viivanpaikka testiajalla, selkeni roskishaamuksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja daimondi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm, en tiiä. Mulle on noita roskishaamuja tullu niin monta kertaa, pari kertaa tosi tummakin, ja olen pettynyt karvaasti kun se ei olekaan ollut plussa. Mutta mistäs sitä tietää, mikä kiertopäivä?

Mä olisin sanonut suoralta kädeltä, että plussa :D Mun mielestä ei edes haamu, koska itse miellän haamuksi sellaisen jota katsotaan suurennuslasilla kirkasvalolampun alla ja SILTI pohditaan, että onko siinä viiva vai ei. Ja tuota ei tarvi pohtia. Minkä merkkinen testi ja mikä herkkyys? Näytti ainakin ihan niiltä apteekin kasettitesteiltä? Paketissa muistaakseni jonkun naikkosen napa :D itse en ainakaan ole niillä koskaan valheellisia plussia saanut..

mä olen sitten kerran tehnyt tuollaisen testin joka oli positiivinen. raskaus tosin meni kesken mutta oman kokemuksen perusteella tuossa on kyllä väriä molemmissa viivoissa molemmissa kuvissa. kyllä tuo saattaapi plussa olla. kannattaa testata vaikka huomenna tai ylihuomenna uudelleen niin voipi olla jo kunnon viiva :)

Juurikin samanlainen tilanne oli itsellä keväällä. Tein testin pari päivää siitä kun toisten menkkojen (synnytyksen jälkeen) olisi pitänyt alkaa ja testiin tuli hyvin hyvin himmeä viiva joka kuitenkin päivä päivältä vahvistui. Myöhemmin ultrassa selvisi, että kierto ei ollutkaan sitä mitä itse kuvittelin ja olinkin tehnyt ensimmäisen testin dpo 10.

Nyt odottelemme uutta tulokasta syntyväksi tammikuussa :-)

se on tosiaan apteekista sellainen kasetti. EHdin heittämään kuoret jo roskiksen kanssa ulos, mutta muistaakseni joku first signal se oli.

Hei jos jollakin on tullut niitä vääriä roskishaamuja niin onko teillä tullut se viiva jo havaittavaksi siiä 3-6 min kohdalla. Silloin jo näkyi viivaa heikosti.

mutta ei siis ollut värikäs siloin vain olisin tulkinnut viivapaikaksi siloin 3-6min kohdalla. Olen aikaisemminkin testnt ehnyt toisessa ierrossa ja se ei antanut mitään vivanpaikkoja vaan selvän negan.

Joka tapauksessa uusin testin varmaan joku päivä. Perjantaina luulisin, silloin pitäis kyllä näkyä jotain heti jos meinaa. Jos olisin aikaisemin saanut sillä tuollaisen epämääräisen niin en olis ostanu koko testiä, mutta viimeksi vaikka kuinka kävi kyttäämässä niin niin puhtaan valkoinen testikohta oli, ettei voinut edes kuvittelemalla viivaa siinä nähdä.

Mä olen kerran saanut roskishaamun tuolla testillä. En ollut raskaana, joten en kyllä luottaisi testiajan ulkopuolella tulleisiin viivoihin. Siinä tapahtuu kaikenlaisia kemiallisia reaktioita, pH:n muutoksia ym., jotka voivat aiheuttaa värin ilmestymistä.

Mulla tuli selvä haamu jo testiajalla tuohon testiin, kun olin raskaana. Se tummeni kuivuessaan entistä selvemmäksi, mutta en sitä kunnon plussaksi olisi sanonut. Pari päivää odottelin, ja selvä plussa piirtyi heti. Tsemppiä odotteluun, perjantai tulee pian! :)

Mä olen kerran saanut roskishaamun tuolla testillä. En ollut raskaana, joten en kyllä luottaisi testiajan ulkopuolella tulleisiin viivoihin. Siinä tapahtuu kaikenlaisia kemiallisia reaktioita, pH:n muutoksia ym., jotka voivat aiheuttaa värin ilmestymistä.

Tähän on pakko kommentoida ihan vaan sen verran, että raskaustesti reagoi vain ja ainoastaan RASKAUSHORMONIIN eikä testissä voi tapahtua mitään muita kummallisia kemiallisia reaktioita tai pH:n muutoksia..

Joskus vain käy niin, että munasolu hedelmöittyy ja se saattaa vain hipaista kohdun seinämää tai kiinnittyä menkkojen alkuun asti ja irrota sitten. Jo sellainen hipaisu saattaa riittää nostamaan raskaushormonitasoa niin paljon, että nämä nykyiset herkät testit sen huomaavat.

t: apteekin täti :)

Tein tänään samalla testillä ja näytti tuollaista n.10 min. jälkeen. Sama juttu viime vuonna, en ollut raskaana mutta sain hieman testiajan jälkeen vielä vahvemman kun tämä.

Silloin kun olin oikeasti raskaana, niin kolme päivää ennen kuukautisten oletettua alkua sain HETI alle minuutissa tällaisen heikon plussan.

Tähän on pakko kommentoida ihan vaan sen verran, että raskaustesti reagoi vain ja ainoastaan RASKAUSHORMONIIN eikä testissä voi tapahtua mitään muita kummallisia kemiallisia reaktioita tai pH:n muutoksia..

Joskus vain käy niin, että munasolu hedelmöittyy ja se saattaa vain hipaista kohdun seinämää tai kiinnittyä menkkojen alkuun asti ja irrota sitten. Jo sellainen hipaisu saattaa riittää nostamaan raskaushormonitasoa niin paljon, että nämä nykyiset herkät testit sen huomaavat.

t: apteekin täti :)

No tuo on kyllä aivan kukkua. Anteeksi vain :D
Erittäin herkät raskaustestit (10 mIu) eivät reagoi vain ja ainoastaan hcg-hormoniin, vaan koska ovat ns. puhdistamattomampia testejä kuin 25-50 mIu testit, niin voivat reagoida myös toisiin hcg-kaltaisiin hormoneihin, kuten lh-hormoniin, kun pitoisuus on tarpeeksi korkea. Tämä on siis mahdollista ovulaation aikaan, sekä ympäri kierron niillä pcos-potilailla joilla on lh korkealla.

Lisäksi, testit tekevät usein roskishaamun ja siksi niissä testeissä lukee ettei testitulos ole luotettava sen ajan jälkeen mikä pakkausselosteessa sanotaan. Apteekin tätinä sinun pitäisi tämä tietää.

Tässä ketjussa mainittu testi kuuluu sinne "en osta enää ikinä"-osastolle, koska teki kaikilla 3 kerralla roskisplussan hyvinkin pian testiajan päätyttyä. Ja en ollut raskaana, eikä kyseessä ollut kemiallinenkaan raskaus (varmistettu polilla).

itse olen saanut first signal testiin joka kerta haamuviivoja/roskishaamuja/viivanpaikkoja.
"vauvantekohomman" alkuvaiheessa kun ei malttanut odottaa, että menkat ois myöhässä, vaan tulos olisi pitänyt saada jo useita päiviä. tätä testi-show:ta ylläpidin varmaan yli puoli vuotta..

kuinkas sitten kävikään: haamuviivat on pakostikin olleet vääriä viivoja, sillä me emme edes voi saada lapsia luonnollisesti. :p