Viitsinkö ehdottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Veljeni sai vaimoineen esikoisensa vajaa kuukausi sitten. Vauva on imetyksellä, mutta saanut kerran pullosta pumpattua maitoa kun oli minulla muutaman tunnin hoidossa.

Vauvalla on vielä rytmit vähän sekaisin ja nukkuu päivisin tyytyväisenä ja öisin vähän valvottaa. Tuore äiti on siis kohtuu väsynyt ja isäkin hieman haikeana muistelee katkeamattomia yöunia.

Mietinkin nyt, että kehtaanko/voinko ehdottaa että otan vauvan yhdeksi yöksi hoitoon niin saavat nukkua kunnolliset unet. Vaikka niin, että haen vauvan illalla ysin maissa ja he hakevat aamulla sitten kun ovat tarpeeksi mielestään nukkuneet.

Miten te olisitte suhtautuneet? Itse en osaa ajatella, koska meillä ei lapset ole niin valvottaneet että olisin kaivannut moista.

Olisin kieltäytynyt tuollaisessa tilanteessa, mutta kiittänyt kauniista ajatuksesta kuitenkin.

Mutta siitä en kieltäytynyt, kun isoäiti tarjoutui olemaan vauvan kanssa sillä aikaa, kun minä ja mies nukuimme parin tunnin päikkärit :)

Tuskin antavat hoitoon.

Voit esittää heille sellaisena heittona, että voit ottaa lapsen joskus yöksi, jos he haluavat rauhassa nukkua. Jätät asian hautumaan ja he saavat rauhassa miettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
No eihän ton ikäsellä vielä mitään rytmiä ookkaan.
Ehdota ihmeessä, auttaa paljon jos saa yhdenkin yön nukuttua kunnolla.

Ei tietenkään tarvi ollakaan mitään rytmiä. Mutta meillä on kaikki kolme olleet heti laitokselta sellaisia, että ollut selvä ero yölläja päivällä ja kun omalla toiminnallaan onsitä vahvistanut niin on ollut helppoja vauva-aikoja. En siis tarkoittanut ollenkaan että pitäisi olla, mutta tästä syystä ovat väsyneitä.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
mä en ehkä menis ehdottaan.. kuitenki niin tuore perhe vielä että tuskin haluavat olla lapsestaan viellä yötä erossa. mä en ois aikoinaan ainakaan halunnu..

Kuukauden päästä joka tapauksessa heillä on sellainen meno, että tuovat vauvan minulle yöhoitoon. Toki tuosta kieltäytyä saa, mutta mietin vain että ehdottaisinko niin saisivat ainakin mahdollisuuden.

Olispa luksusta nukkua yksi yö hyvin, ja vielä miehen kans yhtä aikaa! Meillä kun toinen nukkuu, niin toinen valvoo vauvan kans, ja molemmat saa "nauttia" yösyöttöjen riemusta :snotty: Eli ap ehdota vaan, tyhmiä ovat, jos eivät ota tuommosta lahjaa vastaan! Voi sit vaan todeta että oma syy omaan kurjuuteen!

Voit toki ehdottaa, mutta minä en kyllä vauvaani noin pienenä antaisi mihinkään enkä kellekään kuin pakon edessä! Periaatteessa saattaisin noin pienen äitinä ja sopivasti väsyneenä, hormonien kourissa vaikka alkaa itkemään kiukusta, että joku voi ehdottaa jotain noin kohtuutonta.

Yhteistyössä