Viittiskö joku laittaa mulle ohjeen täytekakkuun, johon tulisi RAHKA-BANAANI-MANSIKKA/VADELMA- täyte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leipuri

Vieras
Olen kakkujen kanssa tosi aloittelija. Ruokaa teen paljon, mutta en makeita leivonnaisia. Nyt sitten päätin tehdä synttäreille täytekakun. Itse en välitä pelkästä kermavaahdosta, joten suunnittelin tekeväni kakun rahkatäytteellä. Myös banaanista ja mansikasta tykkään. Miksi ei vadelmakin.

Olisiko jollain ihanalla kopsata tänne hyvä täytekakun ohje kyseisillä aineksilla? Tarvitsen ihan tosissaan melko tarkat ohjeet ja etenkin esim. kostutukselle, etten sitten jätä liian kuivaksi. Ja pilaa liialla kosteutuksella..:D

Sokerikakkupohja on varma nakki. Itse pidän aika kosteista kakuista, yleensä riittävän kosteuden olen saanut aikaan ihan sillä, että kostutan molemmat puolet kakkulevyistä ennen kakun kasaamista. Toisaalta, esim sun tilannettas vois auttaa se, että osan suunnittelemistas laittaisit rahkan alle esim. pilttisoseena. Vadelmasose ois nestemäisempää kuin pelkät vadelmat.

Maistelemalla löydät sopivan määrän rahkalle.

Kakun kostutus on vähä hankalampi, siihen ku ei oo mun mielestäni mitään tiettyä määrää.
Itse teen pohjat nykyisin aina perunajauhoista, tulee ihanan pehmeä/sienimäinen pohja.Antaa jopa pikkasen anteeks jos jää liian kuivaks.

Tee täyte vaikkapa näin: Vaahdota purkki kermaa, sulata 200g valkosuklaata. Sekoita sulatettu suklaa pienissä erissä purkilliseen maitorahkaa. Sekoita joukkoon varovasti kermavaahto sekä pilkotut mansikat/vadelmat. Pilko banaanit siivuiksi ja sekoita niihin pieni loraus sitruunamehua. Kokoa kakku laittamalla väliin aina ensin kerros viipaloituja banaaneja ja päälle valkosuklaatäyte.

Ja kostutuksesta sen verran et kostutat pohjan esim. sokerivedellä (kuumenna vesi ja lisää sokeria sekaan, sekoita niin et sokeri sulaa). Kostutusmäärä riippuu niin monesta asiasta et tarkkoja määriä mahdotonta antaa. Esim. kakkupohjan kosteus/kuivuus vaikutta oleellisesti asiaan sekä se millaisen täytteen siihen kakkuun laittaa. Kostutus kuitenkin niin, että kakku tuntuu hieman kostealta kädellä koskettaessa ja sitten yön yli jääkaappiin kostumaan ja maustumaan.

Uusimmat

Yhteistyössä