viisaudenhampaan poiston jälkeinen syöminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viisuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viisuri

Vieras
Vitsit mikä otsikko :D
Mulla poistettiin tänään ylhäältä viisaudenhammas. Lähti helposti eikä juuri särjekään. Jotain ohjeita hammaslääkäri antoi, mut taisin olla niin helpottunut, et se oli ohi etten muista mitään.
Nyt nälkä kalvaa ja mietin et mitä saa syödä? Yhden muussatun banaanin vedin kyllä.

Älä syö kamalan kuumaa tai kylmää, äläkä järsi sillä poistetun viisurin puolella mitään kovaa tai murustavaa, kuten näkkäriä. Muuten voit syödä ja juoda normaalisti, mutta pureksi sillä toisella puolella suuta.

Kunhan vain puudutus on jo kadonnut, voit syödä turvallisin mielin. Sen takiahan se kielto on, ettei tule purtua oikein kunnolla poskeen tai huuleen.

Joo siks olis hyvä varoa myös, ettei se hyytymä irtoa, mutta saattaa se irrota vaikka varoiskin. Em. ohjeet mullekin on yleensä annettu. Ite oon yleensä syönyt jotain pehmeetä kuten jogurttia, kiisseliä tai keittoja, kunhan ei tosiaan oo ihan kuumaa.

Mulle sanottiin ettei sais (olikohan) samana päivänä kiinteitä syödä,ihan sen takia ettei sinne jää mitään ruuan mujuja sinne monttuun. Seuraavana päivänä sai syödä jo ihan normisti kun sai jo purskuttaa sen suuveden kanssa. Purskutusta ei saanut samana päivänä tehdä koska se olisi voinut irrottaa sen hyytymän ja saada sen reijän vuotamaan uudestaan.

Multa otettiin just perjantaina molemmat viisarit ylhäältä.. Pariin tuntiin ei tosiaan saanu syödä eikä juoda mitään, muuta ohjetta en saanu. Vähän meinas olla vaikea saada suu auki perjantaina ja vielä lauantainakin aamusta, eli se hieman rajoitti syömistä. Nyt voi taas, valitettavasti, vetää mitä vaan...

Mä söin sitä näkkäriä :) Toisella poskella huolellisesti möyhentäen.

Vältin tosi kuumia ja kylmiä ruokia, koska ne tuntuivat niin selvästi ja muuten söin toisella poskella normaalisti. Ruoka on ruokaa ja hampaat hienontaa. Ruokailun jälkeen heiluttelin vettä suussa (en purskutellut), joten ei sinne mitään jäänyt.

tänään ja kamala nälkä yllätti tietysti heti, lisäksi teki mieleni kaikkea KUUMAA, eli kiellettyä.
Sitten rohkaistuin, kun verta ei enää juurikaan ilmennyt tukkoon, jota yli viisi tuntia pidin (vaihtaen välillä puhtaisiin),otinpa aladoopia, maksamakkaraa ja tein vellin, jota sitten pillillä imeskelin. Ei ollut liian kuumaa. Voimat tulivat heti ja huomasin, että pelkällä viilikuurilla ei kauaa jaksa.

Lääkitys ilmeisesti myös on auttanut, onhan sekin tärkeää, ettei kipua tule yön tunteina.

Mietin vain, miten ihmeessä vielä 30-luvulla saatettiin ottaa hampaita pois oikein innolla. Äidiltäni otettiin ensi toisen puoleen kaikki hampaat, sitten toisen puolen ja puudutus oli lähes olematonta.
Vaan - kun tekohampaat olivat muotia, piti olla muodissa mukana.

Yhteistyössä