynnyt tehdä ja luojan kiitos ei kotona tarvinnut antaa korviketta, poika ois ehtiny lopettaa hengittämisen ennen avun saamista.

Ja anna harvemmin uusia makuja jos vähänkään epäilyttää et vois olla allergiaa, oireet voivat tulla viiveellä, muutaman päivän-viikon päästä.<br><br>

Juu, täytyy olla kovana neuvolantädille. Minä oon saanut kyllä syödä rauhassa kaikkee. Ei ole rintamaidosta tullut mitään reaktiota. Nyt vasta ekan kerran tuosta puurosta. Ekan kuukauden oli kyllä tosi kiukkunen vauveli mut sen jälkeen ei mitään.
Tänään lisäsin vielä ruusunmarjankin mut nyt pitää sitten hidastaa tahtia.
Paikallisessa labrassako niitä testejä otetaan ja sattuuko se? Selviääkö siinä nää yleisimmät allergian aiheuttajat?

Verikokeet voidaan ottaa vaik omassa tk:ssa, mut ne ei oo kovinkaan luotettavat, meidän poika läpäs testit, maito oli ainut mikä oli ihan pikkusen noussu se arvo, mut sallittujen rajojen sisällä kuitenkin, ja henki meinas mennä maitoaltistuksessa, tämä on siis TOSI harvinaista et näin käy, meillä siis reaktio tulee myöhässä, altistuksessa meni n.1,5h ennen kun reagoi, kerettiin siis jo kotio lähtee saikulta.. Näin pienillä tehokkain on se välttämis-altistus koe..

joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 18:11 Mehukettu kirjoitti:
Ok! Kiitos!!! Täytyy ottaa puuropaketti mukaan.
Ei siellä omia eväitä tarvita, meette lasten- tai allergialääkärille, ja hoitaja tekee altistuksen sairaalan aineilla. Mutta siis ota se tänpäivänen etiketti, että lääkäri tietää mitä etsiä. Veikkaisin sitä maitoa. Ensin sitä sivellään otsalle tai poskelle, odotetaan tuleeko reaktiota, sitten huuliin ja sitten suuhun annoksia lisäten. Iltapäivällä pääsee kotiin jatkamaan altistusta, ja jos oireita tulee, ne käydään näyttämässä lääkärille. Viikko kokeillaan, sitten oletetaan ettei siitä ruuasta oireita tule.

Eipä terveydenhoitajaa tuntunut hirveesti kiinnostavan tämä huolenaiheeni. :(
Sanoi vain, että näitä oireita tulee ja menee ja näin pieniä ei yleensä testata kun ei ole edes vielä tarvetta. Imetyksellä kun on.
Tänään kuitenkin aloitan tuon testauksen itse eli jossain vaiheessa teen itse kaurapuuroa veteen ja odotan reaktioo vaikka viikon ja sit ohraa ja sit vastiketta, ja sitten jotain toista merkkiä valmispuuroa.
Ihmeteltiin sitä, että minkä takia laittavat noin pienillekin tarkotettuihin puuroihin maitojauhetta?

Yhteistyössä